Napisano 9 Lipiec 200619 l Witam. Chciałbym, żeby światło wolumetryczne (photon volume) materiału dołączonego do obiektu "particles" było bardzo dobrze widoczne. Podobno jes kilka sposobów żeby to zrobić w maxie. Jakie(ś) znacie??
Napisano 9 Lipiec 200619 l Autor ok... poradziłem sobie z tym sam:D... za to mam inne pytanie. Co zrobić, zeby materiał był samoświecący (incandescent). Konkretnie chodzi mi o to żeby włączyć w nim jakoś emiter photonów, bo wyskakuje mi okienko (przy renderowaniu), że scena nie zawiera emiterów. Mam nadzieję, że to przybliży mnie do uzyskania upragnionego volume photon przy obiektach, nad czym pracuję już około 3 miesiące:|
Napisano 9 Lipiec 200619 l w mentalu nie da sie zrobic, żeby obiekt emitował photony. Możesz jedynie za pomocą mapy output dla materiału w self_illumination i przy pomocy FinalGatheringu stworzyc świecący materiał.
Napisano 9 Lipiec 200619 l Autor hm... gdzieś widziałem coś takiego... dzięki bardzo. A co byś powiedział na temat volume photon??. Chodzi mi dokładnie o taki efekt jak na Twoim grafie po lewej:)
Napisano 9 Lipiec 200619 l Spróbuj to: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=213012&highlight=ctrl+shader
Napisano 10 Lipiec 200619 l Autor Ale to chyba jest do Maya'i. A tam z tego co wiem mental jest ładowany domyślnie i jest inaczej powiązany z programem:|
Napisano 10 Lipiec 200619 l To nie wiem, shader pozostajew shaderem obojętnie czy w Maya, czy w maxie. Wydaje mi się, że powinien działać, ale jak go obsługiwać i używać, to już pytanie do maxiarza jakiegoś :)
Napisano 10 Lipiec 200619 l Autor Postaram się... Może zadziała. Tymbardziej, że nieznalazłem nigdzie tego shadera pod maxa. Mimo to najważniejszy jest dla mnie problem volume photon i okiena o braku emitera na scenie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto