Gość tom_ex Napisano 25 Czerwiec 2006 Share Napisano 25 Czerwiec 2006 Witam. Jestem raczej początkującym użytkownikiem 3dmax studio 8. Chciałbym wymodelować postać robota ED209 znanego z filmu Robocop (obrazek poniżej). Jeżeli to możliwie, prosiłbym o kilka porad na tematy m.in. jak dokładnie odwzorować wymiary wszystkich elementów, od czego najlepiej zacząć, jakich technik używać, itp, itd. Za KAŻDĄ pomoc jestem bardzo wdzieczny. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 25 Czerwiec 2006 Share Napisano 25 Czerwiec 2006 najlepiej chyba modelować poprzez "wyciąganie edges" czyli box modelling, ale jak jesteś początkujący to może zacznij od prostszych żeczy, niewiem ile umiesz może pokaż co już zrobiłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 25 Czerwiec 2006 Share Napisano 25 Czerwiec 2006 tak gwoli ścisłości : "wyciąganie edges" to nie jest boc modeling... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 25 Czerwiec 2006 Share Napisano 25 Czerwiec 2006 Streaker ma rację: box modeling to jest nic innego jak po prostu rozpoczecie modelowania od zwykłego boxa, przekonwerownego na editable poly. Przynajmniej ja tak to interpretuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 25 Czerwiec 2006 Share Napisano 25 Czerwiec 2006 Witam!! ja bym to robil polaczenie polymodeling zaczynajac od plane (np. szyby) i boxmodeling zaczynajac od boxa choc nie ktore modele mozna zrobic (szybciej) z cylindra :) proponuje zaczac od szyb gdyz bedzie latwiej jechac proporcjami :) stopnoiwo schodzic w dul pozniej zrobic jedna reke noge dac symetry i po sprawie jesli chodzi o proporcje to tylko i wylacznie na oko jak nie masz blueprintow :) patrzysz na fory i mniej wiecej takiej wielkosci robisz obiekty pozniej mozesz sprawdzic czy sie zgadza naladajac obiekt na zdjecie w takiej samej pozycji jak na zdjecieu ktore jest referencja :) pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 25 Czerwiec 2006 Share Napisano 25 Czerwiec 2006 Istnieje też inna metoda wymiarowania bez bp. Ustawia się kamere i jej perspektywe jak na rysunku i stawia boxy aby pasowały do poszczególnych elementów. Po zaznaczeniu głównych lini modelu można zacząć modelować nie obawiając się że potem zabraknie miejsca na jakiś element. Model jest dość prosty do zrobienia poprzez box modeling i zagęszczanie poly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diablos Napisano 4 Lipiec 2006 Share Napisano 4 Lipiec 2006 http://www.robocoparchive.com/info/blueprints.htm Tu masz blueprinty. Po co się meczyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość BiX Napisano 10 Lipiec 2006 Share Napisano 10 Lipiec 2006 Witam. Jestem raczej początkującym użytkownikiem 3dmax studio 8.... To po cholere rzucasz się na takie głębokie wody?? Skoro jesteś początkujący może wymodeluj coś prostrzego na początek.. Chyba, że jesteś uparty i chociaż miałbyś robić to kupe czasu to zrobisz... Metoda prób i błędów RULEZzz. :) Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi