Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

czesc

co zrobic zeby ta kropla wygladała lepiej? robie ja z reytraca z normalnym stantardowym światłem ( z daylight system renderuje sie strasznie długo). nie mam pomysłu jak spowodowac bliki swietlne na bialym tle... jak mogli byscie cos podrzucic to bardzo prosze.

  • Odpowiedzi 22
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

po pierwsze kropla musi miec co odbijac (otoczenie) i nie powinna tylko odbijac ale tez byc przezroczysta. Tak wiec zrob jakies otoczenie, daj background lub ustaw w ustawieniach mapy, bitmape tla...

Napisano
  • Autor

no tak

1 kropla jest przezroczysta ale kreski ktore sa pod nia widac tylko w miejsach ciemnych (w miejscach gdze odbija otoczenie. nie wiem dlaczego)

2 nie che robic otoczenia che by to byla tylko kropla na białym tle na kratce.. (tak jak na renderze) dlatego robie enwiroment bialy i plata ktoremu nadaje materiał matt/shadow ( a i tak) nie uzyskuje idealnej bieli.

 

jak tos wie jak roziazac tan problem to prosze o pomoc:)

Napisano

Jeśli materiał nie ma co odbijać, to nigdy nie uzyskasz realistycznego szkła, wody, metalów etc.

 

 

Jeśłi nie chcesz otoczenia, to zrób sobie odpowiednie studio, tzn podłoże i tylna ścianka, najlepiej gładkie przejście pomiedzy nimi. Do tego kilka AreaLights i jakieś białe plane'y, które będą się odbijać na powierzchni.

Napisano

dodaj kilka planów z ustawionym samoświeceniem a w diffuse dodaj mapę output i ustaw output amount na 100 (lub rgb level nigdy nie pamiętam) tak, żeby odbijały się w kropli. Materiał kropli oczywiście powinien mieć włączoną nie tylko refrakcje ale też reflection z opcją fresnel.

Napisano

Niestety refraction w scanlinie działa nieprawidłowo fizycznie i nawet przy odpowiednim IOR dla wody nie da dobrego efektu. Co do reszty, to tak jak przedmówcxy piszą - generalnie najważniejszy jest enviroment.

Napisano
  • Autor

ok z robie z wygientych płaszczyzn soś na kształt pomieszczenia w ktorym bede operował siatłami. dzieks

Napisano

w ustawieniach materiału w slocie reflect daj mape falloff. A tak w ogóle to czym renderujesz? Jak nie masz VRaya to chociaż mentalem byś mógł, bo scanline co jak co ale nie robi on najlepszych renderów pod słońcem.

Napisano
  • Autor

czesc,

studjo z boxów nie dawało mi najlepszych efektów - pewnie zle operowałem światłem... ale wrzuciłem mape w enviroment i jest duzo bardziej miekko:)

dieki za odpowiedzi mam jeszcze kilka pytań

1 jaki dalc materiał boksowi na którym stoi cała scena zeby był biały i przyjmował ciene. wtedy tobiłem to matt shadow'em ale teraz nie mam białego podkładu... mogłbym to powycinac i wybielic w ps'ie ale pewnie moza to jakos zrobic w maxie.

2 co zrobic zeby boxy nie mały sian w cienu całkowicie czarnych? czy jest jakas inna metoda niz ustawienie drugiego słabszego swatła na kontre.

3 nie umiałem znalezc mapy hdri ( prawdopodobnie nie wiem co to jest) gdze mam tego szukac wydawało mi sie ze bedze przy mapach w bibliotece.

 

dzieki jeszcze raz

Napisano

1. Użyj materiału standard (nie wiem po kiego czorta wziołeś wcześniej matte/shadow) z self illumination

2. w świetla -> shadow parameters gdzie masz kolor i density (ale tego akurat mogleś się domyślić, poszukać, troche samodzielności)

Napisano
  • Autor

streaker- nie chodzi mi o kolor cienia rzuconego tylko tego na bryle czyli własnego manipulacja kolorem i density nie odziałowywuje na cien własny dlatego pytam.

 

wybieram materiał standard w basic parameters difuse specular i self ilumination biały zaznaczam haczyk przy ilumination a materiał dalej jest szarawy na renderze mimo tego ze na miniaturce jest całkowice biały.

Napisano

diffuse biały i self illumination na 100 (odchaczony)

co do swiateł, tomożesz zrobić dwa i operowac include/exclude

Napisano
  • Autor

ok,

1 a co powinienem zrobic jezeli renderuje moja krople w mentalu a nie v-reyu i che rzebt cien nie był jednolity tylko poprzecinany blikami światła?

 

2 zeby wymodelowac krople w locie zciagnalem zdje z netu i wrzuciłem do viewportu czy oprucz delikatnego modyfikatora powinienem zrobic cos jeszcze?

Napisano
  • Autor

no dobra delikatny modyfikator ;)

ale ten caustic nie robi ładnych smug swiatła tzn cienia w prazki tylko dodaje na cienu jasiejsze kropeczki...

Napisano
  • Autor

czy jest roznica miedzy caustyka w mentalu i brazilu? kolega mowil ze szkło które jest załaczone do tego renderera załamuje swiatło (i rozbija cień) a o to mi chodzi zabawa z caustyka chyba mnie przerosła (robiac tutroiale do których linki udało mi sie znalezc na forum postepuje niby zgodnie ze wskazówkami ale w 8sme warsji opcej caustyki nazywaja sie troszeczke inaczej.. pewnie gdzes sie myle..). kropki które pojawiaja sie na powirzchni sa rozproszone po całej scenie i bardzo duze, wiec chyba nie mam czasu na zglebianie tego watku bo oddanie zbliza sie wielkimi krokami... pewnie i tak ostatecznie bede podrasowywał render w ps'ie

Napisano

Caustyka z mentalu różni sie od tej w brazilu tym, czym brazil różni się od mentala, to dwa różne silniki i nie ma sensu porównywać opcji w nich zawartych...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności