Derfalon Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 Stary młynek do kawy firmy Zassenhaus. Modelowanie CATIA reszta 3ds max8. Render w MentalRay. Na moim biednym laptopie w 1600x1200 robiło to sie 15h:) Jak zwykle wkurza mnie to ograniczenie wielkości pliku w poscie bo trzeba albo zmniejszać znacznie albo dawać zabójczą kompresje i detale znikają, ale co ja biedny user moge na to poradzić. Pełną rozdziałkę (1600x1200 jpg)można zobaczyć tutaj: http://img135.imageshack.us/my.php?image=mlynekfinal7xd.jpg Dziękuje z góry za konstruktywną krytykę i pozdrawiam wszystkich.
hkropinski Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 tekstury i render bardzo slabe, ale model choc prosty to nie jest zly, pozdr
Derfalon Napisano 18 Maj 2006 Autor Napisano 18 Maj 2006 Drogi panie hkropinski. Prosiłbym o trochę KONSTRUKTYWNEJ krytyki. Co jest nie tak z teksturami i co jest nie tak z renderem? Z góry dziękuje za odpowiedz.
Ser Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 render jest bardzo nienaturalny i sterylny. obiekt lewituje nad blatem. jak to miał byc fotorealizm to ci nie wyszlo.
Derfalon Napisano 18 Maj 2006 Autor Napisano 18 Maj 2006 no z tą lewitacją to racja ale mój blat w kuchni jest na satyne wykończony i nie odbija tego co na nim stoi więc tak to u mnie wygląda a gwarantuje ci że nie mam młynka który naprawde lewituje:) Co do sterylności to ja tak po prostu lubie. Zamierzony był efekt nowości bo stary młynek oglądam na codzień:) Dzięki za post i pozdrawiam:)
Ser Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 wlacz GI i juz nie bedzie lewitował, a jak nie ma byc stary to nie pisz w temacie ze jest stary bo to sugeruje ze ma byc zniszczony i zabrudzony.
Derfalon Napisano 18 Maj 2006 Autor Napisano 18 Maj 2006 Stary to on jest w sensie roku produkcji bo to cos pomiędzu 1925 a 1939 a że mamy 2006 to jest to stary młynek:) GI było włączone i to nawet dosyć dużo sampli (stąd czas renderingu). Zresztą załączyłem render bez textur. Ocencie sami.
chveti Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 Może to tak u Ciebie wygląda naprawdę ale z punktu wizualnego jest strasznie kolorystycznie nieestetycznie dobrane. Szary , niebieski i brąz..ble , Samo przedstawienia młynka też nie dobre , strasznie uciśnięte w kadrze który i tak jest malutki.Góra (ten chromocoś) za bardzo się błyszczy i oświetlenie młynka nie pasuje , sprubój wywalić hdri i refleksy wymanipulować plane'ami z SI:100. Stopka 'Derfalon 2006' bardzo odciąga wzrok od młynka. Staraj się podpisywać pracę delikatnym kolorem , żeby nie kontrastowalo zabardzo z ogółem.Modelowi nic nie zarzucę , jest dobry.Zbierając to wszystko to dobra praca na lata 99-01 teraz już za późno. Pozdrawiam.
Derfalon Napisano 18 Maj 2006 Autor Napisano 18 Maj 2006 To "chromocoś' na górze to oksydowana nierdzewka. Nie ma tu hdri tylko zwykły enviroment. Oświetlenie 2x światło powierzchniowe (1 robi za okno i daje główny rozkład światła i cienia a drugie małe świeci od strony kamery aby rozjaśnić cienie wewnątrz młynka). Daje to bardzo miękkie śwatło z ledwo zaznaczonymi cieniami. Co do ciasności kadru to nie zgodze sie bo to tylko obiekt. Nie chciałem żadnego szerszego kontekstu dla młynka stąd obiekt a nie scena. Podpis Derfalon 2006 faktycznie może rozpraszać. Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.
Vorek Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 Obiekt jak obiekt, artysztycznych walorów raczej obrazek nie posiada :) Scenka jest płaska, nie ma głębi. Kadr nie zabardzo, widać że przypadkowy, ja bym zrobił np. jakieś ładne studio żeby podkreślić wygląd obiektu, nie psując scenki nieciekawym tłem. Może jakaś głębia ostrości by się przydała ? Jeżeli młynek jest stary to może wypadało by go nieco podniszczyć ? Zabrudzenia, pęknięcia, otarcia, co tam wolisz :) Generalnie nie czuć klimatu młynkowatości :) Pozdrawiam
tweety Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 definitywnie opracuj nad materiałamni: jeśli chrom to materiał Mentalray i w surface dałeś metal(lume), więc poeeksperymentuj z jego ustawieniami i dodaj mu blasku. drewno jest nieciekawe, płaskie (żadnego bump'a) i nazbyt sterylne w barwie. o wiele lepiej by wyglądało stare polakierowane drewno a nie ta pseudodrewniana okleina. co do samej scenki to się nie wypowim bo do poprawki idą zarówno kadr jak i materiały (są możnaby rzec za prymitywne i mało wyraźne). a teraz światełka: użyłeś najprawdopodobniej mrAreaSpot albo mrAreaOmni. to dobrze, ale czy na pewno ustawiłeś decay na inverse square? czy na pewno nie lepiej by było dodać tam jednego plane'a z białym materiałem w diffuse i self-illumination na 100? Można by się pokusić o ciemniejszy render podkreślający starość tego młynka. jak na razie to włóż to do wip'a i popracuj nad tym jeszcze. Pozdrawiam
piksar Napisano 18 Maj 2006 Napisano 18 Maj 2006 nie podoba mi się kolory i oświetlenie bym poprawił, rączka (metalowa cześć) wygląda jak półprzezroczysta albo odbicie w 100 % pokrywa się z kafelkiem za
powelt Napisano 19 Maj 2006 Napisano 19 Maj 2006 wizualnie nieciekawe. Wygląda jak by z plastiku było zrobione.
Lis Napisano 20 Maj 2006 Napisano 20 Maj 2006 Stary młynek nie oznacza oldsholowych renderów. Mentala trzeba umieć używać. Młynek ma być stary a wygląda jak plastik z tajwanu. Proponuje jakieś kontrastowe światło, Volumine może być lekkie. Zrobić atmosferę starego domu albo coś. Dodać jakieś drobiazgi z cyklu ziarenka kawy, łyżeczkę. Dalej dobrać lepszą texturę drewna (taką z charakterem), rysy na metalu?(na 3d total można znaleźć fajną teksturę rys) W scenie jest kilka materiałów więc śmiało możesz poświęcić dzień na dobór konkretnych mentalowskich shaderów. Pozdrówki i powodzenia.
Derfalon Napisano 9 Lipiec 2006 Autor Napisano 9 Lipiec 2006 Może kiedyś wrócę do tego młynka bo temat wdzięczny. Dzieki za posty. Pozdrawiam:)
Rekomendowane odpowiedzi