Bartores Napisano 30 Lipiec 2006 Napisano 30 Lipiec 2006 Witam, mam pytanie. Słyszalem o takim nazedziu w 3ds max:wybieram z paska narzedziowego Select and Move, wciskam shift i przeciagam zaznaczone wczesniej krawedzie. Dzieki temu powstaja nowe wielokaty. Powiedzcie jak nazywa sie to narzedzie. I jaki jest jego odpowiednik w Maya. Nie mam 3ds maxa wiec nie moge tego sprawdzic ale chce sie dowiedziec jak to zrobic w Mayi.
Hynol Napisano 30 Lipiec 2006 Napisano 30 Lipiec 2006 Zadanie takiego pytania na forum MAXa to chyba nie najlepszy pomysł.
hcpiter Napisano 30 Lipiec 2006 Napisano 30 Lipiec 2006 hindi chyba nie o to mu chodzi :D Ja wiem raczej ci chodzi o poly modelin :) stawiasz plane, pozniej convert to editable poly, dajesz moze na edgesie i trzymając szift przesowasz move :)
Bartores Napisano 31 Lipiec 2006 Autor Napisano 31 Lipiec 2006 Tak dokladnie o to mi chodzi. To wiem juz jak to sie nazywa teraz tylko jak to sie robi w Maya?
piotrek Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 To jest extrude edge. Zaznacz sobie w Maya krawędź, a później Edit Polygons -> Extrude Edge. Jeśli nie chcesz wybierać pozycji z menu, będąc na poziomie Edge i mając zaznaczoną krawęż wciśnij i przytrzymaj klawisz Shift, do tego RMB i wybierz Extrude Edge. Możesz też użyć polecenia MEL'a polyExtrudeEdge albo wybrać odpowiedni klawisz na Shelfie. Już o tworzeniu własnych hotkey'ów i MarkingMenus nie wspomnę :)
Bartores Napisano 31 Lipiec 2006 Autor Napisano 31 Lipiec 2006 Extrude edge dziala innaczej niz to poly modelin. Przy poly modelin odrazu sa dzielone te edges a Extrude tylko je wyciaga. Moze da sie cos ustawic przy Extrude zeby odrazu dzielił?
piotrek Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 A co to za narzedzie poly modeling? :D Może chodzi o Extrude Face? Dostęp do tego narzędzie podobny, jak w przypadku Extrude Egde. A jeśli chcesz coś dzielić, to w ChannelEditorze zwiększ parametr divisions.
Bartores Napisano 31 Lipiec 2006 Autor Napisano 31 Lipiec 2006 Chyba nie poly modeling tylko poly modelin. To nic nie daje. To poly modelin w 3ds max robi(chyba) tak ze za jednym przesunieciem myszy wzdluz osi np. x tworzy nowe edgesy(czy cos) o dlugosci jeden centymetr. Za drugim pociagnienciem tworzy znowu edgesy(czy cos) o dlugosci 1 centymetr. A extrude mozna je wyciagac w nieskonczonosc i nie zostaną podzielone wzdluz osi y.
piotrek Napisano 31 Lipiec 2006 Napisano 31 Lipiec 2006 Pokaż screena, bo już nie wiem o co chodzi :/ Jeśli chcesz przesunąć o jeden cm, to w oknie Preferences ustaw sobie jednoski na centymetry, a ustawienich narzedzia, tam gdzie będzie translateY lub localTranslateY wpisz 1.
Bartores Napisano 31 Lipiec 2006 Autor Napisano 31 Lipiec 2006 No dziala nie dokonca tak jakbym chcial ale dziala. Dobra dzienki wszystkim za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się