Napisano 14 Maj 200618 l Witam. Zrobiłem taki oto mini tutorial dla początkujących, o tym jak za pomocą 3d studio max zrobic mapę pod displacement: Ściągamy zdjęcie bieżnika, np takie: obrazek ma rozdzielczość 250x250 pixeli, tworzymy plane o takich wymiarach w widoku top. konwertujemy do editable poly, zaznaczamy "edged faces" i "smooth + highlights w widoku" top. włączamy panel properties i odznaczamy "show frozen in gray", nastepnie "freeze selection" następnie tworzymy plane i staramy się odzwierciedlić powtarzającą się część bieżnika (nie musicie dbać o siatkę) kopiujemy ją i sprawdzamy czy dolna krawędź pokrywa się z górną, jeśli nie to nalezy nanieść poprawki. następnie usuwamy poligony, które odpowiadają wgłębieniom na bieżniku.
Napisano 14 Maj 200618 l Autor kopiujemy za pomoca array'a, tak aby się stykały poszczególne części i weldujemy vertexy. możemy obrócić model o 90*, upewniamy się że materiał nadany na model nie jest przeźroczysty. włączamy "show safe frame", następnie dopasowywujemy rozdzielczością renderingu rozmiar ramki,najlepiej tak aby textura nam sie powtarzała. renderujemy (nie liczy się to jak wygląda obrazek), zapisujemy jako targa. teraz interesuje nas tylko plik w którym została zapisana alpha (nazywa się A_nazwapliku). powtarzalność mapy można poprawić np. w Ms Paint. otwieramy naszą mapę w Photoshopie i nakładamy gradient, i blur. tak wygląda gotowa mapa: i render:
Napisano 14 Maj 200618 l Fajny tutek, tylko czemu tej mapy nie można przygotować w PS'ie, tylko bawić w maxie? :p
Napisano 14 Maj 200618 l Autor oczywiście że można zrobić ją w PS'ie, z prostymi kształtami, takimi jak powyżej napewno bym sobie poradził, ale z takimi jak ma np. Pirelli P-Zero Corsa miałbym problem. IMO jest nad tym większa kontrola, ale komuś się może przyda. pozdrawiam
Napisano 29 Sierpień 200618 l he he kolego miły i sympatyczny to już o włos od pełnego 3d :p zwykle wrzucam przesunięcia jak mi sie 3d nie chce robić :p no ale w tym szaleństwie też metoda :p
Napisano 29 Sierpień 200618 l Autor damusTo nie każdy ma takiego kompa jak Ty:) wole miec w viewporcie mniej poly
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto