Skocz do zawartości

Polski silnik


tuall

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Prawdopodobnie tak.

Rozważamy udostępnienie silnika jako freeware for non commercial use.

Czyli można sobie levele, samochody, postacie, potworki, samoloty trzaskać w maxie. I oglądać potem ze wszystkimi featuresami.

Jak silnik przedrze się przez fazę BETA bez większych obrażeń to jakąś wersję się wykroi.

Rozmyślam zajadle jakby tu się zabezpieczyć przed "alternatywnie uczciwymi" użytkownikami.

Może coś podpowiecie? Myślałem o pojawiającej się informacji że to wersja free for non commercial use co minutę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazda opcja ochrony praw bedzie ok , jesli pozwoli na jakies sensowne wykrojenie screena chocby z logiem silnika (co moglo by byc juz jakas reklama)

 

nieznam sie na programowaniu, ale cos mi sie obilo o uszy iz istnieja narzedzia pozwalajace po debugingu sprawdzenie czy kod jakiegos programu nie jest zerzniety. Cos tak na uczelni ktorys z sorow mowil, tylko ktory ... ? wiec jesli to prawda to chyba najprostszy sposob na sprawdzanie czy ktos silnika nie buchna dla siebie :)

 

a najbardziej podobalo mi sie w ynamice to "gumiaste" cos ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Barton_fink czy możesz powiedzieć co to było to gumiaste coś :)? bo łażę i łażę po tym poddaszu i nadal nie wiem co miałeś na myśli ;)?

Dzięki za uwagi na temat możliwych zabezpieczeń. Kod silnika raczej jest bezpieczny bardziej chodziło o prezentację projektów inwestorom na wersji niekomercyjnej. Myślę że bannerek że jest to wersja niekomercyjna by załatwił sprawę, ale chętnie wysłucham innych lepszych (bardziej eleganckich pomysłów).

 

Uwaga Techniczna:

TUALL jest ustawiony na najbardziej wymagający poziom grafiki. Jeżeli ktoś ma trochę starszą kartę np.RADEONA 9200 to przed odpaleniem pliku (skrót N) powinien w opcjach grafiki (skrót O) ustawić opcje na maksymalną trójkę, bo prezentacja prawdopodobnie wcale nie wystartuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Waszym targetem są wizualizacje architektoniczne to jesteście na dobrej drodze, po piętrze chodzi się bardzo przyjemnie, oświetlenie jest całkiem niezłe jak na vizkę, odbicia też bardzo przekonujące. Fajnie że widać co jest na zewnątrz, dodaje to realizmu.

 

Interface jest trochę mylący, na pierwszy rzut oka nie bardzo wiadomo co wcisnąć by odpalić demo.

 

Z pytań technicznych - macie zaimplementowany system portali? Przy nastawieniu na indoory bardzo by się przydał. Choć wówczas mogą być problemy z patrzeniem przez okna na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Empeck- portale to chyba przy większych realizacjach by się przydały- tu na dobrą sprawę skomplikowanej fizyki nie musisz mieć więc większosć "cieżkich" obliczeń odpada- ma ładnie wyglądać i już a ile nowoczesne karty moga uciągnąć sam wiesz lepiej ode mnie.

 

IMO całkiem to zgrabne- trzymam kciuki za powodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok nadrobilem zaległości -> prezentuje się bardzo fajnie, trozke razilo mnie rozmycie tekstu oraz to ze kamera nie jest blokowana, lub nie podnosi sie np pprzy staniu na luzku czy klopiku :) czepialstwo ale zawsze to robi fajne wrazenie. Tak samo jakas prosta dynamika dla tej pileczki i innych pierdulek byla by fajna.

 

Strasznie sie poshizowalem w tym pomieszczeniu bez drzwi, jakos podswiadomie chcialem wyjsc a sie niedalo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

system portali i sektorów - od tego wychodziliśmy :D ale dla grafików było to poważnym mankamentem, te tworzenie pomocniczych sektorów i portali pomiędzy nimi, linkowanie tego wszystkiego, mała masakra.

Dodatkowo spoglądanie przez dwa okna do następnego budynku to już był kosmos, nigdy nie było wiadomo co się ujrzy za chwilę. ;)

 

Na szczęście master coder wyknuł jakiś algorytm przesłaniania (okluzji), dzięki któremu śmigają scenki niezależnie od ich budowy, struktury, ograniczeń drzewek BSP czy portali. Pozostałością po portalach/sektorach jest tylko przestrzeń @area@ (sfera w której się zamyka budynek) dzięki temu jeżeli jesteśmy poza nią silnik wie że nie trzeba liczyć każdego wazonika.

Daje to dużą swobodę w modelowaniu bo nie trzeba się za bardzo wszczególać w techniczne sprawy, tylko pilnować polycountu i rozsądnie dzielić/dodawać obiekty.

 

Ogólnie: sytem portali i sektorów jest napisany i działa :) ale poszedł w odstawkę.

 

Dynamiczne wykrywanie okluzji:

- nie trzeba robić portali i sektorów,

- nie jest potrzebne żadne wstępne przeliczanie sceny

- w zamkniętych przestrzeniach wydajność jest porównywalna do wydajności alg. portali

- w otwartych przestrzeniach szaleje z wydajnością

- doskonale radzi sobie z obiektami dynamicznymi w przeciwieństwie do innych alg przetwrzania sceny. Nie robi mu zadnej roznicy czy obiekt sie porusza, czy nie.

- alg nie rozroznia stricte przestrzeni otwartych i zamknietych

- jedyne co grafik powinien zrobic, to zaznaczyć obiekty zamkniete przestrzennie (jak domy) jako obszary (sferą w Maxie). Alg rozpozna te obszary i bedzie je przeliczał o wiele szybciej

- najwiekszy przeprowadzony test to 50 domków naraz i wydajnosc spadała od 10% - 30% w zaleznosci od ilosci widzianych naraz domków, w stosunku do 1 domku.

 

więcej pytań! więcej !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

barton fink: klop i łóżko mają powyłączane kolizje aby właśnie nie podskakiwało, bo to że duży chłop podrygiwał na małych (za przeproszeniem) "klocuszkach" zabawnie wyglądało :) rozmycie textur to raczej standard w DXie, standardowo jest włączona kompresja textur (można wyłączyć w opcjach graficznych skrót O). Jakby piłeczka się sama potoczyła to już schiz byłby totalny ;) tylko małej dziewczynki z "lśnienia" by brakowało w drzwiach i muzyczki klimatycznej ;) ja i tak się boję sam śmigać po domku.

Dzięki wszystkim za dobre słowa i trzymanie kciuków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, Tuall ja potrzebuje tego samego tyle że nie koniecznie free ale koniecznie for commercial use:)

 

Narazie silnik ma kupe bajerów, ale działa przez to wolniej niż maxowy viewport przy dużych scenach.

 

No i tych drabinek niema:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności