Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam pytanie.

Słyszalem o takim nazedziu w 3ds max:wybieram z paska narzedziowego Select and Move, wciskam shift i przeciagam zaznaczone wczesniej krawedzie. Dzieki temu powstaja nowe wielokaty. Powiedzcie jak nazywa sie to narzedzie.

I jaki jest jego odpowiednik w Maya. Nie mam 3ds maxa wiec nie moge tego sprawdzic ale chce sie dowiedziec jak to zrobic w Mayi.

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

hindi chyba nie o to mu chodzi :D

Ja wiem raczej ci chodzi o poly modelin :) stawiasz plane, pozniej convert to editable poly, dajesz moze na edgesie i trzymając szift przesowasz move :)

Napisano

To jest extrude edge.

 

Zaznacz sobie w Maya krawędź, a później Edit Polygons -> Extrude Edge.

Jeśli nie chcesz wybierać pozycji z menu, będąc na poziomie Edge i mając zaznaczoną krawęż wciśnij i przytrzymaj klawisz Shift, do tego RMB i wybierz Extrude Edge.

 

Możesz też użyć polecenia MEL'a

polyExtrudeEdge

albo wybrać odpowiedni klawisz na Shelfie.

 

Już o tworzeniu własnych hotkey'ów i MarkingMenus nie wspomnę :)

Napisano

Extrude edge dziala innaczej niz to poly modelin. Przy poly modelin odrazu sa dzielone te edges a Extrude tylko je wyciaga. Moze da sie cos ustawic przy Extrude zeby odrazu dzielił?

Napisano

A co to za narzedzie poly modeling? :D

 

Może chodzi o Extrude Face?

Dostęp do tego narzędzie podobny, jak w przypadku Extrude Egde.

A jeśli chcesz coś dzielić, to w ChannelEditorze zwiększ parametr divisions.

Napisano

Chyba nie poly modeling tylko poly modelin. To nic nie daje. To poly modelin w 3ds max robi(chyba) tak ze za jednym przesunieciem myszy wzdluz osi np. x

tworzy nowe edgesy(czy cos) o dlugosci jeden centymetr. Za drugim pociagnienciem tworzy znowu edgesy(czy cos) o dlugosci 1 centymetr. A extrude mozna je wyciagac w nieskonczonosc i nie zostaną podzielone wzdluz osi y.

Napisano

Pokaż screena, bo już nie wiem o co chodzi :/

 

Jeśli chcesz przesunąć o jeden cm, to w oknie Preferences ustaw sobie jednoski na centymetry, a ustawienich narzedzia, tam gdzie będzie translateY lub localTranslateY wpisz 1.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności