Napisano 11 Sierpień 200618 l czesc co zrobic zeby ta kropla wygladała lepiej? robie ja z reytraca z normalnym stantardowym światłem ( z daylight system renderuje sie strasznie długo). nie mam pomysłu jak spowodowac bliki swietlne na bialym tle... jak mogli byscie cos podrzucic to bardzo prosze.
Napisano 11 Sierpień 200618 l po pierwsze kropla musi miec co odbijac (otoczenie) i nie powinna tylko odbijac ale tez byc przezroczysta. Tak wiec zrob jakies otoczenie, daj background lub ustaw w ustawieniach mapy, bitmape tla...
Napisano 11 Sierpień 200618 l Autor no tak 1 kropla jest przezroczysta ale kreski ktore sa pod nia widac tylko w miejsach ciemnych (w miejscach gdze odbija otoczenie. nie wiem dlaczego) 2 nie che robic otoczenia che by to byla tylko kropla na białym tle na kratce.. (tak jak na renderze) dlatego robie enwiroment bialy i plata ktoremu nadaje materiał matt/shadow ( a i tak) nie uzyskuje idealnej bieli. jak tos wie jak roziazac tan problem to prosze o pomoc:)
Napisano 11 Sierpień 200618 l Jeśli materiał nie ma co odbijać, to nigdy nie uzyskasz realistycznego szkła, wody, metalów etc. Jeśłi nie chcesz otoczenia, to zrób sobie odpowiednie studio, tzn podłoże i tylna ścianka, najlepiej gładkie przejście pomiedzy nimi. Do tego kilka AreaLights i jakieś białe plane'y, które będą się odbijać na powierzchni.
Napisano 11 Sierpień 200618 l dodaj kilka planów z ustawionym samoświeceniem a w diffuse dodaj mapę output i ustaw output amount na 100 (lub rgb level nigdy nie pamiętam) tak, żeby odbijały się w kropli. Materiał kropli oczywiście powinien mieć włączoną nie tylko refrakcje ale też reflection z opcją fresnel.
Napisano 11 Sierpień 200618 l Niestety refraction w scanlinie działa nieprawidłowo fizycznie i nawet przy odpowiednim IOR dla wody nie da dobrego efektu. Co do reszty, to tak jak przedmówcxy piszą - generalnie najważniejszy jest enviroment.
Napisano 11 Sierpień 200618 l Autor ok z robie z wygientych płaszczyzn soś na kształt pomieszczenia w ktorym bede operował siatłami. dzieks
Napisano 11 Sierpień 200618 l w ustawieniach materiału w slocie reflect daj mape falloff. A tak w ogóle to czym renderujesz? Jak nie masz VRaya to chociaż mentalem byś mógł, bo scanline co jak co ale nie robi on najlepszych renderów pod słońcem.
Napisano 12 Sierpień 200618 l Autor czesc, studjo z boxów nie dawało mi najlepszych efektów - pewnie zle operowałem światłem... ale wrzuciłem mape w enviroment i jest duzo bardziej miekko:) dieki za odpowiedzi mam jeszcze kilka pytań 1 jaki dalc materiał boksowi na którym stoi cała scena zeby był biały i przyjmował ciene. wtedy tobiłem to matt shadow'em ale teraz nie mam białego podkładu... mogłbym to powycinac i wybielic w ps'ie ale pewnie moza to jakos zrobic w maxie. 2 co zrobic zeby boxy nie mały sian w cienu całkowicie czarnych? czy jest jakas inna metoda niz ustawienie drugiego słabszego swatła na kontre. 3 nie umiałem znalezc mapy hdri ( prawdopodobnie nie wiem co to jest) gdze mam tego szukac wydawało mi sie ze bedze przy mapach w bibliotece. dzieki jeszcze raz
Napisano 12 Sierpień 200618 l 1. Użyj materiału standard (nie wiem po kiego czorta wziołeś wcześniej matte/shadow) z self illumination 2. w świetla -> shadow parameters gdzie masz kolor i density (ale tego akurat mogleś się domyślić, poszukać, troche samodzielności)
Napisano 12 Sierpień 200618 l Autor streaker- nie chodzi mi o kolor cienia rzuconego tylko tego na bryle czyli własnego manipulacja kolorem i density nie odziałowywuje na cien własny dlatego pytam. wybieram materiał standard w basic parameters difuse specular i self ilumination biały zaznaczam haczyk przy ilumination a materiał dalej jest szarawy na renderze mimo tego ze na miniaturce jest całkowice biały.
Napisano 12 Sierpień 200618 l diffuse biały i self illumination na 100 (odchaczony) co do swiateł, tomożesz zrobić dwa i operowac include/exclude
Napisano 16 Sierpień 200618 l Autor ok, 1 a co powinienem zrobic jezeli renderuje moja krople w mentalu a nie v-reyu i che rzebt cien nie był jednolity tylko poprzecinany blikami światła? 2 zeby wymodelowac krople w locie zciagnalem zdje z netu i wrzuciłem do viewportu czy oprucz delikatnego modyfikatora powinienem zrobic cos jeszcze?
Napisano 16 Sierpień 200618 l 2. fdd box powinno wystarczyć. możesz też objechać profil linnią i dać lathe
Napisano 16 Sierpień 200618 l Autor no dobra delikatny modyfikator ;) ale ten caustic nie robi ładnych smug swiatła tzn cienia w prazki tylko dodaje na cienu jasiejsze kropeczki...
Napisano 16 Sierpień 200618 l bo trzeba ustawienia podrasować. prążków z jednej kropli i tak nie będziesz miał, trzeba coś bardziej pofalowanego...
Napisano 17 Sierpień 200618 l Autor czy jest roznica miedzy caustyka w mentalu i brazilu? kolega mowil ze szkło które jest załaczone do tego renderera załamuje swiatło (i rozbija cień) a o to mi chodzi zabawa z caustyka chyba mnie przerosła (robiac tutroiale do których linki udało mi sie znalezc na forum postepuje niby zgodnie ze wskazówkami ale w 8sme warsji opcej caustyki nazywaja sie troszeczke inaczej.. pewnie gdzes sie myle..). kropki które pojawiaja sie na powirzchni sa rozproszone po całej scenie i bardzo duze, wiec chyba nie mam czasu na zglebianie tego watku bo oddanie zbliza sie wielkimi krokami... pewnie i tak ostatecznie bede podrasowywał render w ps'ie
Napisano 17 Sierpień 200618 l Caustyka z mentalu różni sie od tej w brazilu tym, czym brazil różni się od mentala, to dwa różne silniki i nie ma sensu porównywać opcji w nich zawartych...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto