Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 43
  • Wyświetleń 3,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie jest zle, choc model jest troche krzywy, masz tez kilka bledow. Musisz uzywac chamfera z mniejsza wartoscia, bo ten samochod ma sporo takich ostrych lini, a nie lagodnych tak jak u ciebie

Napisano

maska cała do poprawy za "miękko" tam jest, to samo pod światłami, czego rózowe??? na to sie patrzeć nie da:P

Napisano

Jeszcze błąd na z przodu na zderzaku. Naprawde zapowiada sie niezle:)

Napisano

wydaje się wporządku ale przez ten lakier ni wiele widać zwłaszcza z boku

Napisano
  • Autor

boku nie pokazywałem tylko tył więc nie musi nic być widać z boku :P

narazie niewiele poszło do przodu, zrobiłem zaciski hamulcowe, jak ktoś wie jak one wyglądają dokładnie to chętnie przeczytam bo nigdy takowych na oczy nie widziałem i jedyne co mam to jakieś średnio dokładne referki

http://img243.imageshack.us/img243/3355/10ob5.jpg

Napisano

ja też sie kiedyś zacząłem bawić w takie szczegóły, a potem komp mi zaczął umierać, radził bym sobie darować szczegóły na zacisku, starczy że to będzie kolcek o w miare podobnym kształcie, tych detali i tak nie będzie widać.

Napisano

A ja sie bawilem w takie szczegoly i komp dal rade :P Najpierw zrob do konca karoserie a pozniej baw sie w detal... Na razie w miare dobrze to wyglada wszystko.

Napisano
  • Autor

no wiem, ale tak jak sie cały czas robi karoserie to zaczyna sie to w końcu nudzić, więc pomyślałem że zrobie coś innego, a żeby nie zaczynać nowego projektu to poprostu zacząłem szczególiki robić :)

 

tak wogóle to trzeba sie w detal bawić bo diabeł śpi w szeczóle :P

a tak nawiasem mówiąc w scence mojego pokoju było 900tys. trójkątów i jakoś sobie dawałem rade. Wątpie żeby przy samochodzie, nawet ze szczegółowymi zaciskami połowa tego była :>

Napisano

no to sie grubo mylisz. nawet nie tak super dokladny model moze miec duzo wiecej niz 900tys. trójkątów. I czasami warto oszczedzac na detalach, chyba ze masz zamiar robic rendery na konkretne miejsca, czesci.

Napisano
  • Autor

nie wiem no może i myle, ale chce mieć poprostu cały samochód skończony bo w poprzednich zawsze mi czegoś brakowało, ten chce mieć całkowicie kompletny i niech ma nawet i 2mln trójkątów, byle by ładnie wyglądał z każdej strony. I tak staram sie wszystko ładnie rozkładać na warstwy i sobie ukrywam to i tamto jak coś robie więc problemów z zamulaniem komputera raczej nie przewiduje.

Napisano

Szczerze przyznam że nawet bardzo nie udana. A sam model fajny ;)

Napisano

co do lakieru daj sie do jakiegoś lakiernika typu ..::Wiktor::.. :)

 

a co do modelu to ja bym przód porawił bo zderzak krzywy:)

Napisano

hehe no i mozna by cos bylo zmalowac ;P

Ogolnie to za duzo odbic i wydaje mi sie ze ten lakier po prostu swieci.. jak zarowka ;P Ale ja tez kiedys taki lakier robilem hihihi ;) Nauczysz sie :)

Napisano
  • Autor

a jak najlepiej robić lakier tak wogóle?

Shellack i mieszać podkład i lakier tam, czy są lepsze sposoby do uzyskania efektu lakieru?

Napisano

Lakier to temat rzeka... tak ogolnie to nie znalazlem dobrego tutka na ten temat :/ Wszystko to poszukiwania metoda prob i bledow... Wtedy sie czlowiek czegos nauczy, poobserwuje i wyciagniew wnioski... A pozniej juz jakos leci ;) Poprobuj jeszcze a jak juz klekniesz z braku sil to Ci najwyzej cos zprezentuje ;)

Napisano

imho w lakierze najważniejsze są odbicia :) bo to one głównie odpowiadają za odbiór, sam kolor też ma duże znaczenie

Napisano

no, no cta lakier super. IMHO troszeczke mozna by zmniejszyć "relfection" :)

Pokażesz ustawienia ? Byłbym wdzieczny :)

Napisano
  • Autor

no wiem, jeszcze to dopracuje i jakieś hdri dobiore fajne, kurcze tak wogóle męcze sie z lampami i troche mi nie wychodzą, tzn. są ciemne w środku a jak patrze po zdjęciach to one sie tam świecą jak psu jajka, tzn no nawet jak zrobie coś w stylu lustra to i tak jest tam ciemno :/

Napisano

Hmmm... Ja powiem jedno... Po co robic lakier dodajac falloffa skoro bedziesz dawal hdri... W sumie ja nie mam dodanego fallofa i efekt jest zadowalajacy a rendering idzie szybciutko :) HDRI jest pod tym wzgledem specyficzne :) A fallofa daje jak robie oswietlenie studyjne bo wtedy sie przydaje :> Ale i tak sie mi Twoj lakierek podoba :) Metallic cos tak jakby w modzie ... :)

Napisano
  • Autor

hehehe, bo wywaliłem wcześniej dla hdri, a później zmieniłem oświetlenie i zapomniałem spowrotem dodać fallofa :P

Napisano

co do lamp: pewnie są ciemne dlatego bo otoczenie jest ciemne, to jak lusterko może się świecić jeśli nic wokół się nie świeci :p, zrób białe studio to i lampy będą ładne, ewentualnie taj jakieś jasne hdri, albo w wyrenderuj same lampy w jasnym otoczeniu i potem skomponuj w ps

 

model bardzo ładny, ale te odbicia na lakierze blee :/

Napisano

Wydaje mi sie ze shellac ma dobre wlasciwosci lakieru i nie dodawalbym juz nic. z fallofem jest moze i lepiej... Napewno poprawi wyglad lakierku ale tylko obciaza render...

Napisano
  • Autor

przód:

http://img246.imageshack.us/img246/2639/18zr0.jpg

tył:

http://img97.imageshack.us/img97/6338/19kd7.jpg

 

mówcie czy wszystko dobrze, jak tak to wycinam dziurke na wydech, robie wycieraczki, i klapke na paliwo, prowizoryczny środek i jakiś render ciekawy mam w zamiarze, tylko nie bardzo mam pomysł na jakąś sensowną scenke

chciałem go wlepić w jakieś zdjęcie gdzie jechał by po drodze, ale jakoś kulawo mi to wychodzi :D

Nie bawiłem się jeszcze w cząsteczki ale myślałem nad zrobieniem piaszczystej drogi i kurzu za samochodem, coś w tym stylu... Sam nie wiem :|

Napisano

model niyby dobry ale ale jeszcze w niektórych miejscach zły:p

-na środku maski nie masz ostrego kanta

-tam między maską a nadkolem, jak masz ten rowek, to na nadkolu powinien być jeszcze chamfer tak 1 - 2 cm od rowka, bo u Ciebie jest rowek i od razu do dołu, a w oryginale jest jeszcze taka płaszczyzna jak idzie maska i dopiero do dołu

- cała górny bok jest zbyt płaski, a szyby powinny iść bardziej do wewnątrz

- zastanawia mnie jeszcze lina maski, chyba u ciebie jest zbyt spadzisto

 

ambitny pomysł na scenkę, też takie mam zawsze jak kończe jakiś model, ale żadko kiedy coś mi z tego wychodzi, także życzę hmm samozaparcia :p

Napisano
  • Autor

w sumie nie zauważyłem tego ostrego kanta przez środek maski bo on nie idzie przez całą maskę tylko od połowy, mniej więcej wszystko co mówisz skoryguje bo faktycznie jak porównuje z referkami to wszystko ładnie wyłapałeś za co Ci dziękuje, tylko jednego nie wiem

-tam między maską a nadkolem, jak masz ten rowek, to na nadkolu powinien być jeszcze chamfer tak 1 - 2 cm od rowka, bo u Ciebie jest rowek i od razu do dołu, a w oryginale jest jeszcze taka płaszczyzna jak idzie maska i dopiero do dołu

byłbym wdzięczny jakbyś mi zaznaczył o co chodzi bo nie kumam :)

Napisano

sam bym się chyba nie zrozumiał, następnym razem musze czytać co napisałem :)

 

edit: teraz jeszcze widze że to przetłoczenia na masce są trochę inne, daj tam na górnej krawęci chamfer o mniejszej warości, a na dolnej wcale albo o bardzo dużej wartości

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności