Napisano 12 Czerwiec 200618 l Czy u was po wypaleniu normali (czy to normalnie bezposrednio w Z czy spod zmappera) wypalona mapka nie pasuje idealnie do mapowania (juz np w maxe) ? denerwuje mnie to strasznie , a nie znalazlem rozwiazania. Jest to do obejscia ale tylko czas sie przez to traci (SPORO CZASU) byl bym wdzieczny za wszelkie sugestie.
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Co prawda bawilem sie tym kiedyś tylko chwile i nie badałem jak wygląda w maxie po eksporcie ale zauważyłem w zmapperze opcje ładowania ustawień i były też ustawienie pod 3dsmax do wyboru. Czy skorzystałeś z tego?
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Autor tak wczytywalem ustawienia pod maxa - obawiam sie ze to nie jest poroblemem. Poprostu dzieje sie cos takiego jak by Z zwiekszal kazdy fragment mapowania przez co czesto sie nakladaja puzniej na siebie :/
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Milem podobny motyw ,tylko ze w moim przypadku problememe stal sie fakt blednego zmapowanie pod Unwvrap , i kiedy prawidlowow i dokladnie zmapowalem obiekt w 3d i wyexportowalem do obj. a nastepnie zmodyfikowalem w Zbrush i wyeksportowalem normale , stopien bledow znacznie zmalal jednak nie 100%
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Hmm takie glupie pytanie hehe czy przed zaczeciem robienia hp modelu klikasz store mt ? i pozniej przed wypaleniem robisz switch ? Zbrush ma taki rodzaj zageszczania siatki ze zmienia pierwszy level modelu :)
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Autor KLICEK->Przy zolwiku , zapomnialem o store(1 raz w Z od dluzszego czasu) ale przy tym modelu juz pamietalem - i tak kupa :( Noth -> mapowanie jest cycus dupcia. I to niemam prawa wywwolywac zadnych bledow. Wiec to nie to. panowie ratujcie , widac ze skoro wy nie macie tachich problemow, toalbo o czyms drobym zapomnialem , albo o czyms drobnym niewiem . Bo takie rzeczy zawsze sa najprostsze, ale najtrudniej do nich dojsc :(
Napisano 12 Czerwiec 200618 l wogole z exportami dzieja sie rozne kwiatki, co zawsze wynika z jakichs tam zapisow wewnetrznych obiektu ktore sa (z tego co zaobserwowalem) troche inaczej rozumiane-wykorzystywane przez rozne programy;/ takie kwiatki mialem z ta nieszczesna maya np ale max+Z tez dal mi sie we znaki ;> ja obchodzilem to tak- importowalem hi poly do maxa i w nim wypalalem normale :) troche to "chlopski" sposob, nie rozwiazuje, ale omija problem :P
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Przy renderingu w maxie lowpoly+normal też są te "niedopasowania" czy tylko w viewporcie?
Napisano 12 Czerwiec 200618 l Autor Az sprawdzilem :) - tak normale sie kaszania zarowno w viewporcie jak i przy normalnym renderowaniu. Podzucam przyklad tego jak normal nie wspasowuje sie w mapowanie. Zaznaczam iz mapowanie jest ok. Dokladnie ma brzegi w tym miejscu co sa, a mimo to normal generowany spod Z prawie pasuje - ale jak doskonale wiemy "prawie" robi ruznice. Stasznie to uwidacznia szwy, bo mimo iz difuze ejst ok, to normal lamie swiatlo r2d2 -> na moim kompie niema szans na taka migracje :) komp by mi wybuchl ;D
Napisano 13 Czerwiec 200618 l może to ci pomoże http://rapidshare.de/files/16454204/Zbrush_Tutorial_By_MrW.zip.html a jak nie to możesz wypalic normalne uzywając projekcji (jeest taka opcja jeżeli uzywasz Zmapera) - działa tak jak wypalanie map w 3Dsmaxie ale jest bardziej z automatyzowane i w 99% niezawodne. Albo trzecia opcja uzywasz automatycznego mapowania(AUV tiles albo GUV tiles), a po wypaleniu normalnej w zbrush exportujesz model i mapujesz recznie na drugim kanale, potem render to texture z kanału 1 na 2 i wsio :) ...sprawdzałem, obydwa sposoby sie sprawdzają ale ja osobiście używam tego pierwszego z projekcją :) ...powodzenia :)
Napisano 13 Czerwiec 200618 l Autor Mrw1980 -> dzieki ale to nie oto chodzilo. Klicor wczoraj w nocy doszedl oco biegalo. Na forum PIx. znalazl watek nawiazujacy do tego problemu. Chodzi o to iz ustawienia zmappera pod maxa 7. nie sprawdzaja sie w 8. I jest to oficjalnie potwierdzone. Wiec jesli robice na Zbrus + max 8 to doradzam dokladne ogladniecie swoich modeli (okolice szwow) w poszukiwaniu bledow normali. Klicek rowniez znalazl ustawienia przy ktorych wszystko jest juz ok. ( na forum Pix. jest link do takich ustawien ale juz nieaktywny) Pozdro i dzieki za zainteresowanie :)
Napisano 13 Czerwiec 200618 l o to tego nie wiedziałem ze te ustawienia nie pasują do 8mki :)...KLICEK mógłbys zapodać te ustawienia tutaj na forum??
Napisano 13 Czerwiec 200618 l Nie tylko w Maxie macie takie szmaciarstwo. XSI 5.11 ma problemy z renderowaniem displacement. czasami to robi a czasami nie. Ludzie sie pienią, że Zbrush->XSI to tylko reklama.
Napisano 13 Czerwiec 200618 l Autor Jesli w ZBrushu nie poprawi sie wspolpraca z pozostalym softem to MudBox pozre go na kolacje. Mam nadzieje ze bedzie to powazny impuls dla tworcow, aby usprawnic wszystko w Z.
Napisano 13 Czerwiec 200618 l to co "lubie" w zbrushu to to, że ta sama funkcja używana z różnych lokacji daje różne efekty.
Napisano 14 Czerwiec 200618 l mudbox wyglada przynajmniej jakos normalnie :) - mam nadzieje ze bedzie wporzo... bo z interfejsem zbrusza mamy straszenie jakies powazne nieporozumienia... maakabra - w ogole nie wiem w co w zbruszu rece wlozyc...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto