Konras Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Mam taki dosc pewnie pospolity problem i byc moze nic nie da sie z nim zrobic ale i tak sie spytam. Zrobilem o to taki model beczki jak widac na zalaczonym screenie i dalem na niego modyfikator UnwarpUVW i odpowiednio rozlozylem sobie siatke, niestety potem zauwazylem ze tam gdzie przechodza seamy to na tych krawedziach pomimo smoothing groups wystepuja ostre kanty. Tutaj moze tego tak nie widac ale gdy to wczytalem powiedzmy dx9d viewerem to wygladalo to paskudnie. Co mam zrobic w takim razie, czy jest jakis inny sposob aby te krawedzie zaznaczone na zielono nie mialy kantow? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ftorek Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 hmm - moze jak juz masz mapowanie skolapsuj modyfikatory (mapowanie zostaje tak czy siak) i wtedy na 'golej' siatce (samo editable poly) zaznacz wszystkie polys i daj jedna smoothgrupa (czy tam porozkladaj sobie jak tam je chcesz...) nie wiem czy o to chodzi i czy pomoze - ale moze akurat :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konras Posted August 20, 2006 Author Share Posted August 20, 2006 Ugh ja nie wiem czemu ale tlyko z ta tekstura to tak wyglada Gdy daje na to jakis zwykly maxowy material jednokolorowy to automatycznie te kanty znikaja. Juz myslalem ze mi sie to tak tylko wydaje i ze chodzi o nie zgodnosc mapowania na tym kancie ale te cieniowanie mowi same za siebie :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ftorek Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 moze masz cos z verteksami nie tenteges (nie polaczone albo cus...) nie wiem w sumie... strange... pzowoa Link to comment Share on other sites More sharing options...
madman1987 Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 a nie masz tam przypadkiem zunweldowanej krawedzi? potraktuj to najlepiej weldem wszystko i raz jeszcze zajmij sie SG, powinno dzialac, tylko collaps all daj zeby Ci nic nie przepadlo ;) pozdrowki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konras Posted August 20, 2006 Author Share Posted August 20, 2006 Uh... nie no wszytsko jest z weldowane, na tym punkcie akurat jestem nadwrazliwy i zawsze to robie ^_^. Ohhh.... ale.... umm a zreszta juz sam nie wiem. Dam wiec plik z maxa ze zblizeniem na problem ^^'. i teksture do tego tez. Moze ktos sobie z tym poradzi, to wtedy bym prosil o odpowiedz, a jak nie to macie darmowa beczke XDD http://www.upload2.net/page/download/ftM8kiaVEqYXHO5/beczka1.max.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przybysz Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Kurcze dziwne, u mnie wszystko jest OK, kanty tylko tam gdzie SG są różne. Natomiast ściana beczki jest gładziutka zarówno w viewporcie jak i w renderze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ftorek Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 wlasnie otwarlem -i na tych metalowych obreczach - masz smthgrp'y tylko po zewnetrznej sciance - a juz na dolnej i gornej sciance nie masz nic - moze to dlatego?? faktycznie wszystko jest zweldowane i nic nie jest flipniete - ale to wlasnie chyba dlatego ze SG masz niejasno... poza Link to comment Share on other sites More sharing options...
ledyr Posted August 20, 2006 Share Posted August 20, 2006 Konras, masz pewnie maxa 7 a on ma gó.. niepoprawne smooth grupy :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konras Posted August 20, 2006 Author Share Posted August 20, 2006 Hmm w sumie zrobilem tak ze odwrucilem te 3 skrajne sciany z kazdej ze stron i odbilem je w przeciwne strony tak aby zweldowac konce aby nie bylo seam'a i na koniec jeszcze zaznaczylem wszystko w i zweldowalem i teraz mi sie wydaje ze takie zmapowanie i mi oszczedzilo wielkosci teksturki jak i w moim odczuciu pozbylo sie tych krawedzi. No nic dziekuje bardzo za starania i odpowiedzi. Zamieszcze jeszcze plik nowy :) http://www.upload2.net/page/download/XYt6ygBCw7v8ZjB/beczka1.max.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now