Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chciałbym zaprezentować nowe rozwiązanie programistyczne skierowane głównie dla architektów.

Robimy scenkę w maxie exportujemy do silnika i rozpoczynamy wirtualne zwiedzanie.

tuall29hy.th.jpgtuall16ax.th.jpgtuall37ey.th.jpgtuall42du.th.jpg

tuall58wg.th.jpgtuall60zz.th.jpgtuall71hm.th.jpg

 

Plusy:

- całą scenę robi się w maxie, tak też nie ma potrzeby nauki nowego specjalnego edytora.

- wydajne algorytmy zapewniają dużą płynność nawet przy rozległych lokalizacjach.

- rozbudowana obsługa materiałów :diffuse, lightmapy (ambient color), specular level, specular color, glossines, bump (normal map z efektem parallax mappingu), reflection, refraction.

- nawigacja w dwóch trybach: FPP (z punktu widzenia pierwszej osoby) lub Orbit wraz z płaszczyzną cięcia.

- darmowa przeglądarka umożliwiająca udostępnianie prezentacji w sieci. Inwestor ściąga plik i odtwarza lokalnie.

- Możliwość nagrywania przelotów kamery i zapisania ich w pliku.

 

Jeszcze dużo innych możliwości. Oprogramowanie jest w fazie Beta tak też pełna lista nie jest jeszcze skończona. Osoby chętne do testowania proszę o email na adres [email protected]

 

Minusy: wymagana karta graficzna to minimum: RADEON 8500 lub Geforce 4 Ti 4200

 

EDIT (8 czerwiec):

 

Uwaga Techniczna:

TUALL jest ustawiony na najbardziej wymagający poziom grafiki. Jeżeli ktoś ma trochę starszą kartę np.RADEONA 9200 to przed odpaleniem pliku (skrót N) powinien w opcjach grafiki (skrót O) ustawić opcje na maksymalną trójkę, bo prezentacja prawdopodobnie wcale nie wystartuje.

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No no , ładnie. Ciekaw jestem jak to działa na żywo. W exteriorach kolorki troche za jaskrawe. Ale to co oipsujesz musi robić wrażenie.

pozdr.

Napisano

wyglada na miły wariant. Amożesz więcej, zdecydowanie więcej szczegółów technicznych/materiały/teksturowanie/światła/shadery/cieniowanie/metody/kompatybilnosć/itp

słowem coprzechodzi co nie i jak to w praktyce działa ??

Napisano

editable mesh i editable poly jako geometria.

Materiały standard, multimaterial, shell (to z wypalania textur).

Prawie wszystkie ustawienia mapowania kanałów.

Dwa kanały mapowania dla tekstur. Jeden dla tekstur tile'owanych i jeden dla lightmap te wymagają braku overlapów. Można też wykorzystać ich więcej, ale starsze karty tego nie obsłużą.

Mapy tylko pliki rastrowe. Mapy proceduralne nie sa na razie obsługiwane.

Światło głównie lightmapy wypalane dowolnym rendererem. Była opcja dynamicznego oświetlenia ale ze względu na statyczny charakter prezentacji architektonicznych narazie została wyłączona.

Światła w z maxa służą jako kierunek dla speculara.

Kompatybilność- DX 9.0c (wersja AUGUST) oraz karta graficzna minimalna taka jak podawałem w pierwszym post'cie.

 

po stworzeniu sceny exportuje sie do pliku i można w TUALLu rozpoczynać explorację.

 

Przepraszam za lakoniczny opis, ale praca wre ;)

pozdrawiam

Napisano

Hej oto WIĘCEJ.

 

Zapraszam do ściągnięcia demka TUALL BETA 1.0.

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, pomysły idee oraz za szeroko pojęty beta testing.

Najchętniej na email: [email protected]

 

instalator (spakowany .zip) ~16MB można ściągnać ze stronki www.tuall.pl

login:max3d.pl

hasło:max3d.pl

 

w trosce o limit transferu ustawiłem ograniczenie na 100 downloadów.

Jak będzie potrzeba więcej to dorzucę jeszcze, ale liczę na to, że chętni powymieniają się ze sobą. Może przeciśnie się emailem?

 

Wymagania:

- karta z obsługą vertex shader 1.1 w praktyce sprowadza się to do minimum RADEON 8500 lug Geforce 4 Ti 4200 . Stare indianki mówiły że na niektórych GF3 też można spróbować, ale że się efekt fresnela pojawi to nie wierzę.

- DirectX 9.0c wersja AUGUST (4.09.0000.0904) - aby sprawdzić wersję w START-URUCHOM proszę wpisać DXDIAG.

- czasami pomimo posiadania DX 9.0c krzyczy że nie ma jednej dll'ki d3dx9_27.dll można ją dociągnąć z sieci lub posłużyć się załączonym instalatorem (nie testowany).

 

Użytkowanie:

Każdy kto grał w jakiekolwiek FPP poradzi sobie bez problemów.

Pod F1 malutki help.

 

Wydajność:

Normalmapy, specular, reflection, refraction efekt fresnela mają swoje wymagania. Tak też na starszych kartach prezentacja może nie śmigać jak poseł po dietę.

 

W opcjach graficznych można włączyć/wyłaczyć kompresję textur, jeżeli RAM się nie wyrabia i po szybkim obrocie następuje zacinka.

 

Jeżeli oobraz będzie się rwał to bardzo dobrze, znaczy że karta tak szybko renderuje kolejne klatki że wyświetla ich kilka na ekranie, aby to ukrócić należy włączyć synchronizację w opcjach graficznych.

 

Jak już wspominałem to wersja BETA tak też mogą się pojawić krzaczki a na niektórych kompach może wcale nie pójśc. Szczególnie problemy pojawiały się przy współpracy z RADEONAMI z seri Xnumer. Tak też proszę o wieści jak i czy poszło na tych maszynach.

 

W info- są podziękowania dla całej społeczności max3d.pl za mnóstwo cennych informacji które tu znalazłem. Szczególnie w dziale GAME-ART.

Gość User190
Napisano

Długo szukałem czegoś takiego! Mam tylko takie pytanie - czy jest możliwość odpalenia pod tym naprawdę dużych lokacji??

Napisano

Hej!Sorry za długi czas oczekiwania na odpowiedź.

M@ti co rozumiesz przez dużą lokację? Wymiar przestrzeni nie ma żadnego znaczenia. Liczy się polycount i ilość textur do wyświetlenia.

Dziś w nocy na mojej Geforce 6600GT śmigał samochód z 600 tysięcy trójkątów. W ramach benchmarków odpalałem scenki z 2 milionami trójkątów w kiludziesięciu spherach i silnik radził sobie doskonale.

Aby zobrazować skalę. Max wysypywał mi się przy nawigacji w viewporcie przy takich scenach które po zaimportowaniu do TUALLa chodziły płynnie.

Wąskim gardłem jak zawsze są textury. Jeżeli obrzucisz wszystko texami 1024X1024 albo co gorsza 2048X2048 to każdy silnik i każdą kartę rozłoży to na łopatki.

Dzięki algorytmowi dynamicznej okluzji silnikowi jest prawie wszystko jedno jak wielka i jak złożona jest scena.

Na dniach złożymy wersję TUALL EDITOR 1.0 Beta - i będzie można potestować.

 

Tu rodzi się prośba. Może ktoś podrzucić na [email protected] albo podać linka do jakiejś zgrabnie napisanej licencji oprogramowania "free for non commerical use"?

Napisano

Proszę o chwilkę cierpliwości. Składamy nową, mniejszą instalkę. Zaraz wrzucę na serwer.

Adek: dzięki bardzo ze ten link czegos takiego szukałem.

 

EDIT:

Oks instalka podzielona.

Są dwa rodzaje instalki.

 

1.Postawowa: jeżeli masz w katalogu windows/system32 plik d3dx9_27.dll to możesz ściągnąć tą mniejszą wersję (4,9 MB).

http://www.tuall.pl/ness/Tuall2006Beta060712.zip[/url]

 

2.Rozszerzona: czasami pomimo posiadania właściwego DirectXa brakuje biblioteki d3dx9_27.dll w tej instalce znajduje się dołączony mikroinstalator tego pliku (wymagany przez Microsoft) -waga 6,3 MB.

http://www.tuall.pl/ness/Tuall2006Beta060712DX.zip

 

Dodatkowo aby mieć CO explorować należy ściągnąć: plik ze sceną BetaTestMid.2all - 4,8Mb

http://www.tuall.pl/ness/TuallDemo.2all

Napisano

Witam!

To jeszcze raz ja. Uruchomiony został system do raportowania BUGów.

Dostępny pod adresem www.tuall.pl/bugs proszę o testowanie i wpisywanie wniosków, bo jak program pójdzie w świat z błędami to będzie potem wstyd że Polacy nie tylko w piłkę grać nie umieją.

Mamy problem z kartami RADEON z serii X np. X1300 X1600, czy jest może jakaś dobra dusza z Częstochowy która może pożyczyć na jeden wieczór kartę Master Coderowi? Szukamy takiej na AGP.

Z góry dziękuję.

Napisano

Witam,

 

Musze przyznac, ze znalazlem chwilke i uruchomilem program.

Mile zaskoczenie. Calkiem ciekawy. Jakosciowo tez nczego sobie.

Mam Ati Mobility Radeona 9700 i wszystko naprawde chodzilo bardzo szybko.

 

Jedynie sam interfest programu jest mall intuicyjny, ale moze to tylko pierwsze wrazenie.

 

Jestem ciekaw rozwoju.

Napisano

dziala b. szybciutko - 60-70 klatek z AA i 1024x768

tylko jakis tam maly blad mam -cos widze czego nie powinienem chyba - jakby przez sciane jkais prostokąd hmm

 

..kiedy bedzie mozna swoje sceny testowac ? to tym edytorem sie bedzie exportowac ?

Gość nesstro
Napisano

Witam,

 

Darmowa wersja edytora jest już praktycznie ogotwa i powinna sie ukazać na dniach. Staramy się poskładać dobrą licencję.

 

Sceny eksportuje się prosto z Max'a. Edytor zaimportuje sobie scenke i bedzie można śmigać po niej, lub orbitowac, jak kto woli. Kolizje z obiektami zadzialają automatycznie. Praktycznie nie trzeba uczyć się niczego nowego, żeby posługiwać się edytorem.

 

A jeśli macie jakieś pytania o technikalia, bardzo chętnie i wyczerpująco odpowiem ;)

 

Dzięki za wszystkie opinie. Mam nadzieję, że pojawi się wiecej, bo chcielibysmy jak najardziej trafić właśnie w gusta grafkiów.

Gość nesstro
Napisano
Ja rowniez przy max detalach na rozdzielczosci 1280x960 widze dziwny przezroczysty prostokat. Karta ati 9800pro

 

Mam prośbę, w razie wystapienia bledow graficznych przesylajcie screenshoty z błedami na adres [email protected], lub zglaszajce na http://www.tuall.pl/bugs. Będą naprawde pomocne przy naprawianiu.

 

Dzieki

Napisano

w sumie tylko jedna mala uwaga: nie wiem czemu, ale AA mi nie dziala (mam radeona x700)

 

przeglądalem wątek ale nic nie znalazlem: jak mozna wyeksportować i potem zwiedzać własną scenke z 3dsmaxa?

Napisano

Witam!

Przepraszam za przerwę w dostawach informacji, ale potrzebny był "reset systemu".

1. AA nie działa w wersji beta.

2. Co do dziwnych zjawisk prosimy o raporty wraz ze screenshotami (skrót F9). Istotny jest rodzaj karty graf. oraz tryb (poziom grafiki) (skrót O) na którym występują te niepokojące ze wszech miar zjawiska. Prosimy wpisywać tu www.tuall.pl/bugs

3. nesstro zapomniał się przedstawić ;). To master coder o którym już wspominałem, jak coś napisze to tak jakbym ja napisał.

4. Całą scenkę robi się w maxie i exportuje do pliku zewnętrznego.

Edytor jeszcze nie opuścił rodzinnego gniazda.

To co można ściągnać to darmowa przeglądarka plików które wyjdą z Edytora.

 

Podsumowując.

będą trzy elementy-

plugin (exporter) do maxa - wyexportuje pliki .ART

TUALL EDYTOR - edytor WYSIWYG (w nim otwieram pliki .ART wyexportowane z maxa) a zapisujemy nieedytowalne pliki .2all - można Edytor porównać do ADOBE ACROBAT

TUALL - darmowa przeglądarka otwiera tylko pliki .2all (to to co można teraz ściągnąć z sieci) - można porównać do darmowego Acrobat Readera.

Napisano

Oczywiście!

Po to został zrobiony ten program, aby jego twórcom zapewnić spokojną i dostatnią starość :D.

Jadę teraz w "trasę promocyjną" po Polsce, po zebraniu w większej porcji wiedzy będę mógł skalkulować cenę.

W razie pytań technicznych odpowie Master Coder. Jakbym ja był niezbędny to GSM 0 504 682 562.

 

Pozdrawiam

 

P.S. sugestie co do ceny też oczywiście są bardzo intrygujące tak też proszę pisać.

Oczywiście potem się okaże że mamy zupełnie rozbieżne zdania co do liczb :D.

 

P.S. 2 Prawdopodobny termin wypuszczenia licencji na świat to po długim weekendzie.

No chyba że jakaś wielka firma architektoniczna zaproponuje 6 milionów dolarów za wyłącznośc to wtedy nie będzie premiery ;).

Napisano

hehe tual, dobry pomysł, ale ja potrzebuje fabryki ze kilka kilometrów kwadratowych przynajmniej. I za dwa tygodnie to zmontuje żeby działało.

 

Beta wywala mi się podczas Sprawdzania niebieskiego paska dostępu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności