karolw Napisano 11 Sierpień 2006 Napisano 11 Sierpień 2006 czesc co zrobic zeby ta kropla wygladała lepiej? robie ja z reytraca z normalnym stantardowym światłem ( z daylight system renderuje sie strasznie długo). nie mam pomysłu jak spowodowac bliki swietlne na bialym tle... jak mogli byscie cos podrzucic to bardzo prosze.
Gość jagi Napisano 11 Sierpień 2006 Napisano 11 Sierpień 2006 po pierwsze kropla musi miec co odbijac (otoczenie) i nie powinna tylko odbijac ale tez byc przezroczysta. Tak wiec zrob jakies otoczenie, daj background lub ustaw w ustawieniach mapy, bitmape tla...
karolw Napisano 11 Sierpień 2006 Autor Napisano 11 Sierpień 2006 no tak 1 kropla jest przezroczysta ale kreski ktore sa pod nia widac tylko w miejsach ciemnych (w miejscach gdze odbija otoczenie. nie wiem dlaczego) 2 nie che robic otoczenia che by to byla tylko kropla na białym tle na kratce.. (tak jak na renderze) dlatego robie enwiroment bialy i plata ktoremu nadaje materiał matt/shadow ( a i tak) nie uzyskuje idealnej bieli. jak tos wie jak roziazac tan problem to prosze o pomoc:)
piotrek Napisano 11 Sierpień 2006 Napisano 11 Sierpień 2006 Jeśli materiał nie ma co odbijać, to nigdy nie uzyskasz realistycznego szkła, wody, metalów etc. Jeśłi nie chcesz otoczenia, to zrób sobie odpowiednie studio, tzn podłoże i tylna ścianka, najlepiej gładkie przejście pomiedzy nimi. Do tego kilka AreaLights i jakieś białe plane'y, które będą się odbijać na powierzchni.
Bacry Napisano 11 Sierpień 2006 Napisano 11 Sierpień 2006 dodaj kilka planów z ustawionym samoświeceniem a w diffuse dodaj mapę output i ustaw output amount na 100 (lub rgb level nigdy nie pamiętam) tak, żeby odbijały się w kropli. Materiał kropli oczywiście powinien mieć włączoną nie tylko refrakcje ale też reflection z opcją fresnel.
Hynol Napisano 11 Sierpień 2006 Napisano 11 Sierpień 2006 Niestety refraction w scanlinie działa nieprawidłowo fizycznie i nawet przy odpowiednim IOR dla wody nie da dobrego efektu. Co do reszty, to tak jak przedmówcxy piszą - generalnie najważniejszy jest enviroment.
karolw Napisano 11 Sierpień 2006 Autor Napisano 11 Sierpień 2006 ok z robie z wygientych płaszczyzn soś na kształt pomieszczenia w ktorym bede operował siatłami. dzieks
streaker Napisano 11 Sierpień 2006 Napisano 11 Sierpień 2006 daj sobie z tym spokój, tylko załaduj jakąś hdri
maczuga Napisano 11 Sierpień 2006 Napisano 11 Sierpień 2006 w ustawieniach materiału w slocie reflect daj mape falloff. A tak w ogóle to czym renderujesz? Jak nie masz VRaya to chociaż mentalem byś mógł, bo scanline co jak co ale nie robi on najlepszych renderów pod słońcem.
karolw Napisano 12 Sierpień 2006 Autor Napisano 12 Sierpień 2006 czesc, studjo z boxów nie dawało mi najlepszych efektów - pewnie zle operowałem światłem... ale wrzuciłem mape w enviroment i jest duzo bardziej miekko:) dieki za odpowiedzi mam jeszcze kilka pytań 1 jaki dalc materiał boksowi na którym stoi cała scena zeby był biały i przyjmował ciene. wtedy tobiłem to matt shadow'em ale teraz nie mam białego podkładu... mogłbym to powycinac i wybielic w ps'ie ale pewnie moza to jakos zrobic w maxie. 2 co zrobic zeby boxy nie mały sian w cienu całkowicie czarnych? czy jest jakas inna metoda niz ustawienie drugiego słabszego swatła na kontre. 3 nie umiałem znalezc mapy hdri ( prawdopodobnie nie wiem co to jest) gdze mam tego szukac wydawało mi sie ze bedze przy mapach w bibliotece. dzieki jeszcze raz
streaker Napisano 12 Sierpień 2006 Napisano 12 Sierpień 2006 1. Użyj materiału standard (nie wiem po kiego czorta wziołeś wcześniej matte/shadow) z self illumination 2. w świetla -> shadow parameters gdzie masz kolor i density (ale tego akurat mogleś się domyślić, poszukać, troche samodzielności)
karolw Napisano 12 Sierpień 2006 Autor Napisano 12 Sierpień 2006 streaker- nie chodzi mi o kolor cienia rzuconego tylko tego na bryle czyli własnego manipulacja kolorem i density nie odziałowywuje na cien własny dlatego pytam. wybieram materiał standard w basic parameters difuse specular i self ilumination biały zaznaczam haczyk przy ilumination a materiał dalej jest szarawy na renderze mimo tego ze na miniaturce jest całkowice biały.
streaker Napisano 12 Sierpień 2006 Napisano 12 Sierpień 2006 diffuse biały i self illumination na 100 (odchaczony) co do swiateł, tomożesz zrobić dwa i operowac include/exclude
karolw Napisano 16 Sierpień 2006 Autor Napisano 16 Sierpień 2006 ok, 1 a co powinienem zrobic jezeli renderuje moja krople w mentalu a nie v-reyu i che rzebt cien nie był jednolity tylko poprzecinany blikami światła? 2 zeby wymodelowac krople w locie zciagnalem zdje z netu i wrzuciłem do viewportu czy oprucz delikatnego modyfikatora powinienem zrobic cos jeszcze?
Master Kiełbaster Napisano 16 Sierpień 2006 Napisano 16 Sierpień 2006 2. fdd box powinno wystarczyć. możesz też objechać profil linnią i dać lathe
streaker Napisano 16 Sierpień 2006 Napisano 16 Sierpień 2006 2. o co chodzi z tym delikatnym modyfikatorem... :p
Master Kiełbaster Napisano 16 Sierpień 2006 Napisano 16 Sierpień 2006 to taki co nie niszczy rąk przy ręcznym używaniu :*
karolw Napisano 16 Sierpień 2006 Autor Napisano 16 Sierpień 2006 no dobra delikatny modyfikator ;) ale ten caustic nie robi ładnych smug swiatła tzn cienia w prazki tylko dodaje na cienu jasiejsze kropeczki...
Master Kiełbaster Napisano 16 Sierpień 2006 Napisano 16 Sierpień 2006 bo trzeba ustawienia podrasować. prążków z jednej kropli i tak nie będziesz miał, trzeba coś bardziej pofalowanego...
karolw Napisano 17 Sierpień 2006 Autor Napisano 17 Sierpień 2006 czy jest roznica miedzy caustyka w mentalu i brazilu? kolega mowil ze szkło które jest załaczone do tego renderera załamuje swiatło (i rozbija cień) a o to mi chodzi zabawa z caustyka chyba mnie przerosła (robiac tutroiale do których linki udało mi sie znalezc na forum postepuje niby zgodnie ze wskazówkami ale w 8sme warsji opcej caustyki nazywaja sie troszeczke inaczej.. pewnie gdzes sie myle..). kropki które pojawiaja sie na powirzchni sa rozproszone po całej scenie i bardzo duze, wiec chyba nie mam czasu na zglebianie tego watku bo oddanie zbliza sie wielkimi krokami... pewnie i tak ostatecznie bede podrasowywał render w ps'ie
streaker Napisano 17 Sierpień 2006 Napisano 17 Sierpień 2006 Caustyka z mentalu różni sie od tej w brazilu tym, czym brazil różni się od mentala, to dwa różne silniki i nie ma sensu porównywać opcji w nich zawartych...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się