Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, znowóż mam problem z Mentalem:D

Otoz taka scenka zrobiojna w scenie jak w filmie CUBE, 8 swiatel mr Area Omni (dokladnie widać jak są rozmieszczone):

cubemax2qf.jpg

Materiał tego przedmiotu dużego to zwykły default z Reytrace w Reflection slocie.

Render w Mentalu:

cubemental5qj.jpg

Dla porównania w Scanline:

cubescanline1yn.jpg

 

Co to są za białe plamy? Czy to zależy od świateł? Każde z nich jest identyczne, nie ma prawa świecić mocniej!

Jak to poprawić?:)

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Jesteś pewien, że nie zaznaczyłeś opcji Show Icon In Render (w Area Light Parameters światła) ? Napisz coś więcej o otoczeniu (np. czy masz tam jakieś mapy z natężeniem koloru większym niż 255 – bo wtedy Mental + fg zaczyna robić glow)

Napisano

Materiał CUBEa to composite, wyłączyłem "wire" w jednej z map:

cubemental26zz.jpg

No wyraźnie problem stanowi właśnie ta siatka - jednak moim założeniem z góry już było, że będę renderować właśnie w nią!

Dlaczego scanline trawi odbicia siatki o wiele lepiej, zdaje mi się że powinno być na odwrót.

Na zdjęciach z pierwszego postu widać wyraźnie, że Mental w odbiciu widzi wieeeeelką siatkę rozciągającą się na całą długość jednej z drabin - a ona sama jest oki:P

Jeśli chodzi o materiały - no siatka ma 255, ale FG mam wyłączone, tak samo jak GI zresztą. Byćmoże jest to glow właśnie, ale zmiana koloru np na R=88,G=179,B=114 nie przyniosła żadnych zmian.

Nie wiem co mogę napisać więcej...

Napisano
skoro masz wyąłczone GI oraz FG to po co Ci Mental?

Hm...z tego co wiem to mental inaczej podchodzi do refractions i reflections. Poza tym człowieku, zrenderowałem tę scenę bez GI i FG, żeby zobaczyc jak wychodzą te reflexy. GI i FG mi do tego niepotrzebne są, dodatkowo spowolniłyby rendera!

No najlepiej jakbym powłączał wszystkie opcje możliwe i dopiero wtedy prosił o pomoc?!

Chyba nie wątpisz, że problem tkwi w Mentalu?!

Napisano

skoro masz miec refraction, ta ja już na tym etapie bym to włączył - materiały refrakcyjne całkiem inaczej będą wyglądać. Dodatkowo po włączeniu FG i ustawieniu parametrów Trace deph również inaczej się zachowają.

 

No ale jeśli na razie chodzi wyłącznie o reflect to zwracam pokłon :)

Napisano

Wzmocnij sampling odbić - powinno pomóc. Ale co do wire nie jestem pewien jak jest to liczone. Może, skoro to ma tak wyglądać nadać fejsom materiał nakładany jako face map i machnąć teksturke.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności