Intruder Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 Witam, myślę, że brak takiego wątku jak ten mówiacy o pewnych podstawowych kwestiach i ustawieniach w wizualizacjach architektonicznych. Np: światła, uzyskiwanie cieni, ustawienia materiałów, GI itp. Będę pierwszy i zadam pytania : 1) czy sufity, podłogi i ściany powinny/muszą być jednym obiektem aby dobrze rozkładały światło i cienie? 2) okna (framugi) mają niejako pewien dystans od zewnętrznej i wewnętrznej krawędzi ścian (ich grubosci patrząc z góry) - gdzie mają być umieszczone światła Vray : poza obrysem ściany, wewnątrz wnęki onka za zewnętrzną częścią framugi czy... jakoś inaczej? 3) czy stosowanie multi/sub object i multimateriałów na malowanie ścian podłóg itp jest dobre czy powinny to być osobne obiekty/plane? 4) czy zastosowanie samych zaokiennych świateł Vray dla np. zachmurzonego nieba (bez słońca) to dobre wyjście? 5) czy zwykła ściana jedynie pomalowana farbą powinna mieć chociaż minimalny reflect? 6) Jakie ustawienia np. dla Vray (w moim przypadku) stosować dla końcowych renderów high-end (ir map i lght cache... subdivs itp, przy lght cache lepiej renderować przy opcji obliczania światła dla WROLD czy SCREEN rendertime nie gra większej roli - ma być ładnie)? Jako przykład użyję obrazka z vizką nad którą się głowię. Coś tu nie gra w rozkładzie świeteł, a głównie cieni przy połączeniach ścian z sufitem i podłogą. Układ ścian (1), podłoga (2) i sufit (3) to osobne obiekty, z których ostatnie 2 mają nieco modyfikatora "shell".
polka dot Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 glupie pytania bo na wiekszosc moglbys sobie odpowiedziec sam. ale noca mam zawily tok myslenia wiec sie pomeczysz z moimi pomocami :D 1. bez roznicy jezeli masz dobrze wykonana geometrie 2. vraylighty w oknach emituja swiatlo nieba wiec wpadajace z zewnatrz wiec powinny byc za oknem (na zewnatrz) 3. tak! 4. zalezy jak chcesz oswietlac ale mozna 5. to zalezy od farby. niektore maja reflect niektore nie a jak juz to z duzym glossem (tzn. z malym czyli duzy blur) 6. odnosnie ustawien: irr mapa; light cache zapraszam do lektury http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/ co do sceny ustaw irr mape na high i po strachu :)
Intruder Napisano 27 Sierpień 2006 Autor Napisano 27 Sierpień 2006 właśnie o to chodziło!! czy mnie to "urządza" czy nie - chodziło o tego typu odpowiedzi w tym dziale. 3....to nie jest odpowiedż gdyż zadałem pytanie otwarte - czy tak czy tak, odpowiedż "tak" nie jest jasna. Generlanie chodzi o to aby ktoś bardzo świeży z tematem archviz mógł coś z tego topic'u wywnioskować :) W każdym razie dzięki! Nie wspomnę, że pozostałe pytania nie zostały "odpowiedziane" :) Mam szybkiego kompa i wreszcie sam dojdę co i jak najlepiej - chodzi o tych, którzy nie mają tak dofinansowanego luksusu i czasu aby nadmiernie testować. Powiedzenie dla mnie "z duzym glossem" jest jasne ale jeśli ktoś kompletnie zielony będzie to czytał warto aby coś z tego wywnioskował :) nie czepiam sie tylko jestem przychylny rozszerzaniu wiedzy dla początkujacych. sam właśnie dzieki takim topicom i podpowiedziom stworzyłem ładne exteriory i samochody w nich. skoro ja się od kogoś czegoś nauczyłem uważam, że świeży powinni mieć również taką mozliwość :) np.: jesli utwaienia ir map to nie linki tylko sugestie,,, podobnie z light cache... :) np dla single frame LC 1000 subdivs i 0,5 sample itp - konkrety do zmodyfikowania już osobiście pozdrawiam
SansSerif Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 Ad.1 Nie muszą. Tworząc jeden obiekt komplikujesz sobie pracę przy wprowadzaniu z mian w materiałach i ustawianiu UVW. Ad.2 Kwestia tego co chcesz uzyskać. Ad.3 Patrz Ad.1. Vray wysypuje się przy manipulowaniu skomplikowanymi materiałami w mateditorze. Czasem też powoduje bugi. Ad.4 Patrz Ad.2 Ad.5 W przypadku vraya teoretycznie byłoby to z korzyścią dla realizmu bo ten nie ma speculara. Praktycznie szkoda czasu. Ad.6 Tu nie pomogę. Dla mnie czas ma podstawowe znaczenie :) Poza tym nie ten dział.
Intruder Napisano 28 Sierpień 2006 Autor Napisano 28 Sierpień 2006 ad. 1 - czy mam rozumieć, że politycznie poprawnym jest robienie każdej ściany jako boxa? ad.2 - Vraylght za oknem ma przecież symulować światło dzienne. Rozumiem, że najlepiej jeśli będzie ono ZA oknem ad.3 - hmm, czasami łatwiej jest zastosować multi... ale nie będę się kłócił kolejne pytania napłyną w miarę posuwania sie w pracach
Intruder Napisano 30 Sierpień 2006 Autor Napisano 30 Sierpień 2006 OK, więc teraz przykłady, dla których prosiłbym o rady. Jeden obrazek to poglądowy render, drugi to rzut z góry z zaznaczonymi elementami ustawienia sceny. Parametry Vray : wersja 1.47, MAX 7, GI 1.0, saturation 0.4, contrast 1, contrast base 1, color mapping expotential, dark 1.0, brught 1,5, clamp, affect bckgrnd IR map - v low, Hsph sub 70, Interpr smap 50, last squares i overlaping light cache - screen, subdivs 700, samp size 0,3, passes 4, use lght cache for glossy rays, filter none rzut z góry pokazuje jak to jest ustawione - światła Vray (za oknami małe po mult. 15, duży z tarasu z mult. 5, wszystkie ingore light normals oraz direct jako słońce wpadające do salonu, którego nie widać na renderze - to kuchnia Podłoga i sufit to fioletowe kreski - obecny kształt kreska ciągła, poprzedni również robił błedy to przerywana. na załączonym renderze zaznaczyłem miejsca, w których cienie układają się niewłaściwie i światło rozkładanie jest również nie tak, jak powinno. Jakch zasadniczych rad udzielą mi bardziej doświadczeni? :)
polka dot Napisano 30 Sierpień 2006 Napisano 30 Sierpień 2006 ustawiajac irr mape na very low nie spodziewaj sie cieni :)
Intruder Napisano 30 Sierpień 2006 Autor Napisano 30 Sierpień 2006 ok wiec (jak po czasie renderowania widać) tutaj jest render z bardzo wysokimi ustawieniami LC world, bodajże 6000 sub, sampl size 1, ir map hi 300 i 270 zwróć uwagę na krawędź przy suficie nad lewym głośnikiem
Bobby_digital Napisano 31 Sierpień 2006 Napisano 31 Sierpień 2006 primary bounces jeszcze podrasuj :)
Intruder Napisano 31 Sierpień 2006 Autor Napisano 31 Sierpień 2006 jako primary mam ir map... jakieś sugestie co do ustawienia czy, jak to nazwałeś, podrasowania? :)
Bobby_digital Napisano 31 Sierpień 2006 Napisano 31 Sierpień 2006 to primaryt bounces sa odpowiedzialne za to co wskazujesz na renderze. wiec na tym sie skup. zwikszenie rozdz irr mapy pomoze napewno.
Intruder Napisano 31 Sierpień 2006 Autor Napisano 31 Sierpień 2006 ok, dzięki - spróbuję i pokarzę ;)
Bacry Napisano 31 Sierpień 2006 Napisano 31 Sierpień 2006 a jeszcze w IR jest coś takiego jak check sample visibility sprawdź czy masz włączone.
polka dot Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 ir map hi 300 i 270 :DDDD a daj 120 i 20 :) w LC daj 2004 sampli.
klikus1984 Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 obejrzyj sobie prace Mario. :D Podaje tu jego ustawienia, dla mnie calkiem niezle :) Primary bounces: Irraduance map Secondary bounces: Light cache Irraduance map Min rate -3 Max rate 0 (czasami 1) HS 25 Is 20 Ct 0.3 Nt 0.3 Dt 0.3 Light cache Subdivs 650 (czasami 800) Sample siz 0,02 Screen Screen Filter None QMC Adaptive a 0.89 Noise t. 0.004 (można dać 0.001 ale to juz czas renderowania podskoczy) Color mapping jeden i drugi na 1.6 Global switches:: napisze co jest zaznaczone w materials Reflection/refraction Maps Filter Maps (max tem 80 Transp. 0.01) Glossy sffects Image sampler : Adaptive subdivision MIn -1 Max 2 Object our. Threshold 0.1 Normal 0.2 A. filter Catmull-Rom Napisze jeszcze coś o światłach VrayLight umieszczam w oknie i zmieniam kolor np. 254 243 223 Jeśli scenka jest dalej ciemna to umieszczam kolejne światło jako pomocnicze w innym oknie i tak aż efekt będzie satysfakcjonujący . Słońce to DirectLight z VRayShadow
Intruder Napisano 1 Wrzesień 2006 Autor Napisano 1 Wrzesień 2006 Wielkie dzięki za rady, zaraz ich spróbuję. Najpierw jednak pokarzę, co mi wyszło z własnego kombinowania... trszkę ciemno ale to się raczej da łatwo poprawić. Czas renderu... masakra :) OK, inny render tej samej sceny... cienie są "w miarę" satysfakcjonujące aczkolwiek nadal nie idealne i jest parę bug'ów... no i plamy.. ale to ustawienia ir mapy. Uwtawienia w tym renderze (to nie miał być final render ale dość dobry aby zobaczyć co jest nie tak): IR MAP - Medium (min-3, max-1, nrm 0,2; dist 0,1), HSph 400, interp samp 10 (dlatego plamy?). last squares i overlaping, multipass LC - screen, sub 700, samp size 0,2, passes 4, use for glossy rays, filter none Render wygląda tak... może jakieś uwagi. Dlaczego mrówki na metalowych przedmiotach? Wina subdivs w materiałach (20), ir map... czy dlaczego? PS.: jestem bardzo wdzięczny (również polskiemu - max3d) "społeczeństwu 3D", bo wszystko co umiem i co zrobiłem zawdzięczam bezcennym radom na forach. Ponieważ chcę spróbować archviz - jeszcze w tej dziedzinie kilka się przyda. :) EDIT : oto render z ustawieniami zaproponowanymi przez klikusa - godzina w dół i duuużo wierniejsze efekty. Czy zapisanie tego presetu w oknie "renrer" maxa zapisze wszystkie ustawienia (również Vray'a)?
Intruder Napisano 1 Wrzesień 2006 Autor Napisano 1 Wrzesień 2006 jeszcze pytanie pomocnicze - dlaczego od jakiegoś czasu mogę wprowadzać w ustawieniach Vray tylko jedną cyfrę po przecinku (np w smap. size LC czy w glosiness w materiałach)?? nie mogę ustawić np. 0,85 tylko albo 0,8 albo 0,9.... coś namieszałem?
Intruder Napisano 5 Wrzesień 2006 Autor Napisano 5 Wrzesień 2006 Ok, już doszedłem z tymi "po przecinku" - number of decimals. Dzieki Wam jestem już prawie w domu/w kuchni ale mam kolejny problem. Render - metalowe rzeczy mają ziarno i roleta na oknie ma dziwne plamy. Może to wina AA, bo narazie robię fixed 4. Materiał rolety: Diffuse kremowy, reflect 0, refract czarny 9, refr. gloss 0,8, subdivs 40, use interpolation. Ustawienia renderowania Mario - jak zaproponowane wcześniej ale LC 800, samp size 0,02.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się