Napisano 28 Czerwiec 200618 l Witam, znowóż mam problem z Mentalem:D Otoz taka scenka zrobiojna w scenie jak w filmie CUBE, 8 swiatel mr Area Omni (dokladnie widać jak są rozmieszczone): Materiał tego przedmiotu dużego to zwykły default z Reytrace w Reflection slocie. Render w Mentalu: Dla porównania w Scanline: Co to są za białe plamy? Czy to zależy od świateł? Każde z nich jest identyczne, nie ma prawa świecić mocniej! Jak to poprawić?:)
Napisano 29 Czerwiec 200618 l Jesteś pewien, że nie zaznaczyłeś opcji Show Icon In Render (w Area Light Parameters światła) ? Napisz coś więcej o otoczeniu (np. czy masz tam jakieś mapy z natężeniem koloru większym niż 255 – bo wtedy Mental + fg zaczyna robić glow)
Napisano 29 Czerwiec 200618 l A nie jest to przypadkiem siatka otoczenia odbita w obiekcie? Po co renderujesz z włączonymi edgami?
Napisano 29 Czerwiec 200618 l Autor Materiał CUBEa to composite, wyłączyłem "wire" w jednej z map: No wyraźnie problem stanowi właśnie ta siatka - jednak moim założeniem z góry już było, że będę renderować właśnie w nią! Dlaczego scanline trawi odbicia siatki o wiele lepiej, zdaje mi się że powinno być na odwrót. Na zdjęciach z pierwszego postu widać wyraźnie, że Mental w odbiciu widzi wieeeeelką siatkę rozciągającą się na całą długość jednej z drabin - a ona sama jest oki:P Jeśli chodzi o materiały - no siatka ma 255, ale FG mam wyłączone, tak samo jak GI zresztą. Byćmoże jest to glow właśnie, ale zmiana koloru np na R=88,G=179,B=114 nie przyniosła żadnych zmian. Nie wiem co mogę napisać więcej...
Napisano 29 Czerwiec 200618 l Autor skoro masz wyąłczone GI oraz FG to po co Ci Mental? Hm...z tego co wiem to mental inaczej podchodzi do refractions i reflections. Poza tym człowieku, zrenderowałem tę scenę bez GI i FG, żeby zobaczyc jak wychodzą te reflexy. GI i FG mi do tego niepotrzebne są, dodatkowo spowolniłyby rendera! No najlepiej jakbym powłączał wszystkie opcje możliwe i dopiero wtedy prosił o pomoc?! Chyba nie wątpisz, że problem tkwi w Mentalu?!
Napisano 29 Czerwiec 200618 l skoro masz miec refraction, ta ja już na tym etapie bym to włączył - materiały refrakcyjne całkiem inaczej będą wyglądać. Dodatkowo po włączeniu FG i ustawieniu parametrów Trace deph również inaczej się zachowają. No ale jeśli na razie chodzi wyłącznie o reflect to zwracam pokłon :)
Napisano 29 Czerwiec 200618 l Wzmocnij sampling odbić - powinno pomóc. Ale co do wire nie jestem pewien jak jest to liczone. Może, skoro to ma tak wyglądać nadać fejsom materiał nakładany jako face map i machnąć teksturke.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto