Napisano 25 Czerwiec 200618 l Witam. Jestem raczej początkującym użytkownikiem 3dmax studio 8. Chciałbym wymodelować postać robota ED209 znanego z filmu Robocop (obrazek poniżej). Jeżeli to możliwie, prosiłbym o kilka porad na tematy m.in. jak dokładnie odwzorować wymiary wszystkich elementów, od czego najlepiej zacząć, jakich technik używać, itp, itd. Za KAŻDĄ pomoc jestem bardzo wdzieczny. Pozdrawiam.
Napisano 25 Czerwiec 200618 l najlepiej chyba modelować poprzez "wyciąganie edges" czyli box modelling, ale jak jesteś początkujący to może zacznij od prostszych żeczy, niewiem ile umiesz może pokaż co już zrobiłeś
Napisano 25 Czerwiec 200618 l Streaker ma rację: box modeling to jest nic innego jak po prostu rozpoczecie modelowania od zwykłego boxa, przekonwerownego na editable poly. Przynajmniej ja tak to interpretuję.
Napisano 25 Czerwiec 200618 l Witam!! ja bym to robil polaczenie polymodeling zaczynajac od plane (np. szyby) i boxmodeling zaczynajac od boxa choc nie ktore modele mozna zrobic (szybciej) z cylindra :) proponuje zaczac od szyb gdyz bedzie latwiej jechac proporcjami :) stopnoiwo schodzic w dul pozniej zrobic jedna reke noge dac symetry i po sprawie jesli chodzi o proporcje to tylko i wylacznie na oko jak nie masz blueprintow :) patrzysz na fory i mniej wiecej takiej wielkosci robisz obiekty pozniej mozesz sprawdzic czy sie zgadza naladajac obiekt na zdjecie w takiej samej pozycji jak na zdjecieu ktore jest referencja :) pozdro
Napisano 25 Czerwiec 200618 l Istnieje też inna metoda wymiarowania bez bp. Ustawia się kamere i jej perspektywe jak na rysunku i stawia boxy aby pasowały do poszczególnych elementów. Po zaznaczeniu głównych lini modelu można zacząć modelować nie obawiając się że potem zabraknie miejsca na jakiś element. Model jest dość prosty do zrobienia poprzez box modeling i zagęszczanie poly.
Napisano 4 Lipiec 200618 l http://www.robocoparchive.com/info/blueprints.htm Tu masz blueprinty. Po co się meczyc
Napisano 10 Lipiec 200618 l Witam. Jestem raczej początkującym użytkownikiem 3dmax studio 8.... To po cholere rzucasz się na takie głębokie wody?? Skoro jesteś początkujący może wymodeluj coś prostrzego na początek.. Chyba, że jesteś uparty i chociaż miałbyś robić to kupe czasu to zrobisz... Metoda prób i błędów RULEZzz. :) Pozdrawiam!