Hynol Napisano 27 Maj 2006 Napisano 27 Maj 2006 Jako że zdecydowana większość automobilistów produkuje na forum jakieś współczesne badziewia ;), a ja czuje potrzebe zrobienia pierwszego samochodu (nie licząć low poly), postanowiłem zabrać się za jedną z najpiękniejszych maszyn minionego wieku: M 720SSKL z 1929 roku. Jest to wersja rajdowa, którą może niektórzy pamiętają w serii modeli do sklejania Matchboxa 1:35. Zadanie troche trudne, bo w necie nie ma zdjęcia tej wersji (współczesnego), a plany są w nieskiej rozdzielczości. Model nie ma super dokładny a służyć będzie jako centralny obiekt obrazka nad którym właśnie siedze. Początek prac. Próbuje rozkminić jak wy te karoserie robicie ;). 1
pecet Napisano 27 Maj 2006 Napisano 27 Maj 2006 Niewiele, ale błędów nie widać, dobry wybór bo mało takich modeli, fajnie byb było jak byś go wsadził w scene rajdową z tamtych lat
Hynol Napisano 27 Maj 2006 Autor Napisano 27 Maj 2006 Właśnie taki jest pomysł ;). Jeżeli ktoś dysponuje jakimiś referkami (nie z google ;) ) tego konkretnego modelu byłbym wdzięczny.
hawrok Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 Tak sie sklada ze posiadam referki ale do modelu SSK Mpntecarlo z 1928r. Bryla auta jest podobna moze cos ci sie przyda www.phs.webd.pl/rend/merc/merc.rar
Hynol Napisano 28 Maj 2006 Autor Napisano 28 Maj 2006 Dzięki wielkie. Mimo że to nie ten sam model, generalnie były montowane z bardzo podobnych elementów i zawsze można coś podpatrzyć.
kliment woroszyłow Napisano 28 Maj 2006 Napisano 28 Maj 2006 Nareszcie jakis ciekawy samochód!!!...bede tu zaglądał Hynolu:)
Hynol Napisano 29 Maj 2006 Autor Napisano 29 Maj 2006 Generalnie skończone elementy ramy. Problem z tym że nie wiem ile miał piór w resorze i jak dokładnie główne pióro było łączone z elementem łączącym z ramą (podejrzewam że było zawinięte w kółko, ale to domysł). Rama charakterystyczna dla modelu rajdowego, odciążona (te kułeczka które widzicie). Sprawą dyskusyjną jest też głębokość na jaką rama jest "wpukła" od strony wewnętrznej. Wygląda na to że różne modele bardzo się od siebie różniły w tym elemencie.
Hynol Napisano 29 Maj 2006 Autor Napisano 29 Maj 2006 Ostatni "materiałowy test podczas modelowania. Decyzja chyba oczywista - osłona chłodnicy na teksturce da rade, a wytłoczenia na osłonach silnika polecą na displacemencie.
Czorny Napisano 30 Maj 2006 Napisano 30 Maj 2006 o bardzo mi sie podoba napewno bede sledzil watek :D czekam na upka ;]
Hynol Napisano 1 Czerwiec 2006 Autor Napisano 1 Czerwiec 2006 Troche więcej jest. Bryła generalnie skończona, oponki testowo, kolektor nie z tej strony.
mrkrzysiek Napisano 1 Czerwiec 2006 Napisano 1 Czerwiec 2006 bardzo ciekawe auto robisz i jak na razie wygląda dobrze
7demon Napisano 1 Czerwiec 2006 Napisano 1 Czerwiec 2006 Coraz lepiej to wyglada. Moglbys pokazac od razu model bez siatki.
kliment woroszyłow Napisano 1 Czerwiec 2006 Napisano 1 Czerwiec 2006 podoba mi sie coraz bardziej:) jak znam twoje pracki to na finiszu bedzie co pooglądac.... pozdr! kliment
Hynol Napisano 1 Czerwiec 2006 Autor Napisano 1 Czerwiec 2006 Coraz lepiej to wyglada. Moglbys pokazac od razu model bez siatki. Ale siatke ledwo tam widać ;). Następne wipy dam z samym dustem.
Hynol Napisano 3 Czerwiec 2006 Autor Napisano 3 Czerwiec 2006 Troche mi się znudziło modelowanie i musiałem na jakiś czas nad materiałami siąść. Myśle że taka kolorystyka będzie ok. Całego białego nie chciałem robić żeby nie wyglądał jak do komunii. Światło speedowo wsadzone. Do wymodelowania zostało pare części tylko, z tym że nie mam dokładnych referek. Cholera wie jak były one dokładnie zrobione. Model oczywiście bez tekstur - jedynie displacement wsadzony.
xyrion Napisano 3 Czerwiec 2006 Napisano 3 Czerwiec 2006 takie mam wrażenie że jednak ten model jest strasznie malutki...to chyba przez teksturę nawierzchni.....mylę się?
Hynol Napisano 3 Czerwiec 2006 Autor Napisano 3 Czerwiec 2006 Nawierzchnią można ładnie skale kontrolować - tu rzeczywiście dałem teksture bardzo dokładną -> obiekt automatycznie maleje. No i DOF też nie służy dużej skali w takim ujęciu.
damusTo Napisano 3 Czerwiec 2006 Napisano 3 Czerwiec 2006 dlaczego mam wrażenie że te rury ida do nikąd ?... To 1 co mi sie rzuciło w oko, wyglada to troszke jak mały model ale to nie jest źle, materiały troszke mozna by podciągnać jeszcze mysle tu przedewszystkim o kolach. Ale masz u mnie duży plus za wybur tematu,modelik tez całkiem przyjemny, ja czekam na jeszcze jakies upki, nie kończ jeszcze niewiele mu brak.
Hynol Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Napisano 4 Czerwiec 2006 No pewno że go skończe, bo musze mieć co do sceny włożyć ;). Rura wydechowa nie jest zrobiona bo studiuje właśnie jak robili łączenie. Z ważnych elementów brak jest tylnej osi, szyb, układu kierowniczego, zakrętek na koła, środkowego reflektora... No jeszcze troche zostało.. Do opon musze dopiero ściągnąć jakieś referki z epoki.
wrzecionek Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 sprawia wrażenie jakby to była mała zabawka a co do tekstur to ja bym zrobił białe szprych bo teraz zlewają sie z oponą
FF Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 O mały włos jak zobaczyłem kolejny samochód na forum to bym tu nie wszedł. To był by duży błąd z mojej strony. Model jest bardzo ładny. Lecz podkreślam MODEL bo jak pełnowymiarowy samochód to jeszcze nie wygląda. Popraw to bo szkoda by było zmarnować.
mrkrzysiek Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 no model ładny, materiały też nie są złe, jeszcze trochę nad nimi posiedzisz i będzie dobrze, pokaż siatkę
Homa Napisano 4 Czerwiec 2006 Napisano 4 Czerwiec 2006 Wśród wszystkich współczesnych autek na forum (jak sam zauważyłeś) produkujesz niezłą perełkę :) Zapowiada się świetnie... czekam na finał! Powodzenia!
Hynol Napisano 4 Czerwiec 2006 Autor Napisano 4 Czerwiec 2006 Ciesze się że są ludziowie tutaj którzy w jakimś stopniu podzielają moje preferencje jeżeli chodzi o samochody. Wrzecionek - na razie się zlewają, ale po teksturowaniu zmieni się kolor tarcz hamulcowych, co poprawi kontrasty, dodatkowo autko będzie nieco zakurzone - rozjaśni ciemną farbe. W tych maszynach kolor błotników był prawie zawsze taki jak felg i szprych, a chciałbym się trzymać w miare blisko historycznego wyglądu. Co do skali modelu - na razie się tym nie martwie, bo jeszcze sporo w modelu do zrobienia, ale jestem świadom że wygląda jak modelik :). Z shaderami również czeka mnie troche zabawy, bo te są ustawione na pałe w material editorze i bez testów pojechane ;). Dodatkowo nieco ogłupiałem od referek. Okazuje się że w zasadzie każdy egzemplarz był inny, robiony na zamówienie i są spore różnice pomiędzy nimi. W związku z czym mam po kilka wariantów różnych elementów. Insane ;) Siatka:
kliment woroszyłow Napisano 5 Czerwiec 2006 Napisano 5 Czerwiec 2006 jestem pod wrażeniem....oszczędnie i ładnie...tez bym tak chciał umieć:)
Hynol Napisano 7 Czerwiec 2006 Autor Napisano 7 Czerwiec 2006 Większość czasu schodzi mi na przekopywaniu się przez tony starych gazet motoryzacyjnych i sprawdzaniu jak to naprawde było wszystko zrobione. Ale finał już niedługo. Do zrobienia pozostało: amortyzatory cierne, układ kierowniczy, tylny wał, wsporniki błotników, pare szczegułów wnętrza, wlew paliwa, przewody do lamp, pas mocujący pokrywe silnika, klameczki i zamknięcia bocznych osłon silnika, daszek.
damusTo Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 No ładnie, zaczyna sie to kęcić, podoba mi sie z każda chwilą bardziej. A jakiegos delikwenta w go^oglach zapodasz do srodka w szalu :] takiego wiesz ? Pytanko masz może jakieś sciezki dojścia do printów starych pojazdów, ja w prawdzie pytam raczej o amerykańskie mięśnniaki ale nie tylko ... ... bo widze ze te masz bardzo dokładne.
Gedeon Napisano 7 Czerwiec 2006 Napisano 7 Czerwiec 2006 Pięknie. Przede wszystkim gratuluję bardzo ładnej siateczki. Modelik jest w porządku, nie dopatrzyłem się żadnych błędów. Robisz starannie i dokładnie, za to duży plus. Pozdrawiam.
Georgas Napisano 10 Czerwiec 2006 Napisano 10 Czerwiec 2006 Nareszcie jakieś ładne autko na forum :) bardzo ładny model czekam na shadery ps. gdzie znalazłeś BP??
Hynol Napisano 10 Czerwiec 2006 Autor Napisano 10 Czerwiec 2006 Srki że nie odpowiadłem jakiś czas. Blueprinty znalazłem przypadkiem na stronce: http://www.mgussin.freeuk.com/00Plans.htm Reszta materiałów to długie godziny kopania w internecie oraz angielskich i niemieckich gazetach ojca z lat 60-70 tych. Niestety nie mam dobrego źródła blueprintów. Zestawy starych gazet z dokładnymi blueprintami osiągają na e-bayu astronomiczne ceny :(.
Hynol Napisano 11 Czerwiec 2006 Autor Napisano 11 Czerwiec 2006 Generalnie 90 % modelingu zrobione - reszte elementów będe dodawał w miare potrzeb - musze zacząć scene składać. Na razie white surface + displacement. Model zrobiony jako pojazd należący do Caraccioli w 1931 roku, na którym wygrywał prawie wszystko co mógł. Edit: No i pewne błędy jeszcze widać - testowy displ na fotelach, zbyt głęboki water level dla displ na osłonie chłodnicy, szprychy za głęboko wchodzą w felge, zbyt gróbe i odstające mocowanie błotnika.
damusTo Napisano 11 Czerwiec 2006 Napisano 11 Czerwiec 2006 Mo dawaj dawaj, hehe koniecznie chce to zobaczyc z finalnymi materiałami, no ten watek nakręca mnie na modelowanie starszych pojazdówchoć ja gustuje w orzedziale lat 60-80 sporadycznie 50 hehe gratulacje póki co bardzo ładne. Hyba za bardzo rozmyłeś cieni - pytanie czym to ma byc oswetlone w scenia - słońcem czy no nie wiem softboxem w studio - sie zobaczy
Hynol Napisano 11 Czerwiec 2006 Autor Napisano 11 Czerwiec 2006 Oświetlenie docelowo będzie outdorowe, scena z wyścigu, kurz i te sprawy. Tuta j nawet nie ustawiałem nic tylko wrzuciłem światło i HDRI - zależało mi bardziej na pokazaniu modelu. Co do maszyn z lat 60-70, mam na celowniku jednego Jaguarka ;).
Hynol Napisano 12 Czerwiec 2006 Autor Napisano 12 Czerwiec 2006 Szkic kompozycji. Światło gdzieś w tych okolicach zostanie. Sporo będzie zrobione z połączenia elementów w PSie. Koła będą oczywiście skręcone, samochód pochylony itd....
kliment woroszyłow Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 a kierowce zrobisz? :) autamatycznego pilota chyba nie znali wtedy:) tuman kurzu czym robiony?
Hynol Napisano 12 Czerwiec 2006 Autor Napisano 12 Czerwiec 2006 Sie wie że kierowca i mechanik będą :). Tylko nie w szaliku, jak ktoś tu sugerował (w szalikach to piloci - kierowcy rajdowi mimo wszystko nie byli samobójcami). Tuman kurzu to zwykły box (długi) + Taper + Bend + Displacement na proceduralnym smoke'u. Niestety nie mam pojęcia jak suckera vraya zmusić do zrobienia porządnej blindy od słońca. Chyba trzeba będzie troszke mentala zaangażować ;). Jakiej aury? W googlach?
damusTo Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 Z tego co ja widywałem szaliki były w codziennym uzyciu choc nie w rajdach, mozesz odsłonic troche warsztatu w kwestii tego kurzu. ja chciałem bowiem wykonać burnout moja supra i próbowałem w czasteczkach ale to zarżneło nawet mojego kompa, a ciągle mam ochote dokończyć te scene. Aura to plugin który jest wyspacjalizowany w takich atrakcjach jak kurze, dymy itp... ...ale o ile wiem płatny z tego powodu go unikam i staram sie poradzić sobie z tym w standardzie.
Hynol Napisano 12 Czerwiec 2006 Autor Napisano 12 Czerwiec 2006 Jak płatny to odpada w tym momencie :(. Sam na razie myśle jak zrobić dobry kurz, przeglądając zdjęcia z rajdów itd. Jjeżeli dobrze wyjdzie to dam oczywiście przepis - na razie to jest, tak jak pisałem zwykły mesh + displacement. Zapewne wyrenderuje ich kilka i połącze w PSie.
damusTo Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 No to trzymam kciuki ja bede w wolnym czasie eksperymentował na czasteczkach racjonalizujac jakos te rozwiazania. No nic to czekam na jakies upki strasznie jestem ciekaw co to z tego wyjdzie pomysł - przedni
pecet Napisano 12 Czerwiec 2006 Napisano 12 Czerwiec 2006 Ja też szukam dobrego przepisu na kurz:) w mojej scenie ze skodą 130rs, narazie próbowałem z particles ale mało realistycznie to wyglądało, ale mimo wszystko myślę że da radę to zrobić zwykłymi particles w maxsie u to zabardzo nie obciążając kompa - kwestia odpowiednich materiałów
Hynol Napisano 13 Czerwiec 2006 Autor Napisano 13 Czerwiec 2006 Da rade na partiklach, chociaż jeszcze nad optymalizacją musze popracować. Pewno raczej tak to zrobie, bo nie wymaga wysiłku specjalnego, jedynie czasu ;) Kamere troche podniosłem, nie wykluczam dalszych korekt ;).
damusTo Napisano 13 Czerwiec 2006 Napisano 13 Czerwiec 2006 Oczywiscie że da rade tylko że ja założyłe po 4 spraje na 1 i 2 tylne koło, kazałemim wejsc w inerakcje z siatką podwozia, nadwozia, podłożem, wiatram i grawitacja a efekt był taki że wysiadłem z nudy czekając na próbny render. Hehe... ... może sie pospieszyłem, choc wróciłemdo modelowania reszty detali i mechaniki. To tutaj wygląda na tyle dobrze że myśle o powrocie do tego pomysłu.
pecet Napisano 13 Czerwiec 2006 Napisano 13 Czerwiec 2006 ładnie ładnie:) tylko ubrudz go trochę:p jeszcze kadr tak nie bardzo mi podchodzi...
Hynol Napisano 13 Czerwiec 2006 Autor Napisano 13 Czerwiec 2006 Mnie również nie do końca, ale nie zupełnie wiem co z nim jest nie tak. Kąt kamery myśle że jest w miare ok.
Hynol Napisano 17 Czerwiec 2006 Autor Napisano 17 Czerwiec 2006 Jako że po prawej stronie maszyny przewidziałem skałki - oto skałki. Jeszcze troche błędów w meshu i rendering z niskim samplingiem, ale czas zadowalający - 00.08.20s.
damusTo Napisano 17 Czerwiec 2006 Napisano 17 Czerwiec 2006 Nie no rozwaliłesmnie chłopie, wyglada świetnie skąd masz takie teksturki ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się