Skocz do zawartości

Problem z smoothing groups i unwarp uvw


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam taki dosc pewnie pospolity problem i byc moze nic nie da sie z nim zrobic ale i tak sie spytam. Zrobilem o to taki model beczki jak widac na zalaczonym screenie i dalem na niego modyfikator UnwarpUVW i odpowiednio rozlozylem sobie siatke, niestety potem zauwazylem ze tam gdzie przechodza seamy to na tych krawedziach pomimo smoothing groups wystepuja ostre kanty. Tutaj moze tego tak nie widac ale gdy to wczytalem powiedzmy dx9d viewerem to wygladalo to paskudnie.

Co mam zrobic w takim razie, czy jest jakis inny sposob aby te krawedzie zaznaczone na zielono nie mialy kantow?

 

beczkaxm2.th.jpg

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

hmm - moze jak juz masz mapowanie skolapsuj modyfikatory (mapowanie zostaje tak czy siak) i wtedy na 'golej' siatce (samo editable poly) zaznacz wszystkie polys i daj jedna smoothgrupa (czy tam porozkladaj sobie jak tam je chcesz...)

 

nie wiem czy o to chodzi i czy pomoze - ale moze akurat :)

Napisano

Ugh ja nie wiem czemu ale tlyko z ta tekstura to tak wyglada

beczka2bo9.th.jpg

Gdy daje na to jakis zwykly maxowy material jednokolorowy to automatycznie te kanty znikaja. Juz myslalem ze mi sie to tak tylko wydaje i ze chodzi o nie zgodnosc mapowania na tym kancie ale te cieniowanie mowi same za siebie :/

Napisano

a nie masz tam przypadkiem zunweldowanej krawedzi? potraktuj to najlepiej weldem wszystko i raz jeszcze zajmij sie SG, powinno dzialac, tylko collaps all daj zeby Ci nic nie przepadlo ;)

 

pozdrowki

Napisano

wlasnie otwarlem -i na tych metalowych obreczach - masz smthgrp'y tylko po zewnetrznej sciance - a juz na dolnej i gornej sciance nie masz nic - moze to dlatego??

 

faktycznie wszystko jest zweldowane i nic nie jest flipniete - ale to wlasnie chyba dlatego ze SG masz niejasno...

 

poza

Napisano

Hmm w sumie zrobilem tak ze odwrucilem te 3 skrajne sciany z kazdej ze stron i odbilem je w przeciwne strony tak aby zweldowac konce aby nie bylo seam'a i na koniec jeszcze zaznaczylem wszystko w i zweldowalem i teraz mi sie wydaje ze takie zmapowanie i mi oszczedzilo wielkosci teksturki jak i w moim odczuciu pozbylo sie tych krawedzi. No nic dziekuje bardzo za starania i odpowiedzi. Zamieszcze jeszcze plik nowy :)

 

http://www.upload2.net/page/download/XYt6ygBCw7v8ZjB/beczka1.max.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności