Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, znowóż mam problem z Mentalem:D

Otoz taka scenka zrobiojna w scenie jak w filmie CUBE, 8 swiatel mr Area Omni (dokladnie widać jak są rozmieszczone):

cubemax2qf.jpg

Materiał tego przedmiotu dużego to zwykły default z Reytrace w Reflection slocie.

Render w Mentalu:

cubemental5qj.jpg

Dla porównania w Scanline:

cubescanline1yn.jpg

 

Co to są za białe plamy? Czy to zależy od świateł? Każde z nich jest identyczne, nie ma prawa świecić mocniej!

Jak to poprawić?:)

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jesteś pewien, że nie zaznaczyłeś opcji Show Icon In Render (w Area Light Parameters światła) ? Napisz coś więcej o otoczeniu (np. czy masz tam jakieś mapy z natężeniem koloru większym niż 255 – bo wtedy Mental + fg zaczyna robić glow)

Napisano

A nie jest to przypadkiem siatka otoczenia odbita w obiekcie? Po co renderujesz z włączonymi edgami?

Napisano
  • Autor

Materiał CUBEa to composite, wyłączyłem "wire" w jednej z map:

cubemental26zz.jpg

No wyraźnie problem stanowi właśnie ta siatka - jednak moim założeniem z góry już było, że będę renderować właśnie w nią!

Dlaczego scanline trawi odbicia siatki o wiele lepiej, zdaje mi się że powinno być na odwrót.

Na zdjęciach z pierwszego postu widać wyraźnie, że Mental w odbiciu widzi wieeeeelką siatkę rozciągającą się na całą długość jednej z drabin - a ona sama jest oki:P

Jeśli chodzi o materiały - no siatka ma 255, ale FG mam wyłączone, tak samo jak GI zresztą. Byćmoże jest to glow właśnie, ale zmiana koloru np na R=88,G=179,B=114 nie przyniosła żadnych zmian.

Nie wiem co mogę napisać więcej...

Napisano
  • Autor
skoro masz wyąłczone GI oraz FG to po co Ci Mental?

Hm...z tego co wiem to mental inaczej podchodzi do refractions i reflections. Poza tym człowieku, zrenderowałem tę scenę bez GI i FG, żeby zobaczyc jak wychodzą te reflexy. GI i FG mi do tego niepotrzebne są, dodatkowo spowolniłyby rendera!

No najlepiej jakbym powłączał wszystkie opcje możliwe i dopiero wtedy prosił o pomoc?!

Chyba nie wątpisz, że problem tkwi w Mentalu?!

Napisano

skoro masz miec refraction, ta ja już na tym etapie bym to włączył - materiały refrakcyjne całkiem inaczej będą wyglądać. Dodatkowo po włączeniu FG i ustawieniu parametrów Trace deph również inaczej się zachowają.

 

No ale jeśli na razie chodzi wyłącznie o reflect to zwracam pokłon :)

Napisano

Wzmocnij sampling odbić - powinno pomóc. Ale co do wire nie jestem pewien jak jest to liczone. Może, skoro to ma tak wyglądać nadać fejsom materiał nakładany jako face map i machnąć teksturke.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności