Bartores Napisano 30 Lipiec 2006 Share Napisano 30 Lipiec 2006 Witam, mam pytanie. Słyszalem o takim nazedziu w 3ds max:wybieram z paska narzedziowego Select and Move, wciskam shift i przeciagam zaznaczone wczesniej krawedzie. Dzieki temu powstaja nowe wielokaty. Powiedzcie jak nazywa sie to narzedzie. I jaki jest jego odpowiednik w Maya. Nie mam 3ds maxa wiec nie moge tego sprawdzic ale chce sie dowiedziec jak to zrobic w Mayi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 30 Lipiec 2006 Share Napisano 30 Lipiec 2006 clone ? extrude ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 30 Lipiec 2006 Share Napisano 30 Lipiec 2006 Zadanie takiego pytania na forum MAXa to chyba nie najlepszy pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hcpiter Napisano 30 Lipiec 2006 Share Napisano 30 Lipiec 2006 hindi chyba nie o to mu chodzi :D Ja wiem raczej ci chodzi o poly modelin :) stawiasz plane, pozniej convert to editable poly, dajesz moze na edgesie i trzymając szift przesowasz move :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartores Napisano 31 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 31 Lipiec 2006 Tak dokladnie o to mi chodzi. To wiem juz jak to sie nazywa teraz tylko jak to sie robi w Maya? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 31 Lipiec 2006 Share Napisano 31 Lipiec 2006 To jest extrude edge. Zaznacz sobie w Maya krawędź, a później Edit Polygons -> Extrude Edge. Jeśli nie chcesz wybierać pozycji z menu, będąc na poziomie Edge i mając zaznaczoną krawęż wciśnij i przytrzymaj klawisz Shift, do tego RMB i wybierz Extrude Edge. Możesz też użyć polecenia MEL'a polyExtrudeEdge albo wybrać odpowiedni klawisz na Shelfie. Już o tworzeniu własnych hotkey'ów i MarkingMenus nie wspomnę :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartores Napisano 31 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 31 Lipiec 2006 Extrude edge dziala innaczej niz to poly modelin. Przy poly modelin odrazu sa dzielone te edges a Extrude tylko je wyciaga. Moze da sie cos ustawic przy Extrude zeby odrazu dzielił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 31 Lipiec 2006 Share Napisano 31 Lipiec 2006 A co to za narzedzie poly modeling? :D Może chodzi o Extrude Face? Dostęp do tego narzędzie podobny, jak w przypadku Extrude Egde. A jeśli chcesz coś dzielić, to w ChannelEditorze zwiększ parametr divisions. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartores Napisano 31 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 31 Lipiec 2006 Chyba nie poly modeling tylko poly modelin. To nic nie daje. To poly modelin w 3ds max robi(chyba) tak ze za jednym przesunieciem myszy wzdluz osi np. x tworzy nowe edgesy(czy cos) o dlugosci jeden centymetr. Za drugim pociagnienciem tworzy znowu edgesy(czy cos) o dlugosci 1 centymetr. A extrude mozna je wyciagac w nieskonczonosc i nie zostaną podzielone wzdluz osi y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 31 Lipiec 2006 Share Napisano 31 Lipiec 2006 Pokaż screena, bo już nie wiem o co chodzi :/ Jeśli chcesz przesunąć o jeden cm, to w oknie Preferences ustaw sobie jednoski na centymetry, a ustawienich narzedzia, tam gdzie będzie translateY lub localTranslateY wpisz 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartores Napisano 31 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 31 Lipiec 2006 No dziala nie dokonca tak jakbym chcial ale dziala. Dobra dzienki wszystkim za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się