H05SCR Napisano 19 Sierpień 2006 Napisano 19 Sierpień 2006 Mam wrazenie ze w poprawili troche z tym renderowaniem w mayce po pierwsze nie zawiesza sie podczas renderowania ,wczesniej maya znikala i nieregaowala i mozna bylo sie tylko domyslac ile czasu pozostalo jeszcze a teraz Elegancko minimalizuje maye ogladam strony www maksymalizuje okno i co ? i widze co juz wyrenderowane a nie jak wczesniej totalny zwis i mozlone oczekiwanie, wydaje mi sie rownierz z ze nowy mental 3.5 jest duzo szybszy niz wczesniejsza wersja. moze mi sie tylko tak wydaje :P co o tym sadzicie..
Destroyer Napisano 19 Sierpień 2006 Napisano 19 Sierpień 2006 też mam wrażenie że wszystko jakoś lepiej i płynniej działa
H05SCR Napisano 19 Sierpień 2006 Autor Napisano 19 Sierpień 2006 ps. ten post w zadnym przypadku nie chwali Autodesk'a .wczesniej mi sie maya nie wieszala wcale teraz tez prawie ale jak sie zawiesi to bedzie wina Autodeska :> pozatym nie podoba mi sie nowa ikona Mayi stara byla kultowa i brakuje mi jej bardzo , widać ze zatrudnili niskobudzetowych meneli zeby wymyslic nowe logo jakiegos smoka wyglada jak by ją ktoś prał wielokrotnie i z niczym sie nie kojarzy. chca mi popsuć maye :( wiadomo ze autodesk nie zarobil fortuny na 3dmaxie tylko na programach typu cad itp. po prostu nie lubie Autodeska jak Microsoftu to takie troche odbicie jego w swiecie cg jego odpowiednik.moze wersja maxa za 7 lat oznaczona numerem 16 dorówna mayi w obecnej wersji i dziwia mnie ludzie ktorzy lubią czesto uzywac funkcji w maxie file recover po crashu i fajnych komunikatach o bledach :/ albo lepiej nie bede juz nic wiecej mowil :P bo mnie pobiją maksowcy wole 5x XSI od maxa w nim cos robia nowego a w maxie tylko łatają bugi i dodaja nowe w miedzyczasie dadzą jakaś nową opcje i splash screen. :confused::confused::confused:
piotrek Napisano 19 Sierpień 2006 Napisano 19 Sierpień 2006 heh, ja też nie lubię Autodeska. Tutaj możesz jednak dowolnie jeździć po maxie, bo maxiarze tu raczej nie zglądają :) Chyba że tylko po to, aby podziwiać Alias Maya ;) Najbardziej w Maya 8.0 wkurzają mnie te biblioteki Res w folderze startup. Niepotrzebny bajer, imo, który komplikuje w pewnym stopniu te skrypty
Destroyer Napisano 19 Sierpień 2006 Napisano 19 Sierpień 2006 ten max 16 to raczej nie wyjdzie mają zrobić program na nowiutkim silniku który zastąpi i majke i maxa silniki sie starzeją a z pustego i salomon nie naleje pożyjemy zobaczymy a autodesku też nie lubie ;-P a microsofta tak albo to raczej szacunek dla bila sam nie wiem
streaker Napisano 20 Sierpień 2006 Napisano 20 Sierpień 2006 Tutaj możesz jednak dowolnie jeździć po maxie, bo maxiarze tu raczej nie zglądają :) A jednak zaglądają :P pozatym nie podoba mi sie nowa ikona Mayi stara byla kultowa i brakuje mi jej bardzo , widać ze zatrudnili niskobudzetowych meneli zeby wymyslic nowe logo jakiegos smoka wyglada jak by ją ktoś prał wielokrotnie i z niczym sie nie kojarzy A dlatego zmienili, bo to już autodesk maya, a nie alias maya i logo spasowuje się stylistycznie z resztą produktów autodesku (mi też w porónaniu z resztą średnio się podoba, ale to kwestia gustu): http://img201.imageshack.us/img201/8264/logosaa3.jpg moze wersja maxa za 7 lat oznaczona numerem 16 dorówna mayi w obecnej wersji Sam już nmie wiem czy to jakiś kompleks czy megalomania użytkowników mayi, ja zawsze powtarzam, że wszystkie duże pakiety 3d (max, maya, xsi, cinema, lightwave, no może za wyjątkiem lightwave, bo ten program umiera ;P ) oferują zbliżone możliwości, w jednych niektóre rzeczy są lepiej rozwiązane, inne gorzej (max ma świetnego particle flow, za to maya fluidy, w maxie super modeluje sie poligonami, podobno w mayce nurbsy są fajne, maya ma ciekawy nodowy material editor, za to w maxie bardziej podoba mi się dope sheet itd itd można by było tego wymieniać) i nie rozumie też oburzenia gdy np. pojawiają się pluginy do mayi, dodające fukcjonalnośc z maxa, lub w nowej wersji programiści takie dodają, ja sam byłbym szczęśliwy, gdyby w maxie pojawiło się coś jak majkowe fluidy lub nodowy material editor i dziwia mnie ludzie ktorzy lubią czesto uzywac funkcji w maxie file recover po crashu i fajnych komunikatach o bledach :/ Powtarzałem to juź dużo razy i powtórze jesze raz, nie pamiętam kiedy ostatnio max mi się wysypał (i nie mam problemów z pamięcią), a to, że jest rzekomo strasznie niestabilny to plotka szerzona przez maykowców :P albo lepiej nie bede juz nic wiecej mowil :P Jak masz pisać głupoty, to lepiej nie pisz nic :/ a jeśli tak strasznie zawadza ci nowa ikonka i splash, to polecam restoratora i tutek Rascala peace
piotrek Napisano 20 Sierpień 2006 Napisano 20 Sierpień 2006 Nie chcę wszczynać batalii, ale powiem, że mniemanie, iż Maya jest toporna w modelowaniu poly już dawno jest raczej nieprawdziwe. Rzeczywiście, w poprzednich wersjach nie było chyba takich narzędzi jak loop/ring select, czy split polygon tool tnący po całym loopie. Być może stąd wzięło się stwierdzenie, że Maya nie radzi sobie na polu modelowania w poly. Jednak Alias w wersji 7 wprowadził te udogodnienia (bodajże jakiś roczek temu, też w okolicach siggraph wyszła 7.0) i odtąd racej pod tym względem Maya wcale nie ustępuje maxowi (chyba, że wprowadzono w maxie jakieś nowe użyteczne bajery, moja przygoda skończyła się na wersji 7, więc nie wiem, jak jest np. w 9). Max miał do niedawna przewagę pod względem ilości dostępnych rendererów nie przeznaczonych dla ogromnych produkcji kinowych, gdzie liczy się szybkość i elastyczność, ale takich stosunkowo łatwych i tanich narzędzi, do użytku domowego, do wszelkiego rodzaju wizek, stillów etc. Mam na myśli takie coś jak vray'e, brazile, finale itp. Obecnie jednak pojawił się maxwell, który równie dobrze współpracuje z Maya jak i z 3dsmax; vray beta jest już dostępny, jakiś czas temu wyszedł Turtle itd., wic i na tym polu Maya, można powiedzieć, dognia maxa.
streaker Napisano 20 Sierpień 2006 Napisano 20 Sierpień 2006 Ok, w taki wypadku odwołuje ten argument :) to dlatego, że maya miałem okazje się pobawić tylko w wersji 6.5. I Uważam, że to fajny program (prawie jak max ;P ) jeśli się do niego przyzwyczaić, dlatego wkurzają mnie stwierdzenia typu, że max za 7 lat dorówna obecnej mayi... ( i założe się, że maxa to H05SCR widziałeś tylko na screenach ) PS. A kto chce batalie wszynać ? Ja bardzo spokojnym i pokojowym człowiekiem jestem :D
Destroyer Napisano 20 Sierpień 2006 Napisano 20 Sierpień 2006 nie ma co dyskutować który soft jest lepszy, każdy swoje chwali a efekty zależa od umiejętności a nie od softu
ckris Napisano 24 Sierpień 2006 Napisano 24 Sierpień 2006 Zgadzam się z przedmówcą, miara jest umięjetność wykorzystania softu. Co do poly w Mayi, to przecież przed v7 był MJ Poly Tool, który rozwiązywał niedogodności ze splitem wzdłuż ringu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się