ac1d Posted July 9, 2006 Share Posted July 9, 2006 Witam! Jak w temacie prosiłbym o pomoc w stworzeniu materiału plazmy czyli takiego niebieskiego czegos (:P). Kompletnie nie wiem jak sie do tego zabrać i licze na pomoc dobrych ludzi, jakimi niewątpliwie większość z Was jest. Oczywiście materiał pod mental rey'a. Pozdrawiam i czekam na konstruktywne wypowiedzi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ania Posted July 9, 2006 Share Posted July 9, 2006 co modelujesz, jakiś tokamak? dałabym coś z faloffem na opacity, ewentualnie dodatkowo lekki noise na opacity, i żeby się świeciło, czyli self-illumination. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekG Posted July 9, 2006 Share Posted July 9, 2006 hmm, a mógłbyś pokazać jakieś zdjęcie czy obrazek czy cokolwiek, żeby pokazać o jaki efekt mniej więcej ci chodzi ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ac1d Posted July 10, 2006 Author Share Posted July 10, 2006 Coś w tym stylu jak na tej myszce element niebieski :) cos takiego :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mathix Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Stary to nie jest plazma, nie wierz jak Ci w sklepie mówią. Chodzi o tą świecącą rolkę? Proponuję zrobić geometrię która będzie tylko emitowała FG (niebieskie) i drugą, która będzie dawała kolor. Ten kolor to chyba by był jakiś shader sss ze światełkiem na dole. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ac1d Posted July 10, 2006 Author Share Posted July 10, 2006 Nie niechodzi o rolke :) ja wem że to nie jest plazma :P, chodzi mi raczej o taki efekcik jak jest kolo napisu "RAZER" mniej wiecej taki efekt nie chodzi mi o dokładnie to samo ale cos takiego :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AGmakonts Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 chyba pomocne będą tu cząsteczki + masa falloffów i eksperymętów, gotowej solucji Ci nie dam bo jest na to wiele metod Link to comment Share on other sites More sharing options...
ac1d Posted July 10, 2006 Author Share Posted July 10, 2006 No właśnie nie chodzi nawet o gotową solucje, ale może jakaś podpowiedź co gdzie i jak mniej więcej ustawiać, żebym wiedział czym sie bawić i co zmieniać mniej wiecej, bo juz sam pokombinuje nad efektem koncowym, ale jak sie zabrac za to... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AGmakonts Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 albo jakies ładne zawijasy w PF (patrz tutki Leru) albo sfera + wielki noise + ms i na to materiał z falloff w opacity i jakies IOR koło 1 zeby nie załamywało potem falloff w difuse i ładne selfilumination na koncu jakis glow i powinno dobrze wyglądac Link to comment Share on other sites More sharing options...
ac1d Posted July 10, 2006 Author Share Posted July 10, 2006 Dobra dobra :) fajnie dzięki bardzo, ale szczytem moich wymagań byłoby gdybyś mi jeszcze wytłumaczył pojęcia jakimi tutaj oeprujesz :P mianowicie co to jest: - sfera - ms - IOR z góry thx ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
AGmakonts Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 sfera - zwykła kulka:) IOR - index of refraction nie wiem gdzie to jest w mentalu ale tym regulujesz załamanie swiatła czyli jakby nie było gęstość. MS - mesh smooth - taki modyfikator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tullaris Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 włahahahaha... sorki :).... nie wytrzymałem... sfera to zbiór punktów, których odlęgłość od punktu zwanego srodkiem jest taka sama i równa R-promieniowi sfery :D:D:D:D:D:D.... edit: buuu wyprzedzono mnie.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LHT Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 nie wiem jak w mentalu glowa zrobić dookoła sphere bo nie renderuje nim ale może to sie do czegoś przyda: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ac1d Posted July 10, 2006 Author Share Posted July 10, 2006 Tullaris - bardzo zabawne 0_o LHT o o o o coś takiego chodzi... tylko widzisz tam są 2 kolory- biały na kuli i niebieski na cieniu, a mi chodzi o to żeby one się przeplatały na kuli, i dodac glow . Tylko to jest robione na mental rayu (materiale) nie zabardzo wiem jak mu dodac noise i fall-off zeby te kolory sie przeplatały. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekG Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 zeby kolory sie przeplataly mozesz uzyc materialu typu blend i wpiac w niego dwa "mental raye" w trzeci slot w blendzie daj jakas mape w skali szarosci, bedzie dzialac ona tak ze tam gdzie jest czarny kolor bedzie pierwszy material, a tam gdzie bialy kolor bedzie drugi materiał na obiekcie (albo na odwrót:p) wsyzstkie posrednie szarosci będą przemieszanymi obydwoma materiałami jendemu z tych materiałów mozesz np przypisać glow, az drugiemu jakis zwykly materiał...kombinuj :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ac1d Posted July 10, 2006 Author Share Posted July 10, 2006 Hmm... Kombinowałem troche i wyszedł mi super materiał... ale własnie to ale... ale tylko w material editor'ze :/ 1) Materiał z renderu 2) Materiał z ME Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekG Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 moze kulka nie jest zamapowana ? daj jej modyfikator uvw map i wybierz opcje sphere Link to comment Share on other sites More sharing options...
ac1d Posted July 11, 2006 Author Share Posted July 11, 2006 Nic nie daje :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
vv3k70r Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 ale zesta herezje popisali, dwa sa proste na plazme sposoby, jeden stary: zrobic mape przezroczystosci i taka samo kolorku, oparta o turbulence na gradient rampie (i tam sobie kolorki i fallof poustawiac); a sposob drugi to chocby w scanlineau ustawic material, co na obiekcie bedzie zadany: material z opacity noise, noise skladajacy si ez czarnego meiszanego z czarnym, niewidzialny czyli obiekt, a w properties obiektu ID na G bufer mu zadac jakies, i w videopost kazac zeby glow na tym efekcie byl z blyskawic z maskami na wszystkie trzy kolory zadany, i wtedy wyjdzie plazma jak z filmu, no a mozna jeszcze w postprodukcji to wymeczyc..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ac1d Posted July 12, 2006 Author Share Posted July 12, 2006 vv3k70r# wszystko ładnie brzmi i wogóle fajnie, myślę, że za działa, ale za cienki bolek jestem zeby skumac wszystko co tu napisales... mozesz jakos konkretniej to napisac bylbym ogromnie wdzieczny, bo mi cos nie wychodzi jak to probuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
evarcha Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 ludzie podstawy maxa wam się kłaniają takie efekty specjalne robi VIDEPOST (zobacz w tutorialu) parę klików i masz plazmę z poświatą itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
patry Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 ludzie podstawy maxa wam się kłaniają takie efekty specjalne robi VIDEPOST (zobacz w tutorialu) parę klików i masz plazmę z poświatą itp. Raczej ty się podstaw naucz, nie VIDEPOST tylko VIDEOPOST. Ale videopost nie jest chyba najlepszym rozwiązaniem Link to comment Share on other sites More sharing options...
evarcha Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 to tylko literówka kolego, przecież VIDEOPOST właśnie do tego został stworzony. uzasadnij swoją wypowiedź (chyba nie jest) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mathix Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 ac1d: Czy to jest plazma? Jak tak to to właściwie to co vv3k70r napisał, tylko "wymęczone w postprodukcji". Na model nałóż sobie jakiegoś proceduralnego fraktala (noise z maxa chyba będzie ok). Wyrenderuj. Odpal ulubiony prorgam do postprodukcji. Ustaw sobie krzywymi takie dwa garby, wtedy wyjdą Ci takie "dziurki" w hmm... no po prostu ustaw graby. Później daj jakieś dwie warstwy glowa, trochę korekcji kolorów i jest. przecież VIDEOPOST właśnie do tego został stworzony. uzasadnij swoją wypowiedź (chyba nie jest) No maxowy videopost ma jeden zasadniczy minus: wymaga ponownego renderowania sceny, w wypadku zmiany efektów. Poza tym daleko mu do możliwości softu do compositingu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
evarcha Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 mathix oczywiście że lepsze efekty specjalne uzyskamy w combustion, ale trzeba to wszystko tam przenieść. Dla tak małego efektu wystarczy VIDEO POST z maxa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mathix Posted July 13, 2006 Share Posted July 13, 2006 Wystarczy. No powiedziałbym da sie go zrobić w videoposcie maxowym. Tylko, że słabo z kontrolą i długa, niewygodna robota, żeby ustawienia dobrać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kpulka Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 Glow można bezpośrednio w mentalu zrobić... Tylko trzeba odblokować Glare (lume) i wrzucić do Shaderu kamery w Output Link to comment Share on other sites More sharing options...
vv3k70r Posted July 31, 2006 Share Posted July 31, 2006 fakt ze vpost jest trudny (to raczej mlotek w porownaniu z hirurgicznymi narzedziami z dedykowanych narzedzi do compostu) ale do wiekszosci efektow wystarczy... inna sprawa ze w w innych narzedziach sa presety zeby latwo bylo maplowac, wiec polceam korzystac z gotowcow, no i zapoznac sie z podstawami softu (zawsze przeciesz mozna naszopowac sobie 2d jak komus nada still)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now