Skocz do zawartości

Obiekt 3D: Karabin Dragunov


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

To moja pierwsza pracka na forum dlatego witam wszystkich! Tak jak nazwa wskazuje prezentuje tutaj jedną z nafajniejszych snajperek jakie znam. Modelik ma 1063 face'ów i skubałem go przez pół dnia. Zdaje sobie sprawe że bez teksturki to dopiero połowa drogi ale z racji tego że jeszcze nigdy na poważnie nie teksturowałem najpierw chciałbym poznać wasze zdanie na temat samego modelu. Jak uznacie że warto i jak jakimś cudem będe jeszcze miał czas to postaram się go skończyć. Miłego oceniania :)

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam na forum. Ba.. Witam w game art ;)

 

IMO modelling to 1/3 a nie 1/2 drogi ( modelling, UVW i texta) ale niech Ci bedzie :D

 

A wiec. Karabin calkiem spoko. W modellingu prawie nie ma sie do czego przyczepic oprocz kilku miejsc w ktorych smialo moglbys zjesc pare tri. Ale z czasem sadze ze do tego dojdziesz.

 

Pozdrawiam.

Napisano

sпаsибо

Zawsze zapominam ile czasu zajmuje mapowanie hehe.

 

Będzie ciężko ale skoro dostałem "zielone światło" to teksturki spróbuje zrobić.

 

A co do triangli to wiem że tu i ówdzie można by kilka wywalić ale zostawiłem to sobie na później bo leń ze mnie :)

 

Dzięki za dobre słowo na początek.

Napisano

Czas na update. Zanim wziąłem sie za mapowanie postanowiłem troszeczke odchudzić model teraz ma 926 tri. Myśle że w razie czego kilka vertexów dałoby się jeszcze wyrzucić.

 

W miare możliwości kontynuuje prace i jak narazie jestem optymistycznie nastawiony chociaż już napotkałem problemy. Wiecie może co z tym zrobić? Lepiej żeby tekstura była rozciągnięta czy żeby poligony były osobno na siatce, a może zmapować to całkiem inaczej?

Napisano

model bardzo fajny ale co do mapowania to kurde za dokladny jestes, przez co tracisz czas nie potrzebnie. nie musi kazdy prostokat byc kwadratem zawsze bo to zalezy od tego jak namalujesz teksture a pozatym takie rozciagniecie jakie Ty tam masz to i tak nie bedzie widoczne

 

to co zmapowales powinno Ci zając niecałe 2minuty:

zaznaczasz facy, robisz mapowanie left/right, zaznaczasz te górne facy od tego co przedchwilo zmapowales, mapujesz jes top/bottom weldujesz ze wczesniejszym rozciagasz gdzie niegdzie jesli trzeba i mapujesz dalej... :D

Napisano

Sorry ledyr, ale jakbym texturatorowi oddał model z porozciąganą ufałką, to by było delikatnie ujmując nie na miejscu. W niektórych wypadkach fakt, jakieś rozciągnięcia są nieuniknione, ale nie należy pracować na odwal.

Napisano
Sorry ledyr, ale jakbym texturatorowi oddał model z porozciąganą ufałką, to by było delikatnie ujmując nie na miejscu. W niektórych wypadkach fakt, jakieś rozciągnięcia są nieuniknione, ale nie należy pracować na odwal.

jakimi texturatorami? :) mialem na mysli opcje w maxowym unwrap UVW w okienku z opcjami >maping>normal mapping>top/bottom itp.

a co do porozciaganej ufałki to chodziło mi o to zeby ryu7 nie przejmował sie tak(patrz, ze zaznaczył kółęczkiem)przeciagnieciami na 1 pixel

Napisano

Bardziej mi chodziło o tę część Twoje wypowiedzi:

 

ale co do mapowania to kurde za dokladny jestes, przez co tracisz czas nie potrzebnie. nie musi kazdy prostokat byc kwadratem
Napisano

Owszem, tak napisałeś, ale nie jest to regułą, bo w trakcie malowania textury różne rzeczy mogą 'wyjść'. Lepiej nie zostawiać rozciągniętych ufałek do zamalowania na później, tylko od razu zrobić je porządnie (i szybko ;)), może to zaoszczęścić późniejszych nerwów.

Napisano

Spokojnie panowie :) Wygląda na to że brak doświadczenia znowu dał mi sie we znaki :( sorry ale raczej poprzestane na modelu . Próbowałem teksturować i doszedłem do wniosku że z takim skillem to wstyd byłoby screeny umieszczać. Ech... aktualnie wyzwanie mnie przerosło. Ale skoro model jest waszym zdaniem ok to i tak sie ciesze.

 

Pozdro.

Napisano

ryu7 - nie wstyd, każdy z nas kiedyś zaczynał, pracuj, ćwicz, a skill z czasem sam będzie wzrastać. A prace postuj, zawsze czegoś nowego się mozna dowiedzieć/nauczyć.

Napisano

texturatorowi- komuś kto namaluje tex do Twojego modelu, pracujesz z kimś i oddajesz mu model z nideokładną UV'ką, skąd on ma wiedzieć gdzie co i jak? ;] więc warto ćwiczyć dociągając wszystko na ostatni guzik

 

a co do modelu etc zgadzam się z empeckiem, choć trzeba przyznać, że wyciosałeś go przejżyście i schludnie

 

pozdrówki

Napisano

slayer2004 : update mówisz? Planowałem tylko poćwiczyć modelowanie, sorry ale niestety dobrze teksturować nie potrafie. Chociaż jeżeli ktoś chce go dokończyć to chętnie przekaże model w dobre ręce :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności