polon Napisano 25 Sierpień 2006 Napisano 25 Sierpień 2006 jaka jest zaleznosc (chodzi o swiatlo) pomiedzy tymi rzeczami z tematu.... jedni pisza ze multiply sie nie zmienia a zmienia sie tylko energy i decay. Jaki robicie Wy te sprawy towarzysze. Pytam bo mam w pomieszczenu meble o ciemnym fornirze i nie widac w nich nic a sciany jasnoszare i sa az zbyt jasne. Nie moge dojsc do ładu z tymi swiatlami. Efekt poprawiam w PSie Adjustment/Levels ale ja chialbym miec juz to zrobione w 3dsmaxie ok.
piotrek Napisano 25 Sierpień 2006 Napisano 25 Sierpień 2006 Decay to jest wygaszanie światła wraz z odległością. Ostawione decay na 2 będzie odzwierciedlało rzeczywiste zachowanie sę światła. Energy to energia, jaką mają fotony wystrzeliwane ze źródła światła. Multiply to chyba siła światła, nie jego fotonów. Jeżeli światło nie emituje foton'ów, można się tym atrybutem pobawić.
the_fgdf Napisano 25 Sierpień 2006 Napisano 25 Sierpień 2006 Energia decyduje też o mn ilsci odbić jakim ulegnie foton podczas emisji (prościej "jasności" GI). Toraz głebokości wnikania w wypadku materiałów SSS i masie innych rzeczy w wypadku materiałów Dielectric i "custom" shaderów. Warto jeszcze dodać ilość max refleksji ugięć oraz srednice max i min fotonów - to wszystko jest powiązane !! i niekiedy trzeba kontrolowac 6lub7 z w/w żeby osiagnac konkretnie zamierzone zmiany.
SWRSC Napisano 25 Sierpień 2006 Napisano 25 Sierpień 2006 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412 zapraszam :)
polon Napisano 27 Sierpień 2006 Autor Napisano 27 Sierpień 2006 bardzo dzieki, wiem przynajmniej cos wiecej ale oto moj problem: zaznaczone obszary - na jednum jest jakis wyjątkowo jany obszar nad oknem, przy suficie a w koncie jest jaks smuga cienia podczas gdy powinno byc płynne przejscie od lekkiego, prawie niewidocznego cienia, do swiatla. Jest ustawiony Decay na 1 a swiatla to squarare o rozmiarze poszczegolnych skrzydel okna- umieszczone sa pomiedzy framugami. Co mnie jeszcze dziwi to to ze bardzo czesto pokoj jest dobrze-prawidlowo oswietlony ale sciana z oknem, jest ciemna jak nie wiem. Tez nie wiem jak to zniwelowac. Posilbym o jakis support...
piotrek Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 Światło powinno mieć decay na 2 ustawione, aby realistcznie się zachowywało.
polon Napisano 31 Sierpień 2006 Autor Napisano 31 Sierpień 2006 zadnych nie mam radiusow, ale przeczytalem ten tut Twoj ijest lepiej, robilem troche od pupy strony to wszysto ale teraz jest beter.... tylko ze jest pewien problem... nawet jesli ogranicze forony do marnych 900000 na kazda lampe (sa 3 zrodla) to FG przy 300 bez radiusow sie liczy jak moj egzamin z metod numerycznych.... a gdyby bylo te 2500000 fotonow to juz wole nie myslec....
damusTo Napisano 31 Sierpień 2006 Napisano 31 Sierpień 2006 Proponuje przejsc na diagnostykę, Mental ma fajne narzędzia diagnostyczne które warto myśle było by tu omówić
SWRSC Napisano 31 Sierpień 2006 Napisano 31 Sierpień 2006 no wlaśnie, chodzi o to, że włączyć radiusy i je odpowiednio nastawić + ograniczyć fallofem - niedlugo pokaże tutka na jakiej zasadzie to działa, ale możesz pokąbinować sam. Przy radiusach max/min 0,5/ 0,05 wystarczy Ci jakies 100 - 120 sampli
damusTo Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Byłbym niezwykle wdzięczny gdybyś dorzucil tam obraz diagnostyczny poprawnie zestrojonego FG najlepiej dla sceny o dużej rozbierzności w wielkości obiektów.
SWRSC Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 jka masz duża rozbierzność wielkości obiektów to nastawiasz FG dla najmniejszego obiektó który jest blisko kamery (detal pierwszego planu), jesli na pierwszym planie masz większe obiekty, a mniejsze gdzie porozrzucane po scenie to nie ma sensu przesadzać z małymi radiusami
damusTo Napisano 12 Wrzesień 2006 Napisano 12 Wrzesień 2006 Hm na razie bujam sie z warianatami widełkowymi i z tego powodu dopytauję o taki diagram. Pokazcie prawidłowy a ja juz sobie poradzę
SWRSC Napisano 12 Wrzesień 2006 Napisano 12 Wrzesień 2006 nie ma takiego diagramu, ustawiaj na oko. Dla interiorów shading FG w okolicach max/min 0,1/0,02 sampling 100-200 da Ci wyrąbane efekty oraz wyrąbany czas rendera. W detalach nie idz powyzej max/min 2/0,2
damusTo Napisano 13 Wrzesień 2006 Napisano 13 Wrzesień 2006 No to juz jakis konkret ale mam prosbę (ten diagram to nic innego jak metoda na oko przecież czy nikt tego nie uzywał i nie wie ?) Eh prosba taka prosta scenka i ustawione FG na perfekt i optymum czas jakoś w diagramach 880/600 pixkalków da rade ?
SWRSC Napisano 13 Wrzesień 2006 Napisano 13 Wrzesień 2006 no da rade, jak znajde troszke wolnego czasu do wrzuce tutaj cos
damusTo Napisano 13 Wrzesień 2006 Napisano 13 Wrzesień 2006 Mysle ze znalazło by się wiele wdziecznych osób ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się