Jump to content

ZBrush - Problem z normal mapami


bartonfink

Recommended Posts

Czy u was po wypaleniu normali (czy to normalnie bezposrednio w Z czy spod zmappera) wypalona mapka nie pasuje idealnie do mapowania (juz np w maxe) ?

 

denerwuje mnie to strasznie , a nie znalazlem rozwiazania. Jest to do obejscia ale tylko czas sie przez to traci (SPORO CZASU) byl bym wdzieczny za wszelkie sugestie.

Link to comment
Share on other sites

Co prawda bawilem sie tym kiedyś tylko chwile i nie badałem jak wygląda w maxie po eksporcie ale zauważyłem w zmapperze opcje ładowania ustawień i były też ustawienie pod 3dsmax do wyboru. Czy skorzystałeś z tego?

Link to comment
Share on other sites

Milem podobny motyw ,tylko ze w moim przypadku problememe stal sie fakt blednego zmapowanie pod Unwvrap , i kiedy prawidlowow i dokladnie zmapowalem obiekt w 3d i wyexportowalem do obj. a nastepnie zmodyfikowalem w Zbrush i wyeksportowalem normale , stopien bledow znacznie zmalal jednak nie 100%

Link to comment
Share on other sites

Hmm takie glupie pytanie hehe czy przed zaczeciem robienia hp modelu klikasz store mt ? i pozniej przed wypaleniem robisz switch ?

 

Zbrush ma taki rodzaj zageszczania siatki ze zmienia pierwszy level modelu :)

Link to comment
Share on other sites

KLICEK->Przy zolwiku , zapomnialem o store(1 raz w Z od dluzszego czasu) ale przy tym modelu juz pamietalem - i tak kupa :(

 

Noth -> mapowanie jest cycus dupcia. I to niemam prawa wywwolywac zadnych bledow. Wiec to nie to.

 

panowie ratujcie , widac ze skoro wy nie macie tachich problemow, toalbo o czyms drobym zapomnialem , albo o czyms drobnym niewiem . Bo takie rzeczy zawsze sa najprostsze, ale najtrudniej do nich dojsc :(

Link to comment
Share on other sites

wogole z exportami dzieja sie rozne kwiatki, co zawsze wynika z jakichs tam zapisow wewnetrznych obiektu ktore sa (z tego co zaobserwowalem) troche inaczej rozumiane-wykorzystywane przez rozne programy;/ takie kwiatki mialem z ta nieszczesna maya np ale max+Z tez dal mi sie we znaki ;> ja obchodzilem to tak- importowalem hi poly do maxa i w nim wypalalem normale :) troche to "chlopski" sposob, nie rozwiazuje, ale omija problem :P

Link to comment
Share on other sites

Az sprawdzilem :) - tak normale sie kaszania zarowno w viewporcie jak i przy normalnym renderowaniu.

Podzucam przyklad tego jak normal nie wspasowuje sie w mapowanie. Zaznaczam iz mapowanie jest ok. Dokladnie ma brzegi w tym miejscu co sa, a mimo to normal generowany spod Z prawie pasuje - ale jak doskonale wiemy "prawie" robi ruznice. Stasznie to uwidacznia szwy, bo mimo iz difuze ejst ok, to normal lamie swiatlo

 

r2d2 -> na moim kompie niema szans na taka migracje :) komp by mi wybuchl ;D

Link to comment
Share on other sites

może to ci pomoże

 

http://rapidshare.de/files/16454204/Zbrush_Tutorial_By_MrW.zip.html

 

a jak nie to możesz wypalic normalne uzywając projekcji (jeest taka opcja jeżeli uzywasz Zmapera) - działa tak jak wypalanie map w 3Dsmaxie ale jest bardziej z automatyzowane i w 99% niezawodne.

 

Albo trzecia opcja uzywasz automatycznego mapowania(AUV tiles albo GUV tiles), a po wypaleniu normalnej w zbrush exportujesz model i mapujesz recznie na drugim kanale, potem render to texture z kanału 1 na 2 i wsio :)

 

...sprawdzałem, obydwa sposoby sie sprawdzają ale ja osobiście używam tego pierwszego z projekcją :) ...powodzenia :)

Link to comment
Share on other sites

Mrw1980 -> dzieki ale to nie oto chodzilo.

Klicor wczoraj w nocy doszedl oco biegalo. Na forum PIx. znalazl watek nawiazujacy do tego problemu. Chodzi o to iz ustawienia zmappera pod maxa 7. nie sprawdzaja sie w 8. I jest to oficjalnie potwierdzone. Wiec jesli robice na Zbrus + max 8 to doradzam dokladne ogladniecie swoich modeli (okolice szwow) w poszukiwaniu bledow normali.

 

Klicek rowniez znalazl ustawienia przy ktorych wszystko jest juz ok. ( na forum Pix. jest link do takich ustawien ale juz nieaktywny)

 

Pozdro i dzieki za zainteresowanie :)

Link to comment
Share on other sites

mudbox wyglada przynajmniej jakos normalnie :) - mam nadzieje ze bedzie wporzo... bo z interfejsem zbrusza mamy straszenie jakies powazne nieporozumienia... maakabra - w ogole nie wiem w co w zbruszu rece wlozyc...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy