Secator Napisano 17 Lipiec 2006 Napisano 17 Lipiec 2006 Ile polygonów powinien miec model humanoidalnej postaci zeby można go było wykorzystać np, w grze? (wiem ze jak najmniej ;P ale ok. ilu).
Remedy Napisano 17 Lipiec 2006 Napisano 17 Lipiec 2006 Zależy. Rozpiętość jest naprawdę dość spora. Dość często finalne modele postaci oscylują w granicach 4000-5500 poly ale niektóre wykorzystują modele 10K +.
Hynol Napisano 17 Lipiec 2006 Napisano 17 Lipiec 2006 Zależy jaka gra, jaki widok, ile postaci max na ekranie itd. Bo rozpiętość odpowiedzi może być spora.
Ab! Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 Zależy od gry, każda ma jakąś jasno określoną granice przyswajalności. W nowych grach (normal maps itp.) postacie mają od ok. 2000 polys wzwyż. Im wyższa liczba tym bardziej obciąża grę… Niektóre gry jak np. Doom 3 wykorzystują postacie złożone z kilku części...
_michal Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 Zależy od gry, każda ma jakąś jasno określoną granice przyswajalności. W nowych grach (normal maps itp.) postacie mają od ok. 2000 polys wzwyż. Im wyższa liczba tym bardziej obciąża grę… Niektóre gry jak np. Doom 3 wykorzystują postacie złożone z kilku części... ~2k ścianek to Doom3 miał, a on nie jest nową grą. UT2k3 miał postaci ok 3k, a też nie jest nową grą. Quake3 miał limit ok 1,5k na postać. Secator - w jakiej grze chciałbyś tą postać 'wykorzystać'?
Ab! Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 UT2k3 miał postaci ok 3k, a też nie jest nową grą. Quake3 miał limit ok 1,5k na postać. Empeck czytaj uważnie, napisałem "ok. 2000 polys wzwyż". ~2k ścianek to Doom3 miał, a on nie jest nową grą. Nie jest też grą starą. Biorąc pod uwagę historie gier komputerowych Doom 3 to stosunkowo nowa gra szczególnie jeśli uwzględnimy wszystkie możliwości silnika, jego modowalność oraz żywotność. Quake3 miał limit ok 1,5k na postać. W Doom 3 postacie miały określona liczbę poligonów choć swobodnie (nie licząc wpływu na wydajność) mogłyby mieć ich znacznie więcej. Limit polys nie jest tożsamy z aktualnym stanem modeli w grze choć oczywiście może wyznaczać granice… Pozdrawiam, Ab!
_michal Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 Czytam uważnie. Napisałeś ogólniki z których za wiele nie wynika.
Ab! Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 Nie da się dokładniej odpowiadać na tak postawione pytanie. Wystarczy spojrzeć na twoją wypowiedz, jest równie ogólnikowa, co pozostałe w tym wątku, dlatego byłbym wdzięczny gdybyś darował sobie jałowe uwagi odnośnie niektórych wypowiedzi…:)
Tullaris Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 hmmm... a moglibyście podać przykłady gier gdzie ten limit jest największy?
_michal Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 Ab! - Wiem że się nie da dokładnie odpowiedzieć, bo limity, zarówno polycount, jak i ilość/wielkość textur zależy od danego projektu, ale można podac jakiś konkretny przykład, choć zasugerowac w jakich grach jakie limity się stosuje. Tullaris - polycount to jest bardzo płynna wartość, zależy od roczaju gry (czy to jest FPS, RTS, bijatyka, czy jakiś Tony Hawk), od engine na jakim jest gra tworzona, od sprzętu na jaki jest przeznaczona. W FPS'ach które dopiero mają wyjść (vide UT2k7, itp) są postaci przekraczające nawet 10k. Więcej ścianek używa się przy ważniejszych postaciach (np. w grach TPP na głównego bohatera, czy bossa). Ogólnie to jest temat rzeka.
Ab! Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 Wybacz, ale ja nie wiedze sensu w podawaniu kilku przykładów skoro mogę swobodnie zarysować dolną granice, poniżej której współcześnie postać prezentuje się już, co najwyżej przeciętnie.:) Z drugiej strony odkąd pojawiły się Normal mapy liczba polys nie jest aż tak istotna. Liczy się bardziej rodzaj i jakość użytych map, tekstur (specular, normal, diffuse itp.)… rzeczywiście temat rzeka… …chyba, że zna się tytuł gry, do której robi się modele… Pozdrawiam, Ab!
_michal Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 Ilość polys też jest istotna bo wpływa na deformację siatki i sylwetkę obiektu.
Ab! Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 (edytowane) :))) uparty jesteś empeck:))) Pozdrawiam, Ab! Edytowane 21 Lipiec 2008 przez Ab! Kolejna korekta
_michal Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 Nie jestem uparty tylko uściślam :D Jeżeli o mnie chodzi to do folio nie robiłbym postaci poniżej 4k
Ab! Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 OK zgadzam się!:))) PS.: Tego już się uściślić raczej nie da, prawda?:) Pozdrawiam, Ab!
polon Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 w sumie to chyba dosc istotna jest liczba postaci aktualnie wpolu widzenia... postacie mogą miec i po 10 tys ale jak jak to jest cos w stylu malej mapy w QUAKE3 to na ekranie jednoczesnie jest 15 postaci i to moze sprawiac problem prockowi...
Secator Napisano 19 Lipiec 2006 Autor Napisano 19 Lipiec 2006 Secator - w jakiej grze chciałbyś tą postać 'wykorzystać'? Chodzi o gre mmorpg, pracujemy z ekipą nad jej projektem chcemy wpisać szacunkowe wytyczne dot. postaci.
_michal Napisano 19 Lipiec 2006 Napisano 19 Lipiec 2006 Ciężko powiedzieć nie znając Waszego engine. IMHO to Wasz programista powinien z grubsza znać wydajność engine i określić limity. Niestety na MMO za bardzo się nie znam, nie śledzę gatunku niestety, ale patrząc przykładowo na zapowiedzi Warhammera Online nie wydaje mi się by ich postaci miały dużo więcej niż 3 - 4k...
Cruzh3r Napisano 20 Lipiec 2006 Napisano 20 Lipiec 2006 Warcraft 3 niektóre modele mają mniej niż 500 poly (peasant ma kwadratowe nogi, tłów i i 6kątną głowe:)) World of warcraft 4-5k Doom 3 > Ale nawet do Quaka możesz wrzucić high poly model, jego działanie będzie tylko zależało od twojej karty graficznej.
Rekomendowane odpowiedzi