Skocz do zawartości

bardzo ogólne pytania na temat modelowania


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Jestem raczej początkującym użytkownikiem 3dmax studio 8. Chciałbym wymodelować postać robota ED209 znanego z filmu Robocop (obrazek poniżej). Jeżeli to możliwie, prosiłbym o kilka porad na tematy m.in. jak dokładnie odwzorować wymiary wszystkich elementów, od czego najlepiej zacząć, jakich technik używać, itp, itd. Za KAŻDĄ pomoc jestem bardzo wdzieczny. Pozdrawiam.

 

robo4.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

najlepiej chyba modelować poprzez "wyciąganie edges" czyli box modelling, ale jak jesteś początkujący to może zacznij od prostszych żeczy, niewiem ile umiesz może pokaż co już zrobiłeś

Napisano

Streaker ma rację: box modeling to jest nic innego jak po prostu rozpoczecie modelowania od zwykłego boxa, przekonwerownego na editable poly. Przynajmniej ja tak to interpretuję.

Napisano

Witam!!

ja bym to robil polaczenie polymodeling zaczynajac od plane (np. szyby)

i boxmodeling zaczynajac od boxa choc nie ktore modele mozna zrobic (szybciej) z cylindra :)

proponuje zaczac od szyb gdyz bedzie latwiej jechac proporcjami :)

stopnoiwo schodzic w dul pozniej zrobic jedna reke noge dac symetry i po sprawie

jesli chodzi o proporcje to tylko i wylacznie na oko jak nie masz blueprintow :) patrzysz na fory i mniej wiecej takiej wielkosci robisz obiekty pozniej mozesz sprawdzic czy sie zgadza naladajac obiekt na zdjecie w takiej samej pozycji jak na zdjecieu ktore jest referencja :)

pozdro

Napisano

Istnieje też inna metoda wymiarowania bez bp. Ustawia się kamere i jej perspektywe jak na rysunku i stawia boxy aby pasowały do poszczególnych elementów. Po zaznaczeniu głównych lini modelu można zacząć modelować nie obawiając się że potem zabraknie miejsca na jakiś element. Model jest dość prosty do zrobienia poprzez box modeling i zagęszczanie poly.

Napisano
Witam. Jestem raczej początkującym użytkownikiem 3dmax studio 8....

To po cholere rzucasz się na takie głębokie wody?? Skoro jesteś początkujący może wymodeluj coś prostrzego na początek.. Chyba, że jesteś uparty i chociaż miałbyś robić to kupe czasu to zrobisz... Metoda prób i błędów RULEZzz. :)

 

Pozdrawiam!




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności