Skocz do zawartości

zaleznosc pomiedzy multiply, energy i decay


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

jaka jest zaleznosc (chodzi o swiatlo) pomiedzy tymi rzeczami z tematu....

jedni pisza ze multiply sie nie zmienia a zmienia sie tylko energy i decay.

Jaki robicie Wy te sprawy towarzysze. Pytam bo mam w pomieszczenu meble o ciemnym fornirze i nie widac w nich nic a sciany jasnoszare i sa az zbyt jasne. Nie moge dojsc do ładu z tymi swiatlami. Efekt poprawiam w PSie Adjustment/Levels ale ja chialbym miec juz to zrobione w 3dsmaxie ok.

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Decay to jest wygaszanie światła wraz z odległością. Ostawione decay na 2 będzie odzwierciedlało rzeczywiste zachowanie sę światła. Energy to energia, jaką mają fotony wystrzeliwane ze źródła światła.

Multiply to chyba siła światła, nie jego fotonów. Jeżeli światło nie emituje foton'ów, można się tym atrybutem pobawić.

Napisano

Energia decyduje też o mn ilsci odbić jakim ulegnie foton podczas emisji (prościej "jasności" GI). Toraz głebokości wnikania w wypadku materiałów SSS i masie innych rzeczy w wypadku materiałów Dielectric i "custom" shaderów. Warto jeszcze dodać ilość max refleksji ugięć oraz srednice max i min fotonów - to wszystko jest powiązane !! i niekiedy trzeba kontrolowac 6lub7 z w/w żeby osiagnac konkretnie zamierzone zmiany.

Napisano

bardzo dzieki, wiem przynajmniej cos wiecej ale oto moj problem:

zaznaczone obszary - na jednum jest jakis wyjątkowo jany obszar nad oknem, przy suficie a w koncie jest jaks smuga cienia podczas gdy powinno byc płynne przejscie od lekkiego, prawie niewidocznego cienia, do swiatla. Jest ustawiony Decay na 1 a swiatla to squarare o rozmiarze poszczegolnych skrzydel okna- umieszczone sa pomiedzy framugami. Co mnie jeszcze dziwi to to ze bardzo czesto pokoj jest dobrze-prawidlowo oswietlony ale sciana z oknem, jest ciemna jak nie wiem. Tez nie wiem jak to zniwelowac. Posilbym o jakis support...

Napisano

zadnych nie mam radiusow, ale przeczytalem ten tut Twoj ijest lepiej, robilem troche od pupy strony to wszysto ale teraz jest beter....

tylko ze jest pewien problem... nawet jesli ogranicze forony do marnych 900000 na kazda lampe (sa 3 zrodla) to FG przy 300 bez radiusow sie liczy jak moj egzamin z metod numerycznych....

a gdyby bylo te 2500000 fotonow to juz wole nie myslec....

Napisano

no wlaśnie, chodzi o to, że włączyć radiusy i je odpowiednio nastawić + ograniczyć fallofem - niedlugo pokaże tutka na jakiej zasadzie to działa, ale możesz pokąbinować sam. Przy radiusach max/min 0,5/ 0,05 wystarczy Ci jakies 100 - 120 sampli

Napisano

Byłbym niezwykle wdzięczny gdybyś dorzucil tam obraz diagnostyczny poprawnie zestrojonego FG najlepiej dla sceny o dużej rozbierzności w wielkości obiektów.

Napisano

jka masz duża rozbierzność wielkości obiektów to nastawiasz FG dla najmniejszego obiektó który jest blisko kamery (detal pierwszego planu), jesli na pierwszym planie masz większe obiekty, a mniejsze gdzie porozrzucane po scenie to nie ma sensu przesadzać z małymi radiusami

Napisano

nie ma takiego diagramu, ustawiaj na oko. Dla interiorów shading FG w okolicach max/min 0,1/0,02 sampling 100-200 da Ci wyrąbane efekty oraz wyrąbany czas rendera. W detalach nie idz powyzej max/min 2/0,2

Napisano

No to juz jakis konkret ale mam prosbę (ten diagram to nic innego jak metoda na oko przecież czy nikt tego nie uzywał i nie wie ?)

Eh prosba taka prosta scenka i ustawione FG na perfekt i optymum czas jakoś w diagramach 880/600 pixkalków da rade ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności