Napisano 9 Lipiec 200618 l Witam! Jak w temacie prosiłbym o pomoc w stworzeniu materiału plazmy czyli takiego niebieskiego czegos (:P). Kompletnie nie wiem jak sie do tego zabrać i licze na pomoc dobrych ludzi, jakimi niewątpliwie większość z Was jest. Oczywiście materiał pod mental rey'a. Pozdrawiam i czekam na konstruktywne wypowiedzi!
Napisano 9 Lipiec 200618 l co modelujesz, jakiś tokamak? dałabym coś z faloffem na opacity, ewentualnie dodatkowo lekki noise na opacity, i żeby się świeciło, czyli self-illumination.
Napisano 9 Lipiec 200618 l hmm, a mógłbyś pokazać jakieś zdjęcie czy obrazek czy cokolwiek, żeby pokazać o jaki efekt mniej więcej ci chodzi ?
Napisano 10 Lipiec 200618 l Autor Coś w tym stylu jak na tej myszce element niebieski :) cos takiego :)
Napisano 10 Lipiec 200618 l Stary to nie jest plazma, nie wierz jak Ci w sklepie mówią. Chodzi o tą świecącą rolkę? Proponuję zrobić geometrię która będzie tylko emitowała FG (niebieskie) i drugą, która będzie dawała kolor. Ten kolor to chyba by był jakiś shader sss ze światełkiem na dole.
Napisano 10 Lipiec 200618 l Autor Nie niechodzi o rolke :) ja wem że to nie jest plazma :P, chodzi mi raczej o taki efekcik jak jest kolo napisu "RAZER" mniej wiecej taki efekt nie chodzi mi o dokładnie to samo ale cos takiego :)
Napisano 10 Lipiec 200618 l chyba pomocne będą tu cząsteczki + masa falloffów i eksperymętów, gotowej solucji Ci nie dam bo jest na to wiele metod
Napisano 10 Lipiec 200618 l Autor No właśnie nie chodzi nawet o gotową solucje, ale może jakaś podpowiedź co gdzie i jak mniej więcej ustawiać, żebym wiedział czym sie bawić i co zmieniać mniej wiecej, bo juz sam pokombinuje nad efektem koncowym, ale jak sie zabrac za to...
Napisano 10 Lipiec 200618 l albo jakies ładne zawijasy w PF (patrz tutki Leru) albo sfera + wielki noise + ms i na to materiał z falloff w opacity i jakies IOR koło 1 zeby nie załamywało potem falloff w difuse i ładne selfilumination na koncu jakis glow i powinno dobrze wyglądac
Napisano 10 Lipiec 200618 l Autor Dobra dobra :) fajnie dzięki bardzo, ale szczytem moich wymagań byłoby gdybyś mi jeszcze wytłumaczył pojęcia jakimi tutaj oeprujesz :P mianowicie co to jest: - sfera - ms - IOR z góry thx ;)
Napisano 10 Lipiec 200618 l sfera - zwykła kulka:) IOR - index of refraction nie wiem gdzie to jest w mentalu ale tym regulujesz załamanie swiatła czyli jakby nie było gęstość. MS - mesh smooth - taki modyfikator
Napisano 10 Lipiec 200618 l włahahahaha... sorki :).... nie wytrzymałem... sfera to zbiór punktów, których odlęgłość od punktu zwanego srodkiem jest taka sama i równa R-promieniowi sfery :D:D:D:D:D:D.... edit: buuu wyprzedzono mnie....
Napisano 10 Lipiec 200618 l nie wiem jak w mentalu glowa zrobić dookoła sphere bo nie renderuje nim ale może to sie do czegoś przyda:
Napisano 10 Lipiec 200618 l Autor Tullaris - bardzo zabawne 0_o LHT o o o o coś takiego chodzi... tylko widzisz tam są 2 kolory- biały na kuli i niebieski na cieniu, a mi chodzi o to żeby one się przeplatały na kuli, i dodac glow . Tylko to jest robione na mental rayu (materiale) nie zabardzo wiem jak mu dodac noise i fall-off zeby te kolory sie przeplatały.
Napisano 10 Lipiec 200618 l zeby kolory sie przeplataly mozesz uzyc materialu typu blend i wpiac w niego dwa "mental raye" w trzeci slot w blendzie daj jakas mape w skali szarosci, bedzie dzialac ona tak ze tam gdzie jest czarny kolor bedzie pierwszy material, a tam gdzie bialy kolor bedzie drugi materiał na obiekcie (albo na odwrót:p) wsyzstkie posrednie szarosci będą przemieszanymi obydwoma materiałami jendemu z tych materiałów mozesz np przypisać glow, az drugiemu jakis zwykly materiał...kombinuj :)
Napisano 10 Lipiec 200618 l Autor Hmm... Kombinowałem troche i wyszedł mi super materiał... ale własnie to ale... ale tylko w material editor'ze :/ 1) Materiał z renderu 2) Materiał z ME
Napisano 10 Lipiec 200618 l moze kulka nie jest zamapowana ? daj jej modyfikator uvw map i wybierz opcje sphere
Napisano 11 Lipiec 200618 l ale zesta herezje popisali, dwa sa proste na plazme sposoby, jeden stary: zrobic mape przezroczystosci i taka samo kolorku, oparta o turbulence na gradient rampie (i tam sobie kolorki i fallof poustawiac); a sposob drugi to chocby w scanlineau ustawic material, co na obiekcie bedzie zadany: material z opacity noise, noise skladajacy si ez czarnego meiszanego z czarnym, niewidzialny czyli obiekt, a w properties obiektu ID na G bufer mu zadac jakies, i w videopost kazac zeby glow na tym efekcie byl z blyskawic z maskami na wszystkie trzy kolory zadany, i wtedy wyjdzie plazma jak z filmu, no a mozna jeszcze w postprodukcji to wymeczyc.....
Napisano 12 Lipiec 200618 l Autor vv3k70r# wszystko ładnie brzmi i wogóle fajnie, myślę, że za działa, ale za cienki bolek jestem zeby skumac wszystko co tu napisales... mozesz jakos konkretniej to napisac bylbym ogromnie wdzieczny, bo mi cos nie wychodzi jak to probuje.
Napisano 13 Lipiec 200618 l ludzie podstawy maxa wam się kłaniają takie efekty specjalne robi VIDEPOST (zobacz w tutorialu) parę klików i masz plazmę z poświatą itp.
Napisano 13 Lipiec 200618 l evarcha napisał: ludzie podstawy maxa wam się kłaniają takie efekty specjalne robi VIDEPOST (zobacz w tutorialu) parę klików i masz plazmę z poświatą itp. Raczej ty się podstaw naucz, nie VIDEPOST tylko VIDEOPOST. Ale videopost nie jest chyba najlepszym rozwiązaniem
Napisano 13 Lipiec 200618 l to tylko literówka kolego, przecież VIDEOPOST właśnie do tego został stworzony. uzasadnij swoją wypowiedź (chyba nie jest)
Napisano 13 Lipiec 200618 l ac1d: Czy to jest plazma? Jak tak to to właściwie to co vv3k70r napisał, tylko "wymęczone w postprodukcji". Na model nałóż sobie jakiegoś proceduralnego fraktala (noise z maxa chyba będzie ok). Wyrenderuj. Odpal ulubiony prorgam do postprodukcji. Ustaw sobie krzywymi takie dwa garby, wtedy wyjdą Ci takie "dziurki" w hmm... no po prostu ustaw graby. Później daj jakieś dwie warstwy glowa, trochę korekcji kolorów i jest. Cytat przecież VIDEOPOST właśnie do tego został stworzony. uzasadnij swoją wypowiedź (chyba nie jest) No maxowy videopost ma jeden zasadniczy minus: wymaga ponownego renderowania sceny, w wypadku zmiany efektów. Poza tym daleko mu do możliwości softu do compositingu.
Napisano 13 Lipiec 200618 l mathix oczywiście że lepsze efekty specjalne uzyskamy w combustion, ale trzeba to wszystko tam przenieść. Dla tak małego efektu wystarczy VIDEO POST z maxa.
Napisano 13 Lipiec 200618 l Wystarczy. No powiedziałbym da sie go zrobić w videoposcie maxowym. Tylko, że słabo z kontrolą i długa, niewygodna robota, żeby ustawienia dobrać.
Napisano 31 Lipiec 200618 l Glow można bezpośrednio w mentalu zrobić... Tylko trzeba odblokować Glare (lume) i wrzucić do Shaderu kamery w Output
Napisano 31 Lipiec 200618 l fakt ze vpost jest trudny (to raczej mlotek w porownaniu z hirurgicznymi narzedziami z dedykowanych narzedzi do compostu) ale do wiekszosci efektow wystarczy... inna sprawa ze w w innych narzedziach sa presety zeby latwo bylo maplowac, wiec polceam korzystac z gotowcow, no i zapoznac sie z podstawami softu (zawsze przeciesz mozna naszopowac sobie 2d jak komus nada still)...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto