XaoC Posted June 28, 2006 Share Posted June 28, 2006 Witam, znowóż mam problem z Mentalem:D Otoz taka scenka zrobiojna w scenie jak w filmie CUBE, 8 swiatel mr Area Omni (dokladnie widać jak są rozmieszczone): Materiał tego przedmiotu dużego to zwykły default z Reytrace w Reflection slocie. Render w Mentalu: Dla porównania w Scanline: Co to są za białe plamy? Czy to zależy od świateł? Każde z nich jest identyczne, nie ma prawa świecić mocniej! Jak to poprawić?:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
andy_a Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Jesteś pewien, że nie zaznaczyłeś opcji Show Icon In Render (w Area Light Parameters światła) ? Napisz coś więcej o otoczeniu (np. czy masz tam jakieś mapy z natężeniem koloru większym niż 255 – bo wtedy Mental + fg zaczyna robić glow) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 A nie jest to przypadkiem siatka otoczenia odbita w obiekcie? Po co renderujesz z włączonymi edgami? Link to comment Share on other sites More sharing options...
XaoC Posted June 29, 2006 Author Share Posted June 29, 2006 Materiał CUBEa to composite, wyłączyłem "wire" w jednej z map: No wyraźnie problem stanowi właśnie ta siatka - jednak moim założeniem z góry już było, że będę renderować właśnie w nią! Dlaczego scanline trawi odbicia siatki o wiele lepiej, zdaje mi się że powinno być na odwrót. Na zdjęciach z pierwszego postu widać wyraźnie, że Mental w odbiciu widzi wieeeeelką siatkę rozciągającą się na całą długość jednej z drabin - a ona sama jest oki:P Jeśli chodzi o materiały - no siatka ma 255, ale FG mam wyłączone, tak samo jak GI zresztą. Byćmoże jest to glow właśnie, ale zmiana koloru np na R=88,G=179,B=114 nie przyniosła żadnych zmian. Nie wiem co mogę napisać więcej... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWRSC Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 skoro masz wyąłczone GI oraz FG to po co Ci Mental? Link to comment Share on other sites More sharing options...
XaoC Posted June 29, 2006 Author Share Posted June 29, 2006 skoro masz wyąłczone GI oraz FG to po co Ci Mental? Hm...z tego co wiem to mental inaczej podchodzi do refractions i reflections. Poza tym człowieku, zrenderowałem tę scenę bez GI i FG, żeby zobaczyc jak wychodzą te reflexy. GI i FG mi do tego niepotrzebne są, dodatkowo spowolniłyby rendera! No najlepiej jakbym powłączał wszystkie opcje możliwe i dopiero wtedy prosił o pomoc?! Chyba nie wątpisz, że problem tkwi w Mentalu?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SWRSC Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 skoro masz miec refraction, ta ja już na tym etapie bym to włączył - materiały refrakcyjne całkiem inaczej będą wyglądać. Dodatkowo po włączeniu FG i ustawieniu parametrów Trace deph również inaczej się zachowają. No ale jeśli na razie chodzi wyłącznie o reflect to zwracam pokłon :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hynol Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Wzmocnij sampling odbić - powinno pomóc. Ale co do wire nie jestem pewien jak jest to liczone. Może, skoro to ma tak wyglądać nadać fejsom materiał nakładany jako face map i machnąć teksturke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now