Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, mam pytanie.

Słyszalem o takim nazedziu w 3ds max:wybieram z paska narzedziowego Select and Move, wciskam shift i przeciagam zaznaczone wczesniej krawedzie. Dzieki temu powstaja nowe wielokaty. Powiedzcie jak nazywa sie to narzedzie.

I jaki jest jego odpowiednik w Maya. Nie mam 3ds maxa wiec nie moge tego sprawdzic ale chce sie dowiedziec jak to zrobic w Mayi.

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hindi chyba nie o to mu chodzi :D

Ja wiem raczej ci chodzi o poly modelin :) stawiasz plane, pozniej convert to editable poly, dajesz moze na edgesie i trzymając szift przesowasz move :)

Napisano
  • Autor

Tak dokladnie o to mi chodzi. To wiem juz jak to sie nazywa teraz tylko jak to sie robi w Maya?

Napisano

To jest extrude edge.

 

Zaznacz sobie w Maya krawędź, a później Edit Polygons -> Extrude Edge.

Jeśli nie chcesz wybierać pozycji z menu, będąc na poziomie Edge i mając zaznaczoną krawęż wciśnij i przytrzymaj klawisz Shift, do tego RMB i wybierz Extrude Edge.

 

Możesz też użyć polecenia MEL'a

polyExtrudeEdge

albo wybrać odpowiedni klawisz na Shelfie.

 

Już o tworzeniu własnych hotkey'ów i MarkingMenus nie wspomnę :)

Napisano
  • Autor

Extrude edge dziala innaczej niz to poly modelin. Przy poly modelin odrazu sa dzielone te edges a Extrude tylko je wyciaga. Moze da sie cos ustawic przy Extrude zeby odrazu dzielił?

Napisano

A co to za narzedzie poly modeling? :D

 

Może chodzi o Extrude Face?

Dostęp do tego narzędzie podobny, jak w przypadku Extrude Egde.

A jeśli chcesz coś dzielić, to w ChannelEditorze zwiększ parametr divisions.

Napisano
  • Autor

Chyba nie poly modeling tylko poly modelin. To nic nie daje. To poly modelin w 3ds max robi(chyba) tak ze za jednym przesunieciem myszy wzdluz osi np. x

tworzy nowe edgesy(czy cos) o dlugosci jeden centymetr. Za drugim pociagnienciem tworzy znowu edgesy(czy cos) o dlugosci 1 centymetr. A extrude mozna je wyciagac w nieskonczonosc i nie zostaną podzielone wzdluz osi y.

Napisano

Pokaż screena, bo już nie wiem o co chodzi :/

 

Jeśli chcesz przesunąć o jeden cm, to w oknie Preferences ustaw sobie jednoski na centymetry, a ustawienich narzedzia, tam gdzie będzie translateY lub localTranslateY wpisz 1.

Napisano
  • Autor

No dziala nie dokonca tak jakbym chcial ale dziala. Dobra dzienki wszystkim za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności