Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Mercedes 720 SSKL


Hynol

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że zdecydowana większość automobilistów produkuje na forum jakieś współczesne badziewia ;), a ja czuje potrzebe zrobienia pierwszego samochodu (nie licząć low poly), postanowiłem zabrać się za jedną z najpiękniejszych maszyn minionego wieku: M 720SSKL z 1929 roku. Jest to wersja rajdowa, którą może niektórzy pamiętają w serii modeli do sklejania Matchboxa 1:35. Zadanie troche trudne, bo w necie nie ma zdjęcia tej wersji (współczesnego), a plany są w nieskiej rozdzielczości. Model nie ma super dokładny a służyć będzie jako centralny obiekt obrazka nad którym właśnie siedze.

 

Początek prac. Próbuje rozkminić jak wy te karoserie robicie ;).

720ssklwork4wz.th.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Generalnie skończone elementy ramy. Problem z tym że nie wiem ile miał piór w resorze i jak dokładnie główne pióro było łączone z elementem łączącym z ramą (podejrzewam że było zawinięte w kółko, ale to domysł). Rama charakterystyczna dla modelu rajdowego, odciążona (te kułeczka które widzicie). Sprawą dyskusyjną jest też głębokość na jaką rama jest "wpukła" od strony wewnętrznej. Wygląda na to że różne modele bardzo się od siebie różniły w tym elemencie.

 

skl2kv.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatni "materiałowy test podczas modelowania. Decyzja chyba oczywista - osłona chłodnicy na teksturce da rade, a wytłoczenia na osłonach silnika polecą na displacemencie.

 

ssk4ic.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche mi się znudziło modelowanie i musiałem na jakiś czas nad materiałami siąść. Myśle że taka kolorystyka będzie ok. Całego białego nie chciałem robić żeby nie wyglądał jak do komunii. Światło speedowo wsadzone. Do wymodelowania zostało pare części tylko, z tym że nie mam dokładnych referek. Cholera wie jak były one dokładnie zrobione. Model oczywiście bez tekstur - jedynie displacement wsadzony.

 

sskl29en.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego mam wrażenie że te rury ida do nikąd ?...

To 1 co mi sie rzuciło w oko, wyglada to troszke jak mały model ale to nie jest źle, materiały troszke mozna by podciągnać jeszcze mysle tu przedewszystkim o kolach.

Ale masz u mnie duży plus za wybur tematu,modelik tez całkiem przyjemny, ja czekam na jeszcze jakies upki, nie kończ jeszcze niewiele mu brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewno że go skończe, bo musze mieć co do sceny włożyć ;). Rura wydechowa nie jest zrobiona bo studiuje właśnie jak robili łączenie. Z ważnych elementów brak jest tylnej osi, szyb, układu kierowniczego, zakrętek na koła, środkowego reflektora... No jeszcze troche zostało.. Do opon musze dopiero ściągnąć jakieś referki z epoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O mały włos jak zobaczyłem kolejny samochód na forum to bym tu nie wszedł. To był by duży błąd z mojej strony. Model jest bardzo ładny. Lecz podkreślam MODEL bo jak pełnowymiarowy samochód to jeszcze nie wygląda. Popraw to bo szkoda by było zmarnować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze się że są ludziowie tutaj którzy w jakimś stopniu podzielają moje preferencje jeżeli chodzi o samochody.

 

Wrzecionek - na razie się zlewają, ale po teksturowaniu zmieni się kolor tarcz hamulcowych, co poprawi kontrasty, dodatkowo autko będzie nieco zakurzone - rozjaśni ciemną farbe. W tych maszynach kolor błotników był prawie zawsze taki jak felg i szprych, a chciałbym się trzymać w miare blisko historycznego wyglądu.

 

Co do skali modelu - na razie się tym nie martwie, bo jeszcze sporo w modelu do zrobienia, ale jestem świadom że wygląda jak modelik :). Z shaderami również czeka mnie troche zabawy, bo te są ustawione na pałe w material editorze i bez testów pojechane ;).

 

Dodatkowo nieco ogłupiałem od referek. Okazuje się że w zasadzie każdy egzemplarz był inny, robiony na zamówienie i są spore różnice pomiędzy nimi. W związku z czym mam po kilka wariantów różnych elementów. Insane ;)

 

Siatka:

sskl49sl.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość czasu schodzi mi na przekopywaniu się przez tony starych gazet motoryzacyjnych i sprawdzaniu jak to naprawde było wszystko zrobione. Ale finał już niedługo. Do zrobienia pozostało: amortyzatory cierne, układ kierowniczy, tylny wał, wsporniki błotników, pare szczegułów wnętrza, wlew paliwa, przewody do lamp, pas mocujący pokrywe silnika, klameczki i zamknięcia bocznych osłon silnika, daszek.

 

ssskkkllll6bx.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ładnie, zaczyna sie to kęcić, podoba mi sie z każda chwilą bardziej. A jakiegos delikwenta w go^oglach zapodasz do srodka w szalu :] takiego wiesz ?

Pytanko masz może jakieś sciezki dojścia do printów starych pojazdów, ja w prawdzie pytam raczej o amerykańskie mięśnniaki ale nie tylko ...

... bo widze ze te masz bardzo dokładne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srki że nie odpowiadłem jakiś czas. Blueprinty znalazłem przypadkiem na stronce:

http://www.mgussin.freeuk.com/00Plans.htm

 

Reszta materiałów to długie godziny kopania w internecie oraz angielskich i niemieckich gazetach ojca z lat 60-70 tych. Niestety nie mam dobrego źródła blueprintów. Zestawy starych gazet z dokładnymi blueprintami osiągają na e-bayu astronomiczne ceny :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie 90 % modelingu zrobione - reszte elementów będe dodawał w miare potrzeb - musze zacząć scene składać. Na razie white surface + displacement. Model zrobiony jako pojazd należący do Caraccioli w 1931 roku, na którym wygrywał prawie wszystko co mógł.

 

mb16tl.th.jpg

 

Edit: No i pewne błędy jeszcze widać - testowy displ na fotelach, zbyt głęboki water level dla displ na osłonie chłodnicy, szprychy za głęboko wchodzą w felge, zbyt gróbe i odstające mocowanie błotnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mo dawaj dawaj, hehe koniecznie chce to zobaczyc z finalnymi materiałami, no ten watek nakręca mnie na modelowanie starszych pojazdówchoć ja gustuje w orzedziale lat 60-80 sporadycznie 50 hehe gratulacje póki co bardzo ładne.

Hyba za bardzo rozmyłeś cieni - pytanie czym to ma byc oswetlone w scenia - słońcem czy no nie wiem softboxem w studio - sie zobaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświetlenie docelowo będzie outdorowe, scena z wyścigu, kurz i te sprawy. Tuta j nawet nie ustawiałem nic tylko wrzuciłem światło i HDRI - zależało mi bardziej na pokazaniu modelu. Co do maszyn z lat 60-70, mam na celowniku jednego Jaguarka ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sie wie że kierowca i mechanik będą :). Tylko nie w szaliku, jak ktoś tu sugerował (w szalikach to piloci - kierowcy rajdowi mimo wszystko nie byli samobójcami). Tuman kurzu to zwykły box (długi) + Taper + Bend + Displacement na proceduralnym smoke'u. Niestety nie mam pojęcia jak suckera vraya zmusić do zrobienia porządnej blindy od słońca. Chyba trzeba będzie troszke mentala zaangażować ;). Jakiej aury? W googlach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja widywałem szaliki były w codziennym uzyciu choc nie w rajdach, mozesz odsłonic troche warsztatu w kwestii tego kurzu. ja chciałem bowiem wykonać burnout moja supra i próbowałem w czasteczkach ale to zarżneło nawet mojego kompa, a ciągle mam ochote dokończyć te scene.

Aura to plugin który jest wyspacjalizowany w takich atrakcjach jak kurze, dymy itp...

...ale o ile wiem płatny z tego powodu go unikam i staram sie poradzić sobie z tym w standardzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak płatny to odpada w tym momencie :(. Sam na razie myśle jak zrobić dobry kurz, przeglądając zdjęcia z rajdów itd. Jjeżeli dobrze wyjdzie to dam oczywiście przepis - na razie to jest, tak jak pisałem zwykły mesh + displacement. Zapewne wyrenderuje ich kilka i połącze w PSie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też szukam dobrego przepisu na kurz:) w mojej scenie ze skodą 130rs, narazie próbowałem z particles ale mało realistycznie to wyglądało, ale mimo wszystko myślę że da radę to zrobić zwykłymi particles w maxsie u to zabardzo nie obciążając kompa - kwestia odpowiednich materiałów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da rade na partiklach, chociaż jeszcze nad optymalizacją musze popracować. Pewno raczej tak to zrobie, bo nie wymaga wysiłku specjalnego, jedynie czasu ;)

 

dirt8lf.th.jpg

 

Kamere troche podniosłem, nie wykluczam dalszych korekt ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie że da rade tylko że ja założyłe po 4 spraje na 1 i 2 tylne koło, kazałemim wejsc w inerakcje z siatką podwozia, nadwozia, podłożem, wiatram i grawitacja a efekt był taki że wysiadłem z nudy czekając na próbny render.

Hehe...

... może sie pospieszyłem, choc wróciłemdo modelowania reszty detali i mechaniki.

To tutaj wygląda na tyle dobrze że myśle o powrocie do tego pomysłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności