Skocz do zawartości

Scena 3D: Pierwsza zrobiona od poczatku do konca scena, Sypialnia TRZECI UPDATE!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Moją ostatnią scene o nazwie" pokoj ze spalonym oswietleniem" szlag trafil i sie skasowala wiec postanowilem zrobic pierwsza scene od poczatku do konca. mooje modele materily oswietlenie i render. mam kilka pytan. p[o pierwsze czemu skoro mam 3 VRay lighty i jedno dorect light to nie rzuca ono cienia jesli w opcjach mam wlaczone cdienie i dlaczego w szfie jest ciemno jak w dupie u murzyna. odnosze wrazenie ze jedyne co mi w tej scenie sie udalo to podloga. Ech i tak jak na druga scene jest nioezle wiec wasza krtyka mnie nei zalamie ;) komentujcie i odpowiedzcie na moje pytanka :)

pokoikyi1.jpg

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

a jakbyscie ogli to podajcie dobre ustawienia renderwa VRay do takich scen interior bo nie wiem czemu mam noise na scianach :/ i nie wiem czy mam antyaliasing filter uzywac i czy dawac adaptive subdivisions czy adaptive qmc :/

Napisano

Nie no na takich scenach sie nie znam ale podloga rzeczywiscie najlepsza... ;P co do ustawien vraya to najlepiej skorzystac z pomocy w internecie - tam jest wszystko - przy okazji mozna pocwiczyc angielski... :D

P.S. Strasznie dlugo Ci to renderowalo... tzn. dlugo jak na taka scenke bo nie widze zebys mial tam jakie "ilosci" obiektow... No ale tak jak mowie lepiej siegnac do pomocy w necie :)

Napisano

ustawienia:

ust1ug3.jpg

ust2ab6.jpg

ust3lj6.jpg

ust4kv6.jpg

 

plus do tego 3 vraylighty na 3 okna i 2 w pokoju obok i direct light jako slonce z multipplier 1 i shadow map Vray. ciekawi mnie czemu nie ma jasnych swiatel przez direct light w kasztalcie okien.. :/

Napisano

Quasi Monte Carlo - to najwolnieszy/najdokładniejszy tracer GI. Wsadź w jego miejsce light cache. W Irr map Hsph. subdivs ustaw 40-50 a w interp samples 25-30. Wyłącz GI caustics przy Refractive. Powinno być lepiej. Sprawdź też nie masz gdzieś Light Material - bo jest photonożerny

W AA zostaw adaptive subdivision. Min. rate możesz ustawić na -1. Różnica będzie niewielka

Napisano

chyba wiem w czym mogl byc problem. zmienilem te ustawienia ale tez usunalem szyby w oknach. nie wiem czemu ale direct light nie mogl sie dostac przez przezrpczysta szybe ktora byla VRayMtl. Jutro wrzuce rendery z nowymi ustawieniami i sie zobaczy./

Napisano

Jak miałeś ustawione inne cienie niż v-ray shadow, to ci sie światło nigdy nie przebije przez fałrejowy materiał. Szyby może zostaw, bo photony będą uciekać poza pokój (Chyba? Jak pier**lę bez sensu to mnie zjedźcie ;)

Napisano

ale wlasnie w tym sek ze mialem ustawioen wdirect light VRay shadow a i tak nie moglo sie przebic :/ zreszta swiatla vrayowe tez byly ustawione przed szyba i przez to bylo ciemno :/ nie wiem co z tymi szybami reflect mam nastawioen na 15 gdzies taki no i refractive pravie 255 oczywiscie bez fresnel :/

Napisano

Mam! Ustaw fog color na jakiś jasnoniebieki, czy jasnoniebieskozielony (taki jak w prawdziwym szkle), lub jakikolwiek, byle nie 255.255.255 i fog multipiler na 0.05 Wtedy szkło jest przeźroczyste dla cieni

 

Refract ustaw na ile chcesz - 240 chyba najlepiej

Napisano

Usunalem szyby i oto co otrzymalem :) wciaz w szfkach jest ciemno jak w *upie (dlaczego ?!?!) i kolor zielonej sciany jest zbyt oczoje*ny wiec musze go zmienic. dodam szyby w oknach, zmienie poduszkli, dodam posciel i wyrenderuje to w inym ujeiu od strony drzwi wejsciowych :). Co myslicie o OSWIETLENIU teraz ?

sypialniagu3.jpg

Napisano

wielkie dzieki liber zwiekszylem dark multiplier do 1,5 i odrazu lepiej:

pokoikkl1.jpg

 

mowcie nad ktorymi materialami mam popracowac co poprawic i jak oceniacie tę pracke pod wzgledem oswietlenia i materialow. Aha direct light ma multiplier 3, zminiejszyc go czy tak jest dobrze ?

Napisano

Kurde, na moim monitorze jest za jasno! Poprzednio było lepiej. Jak na słoneczny dzień (patrząc na jasność obrazka, to chyba taki jest), to wpadające światło jest za słabe.

Zmień zieleń na łagodniejszą, albo zmniejsz GI saturation, bo zielony pcha się wszędzie. Ale pracka ogólnie spoxik.

 

I nawet się 3 razy krócej renderuje niż na "starych" ustawieniach ;D

Napisano

Render jakis taki nieciekawy i mdły, licz to Irr+LC tylko ze w color mapping odznacz affect background, zwieksz skylighta, daj spota z fałrejowskimi cieniami

i AA filter zmnien moze na CR

A tekstury to wywal bo są nieciekawe, podłoge zostaw tylko daj jej wiekszy gloss jak masz okono to bedzie ladnie wyglądało.

Napisano

przynajmnijej tą na szawce zmien bo drewno okropne :]

skylight na jaki uwazasz, zeby nie przepalic, no a co do spota to juz twoja sprawa czy free czy target a dac to chyba wiadomo gdzie :] za oknami zeby robił za slonce :] Nie zapomnij o lekko zołtawym kolorze.

Napisano

ok zrobilem to o co prosiles po ostatecznym stwierdzeniu ze kolor sciany jest oczojeb*y zmienilem go na kremowy czego nie widac na tym renderze o bende robic jeszce drugie ujecie. jutro odam tlo w PS i zmienie teksture szafy jakbyscie mogli podpowiedziec mi ktoras z tych http://www.mayang.com/textures/Wood/html/Flat%20Wood%20Textures/index.html

 

to bylbym wdzieczny :)

a oto render mam nadzieje ze nie przepalony :)

pokoikss7.jpg

Napisano

aha i jesli ktos ma jakies fajen strony z teksturami drewien meblowych to bardzobym prosil :) aha i jeszce jedno jak zrobic zeby ten material materaca mial wyrazny bump. dalem 200 bumpa jest to typowy bump dla materiai czyli drobniutkie wghniecenia ktore pod takim katem swiatla powinno byc widac... moze displacement ? dajcie rade jakas :) i jeszce jedno jad dodac fajne tlo za oknem ? lepiej w 3ds maxie czy w photoshopie i jak zrobic to w jedym i drugim ? w ps'ie jestem niemal zielony, prosze o jakies instrukcjie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności