Hindus Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 Maxwell 1.0 Interior Tutorial Witam - robiłem pare screenów dla kumpla z ustawieniami sceny to i tutaj przy okazji wrzucam jako tutorial - może komuś się przyda. Rozpoczynamy od ustawienia sceny jak na przykładzie - jedno okno, 2 emitery - jeden jako słonce drugi jako enviroment. ustawienia kamery najlepiej jak na obrazku - brak efekty typu dof. Zwiększenie natężenia emitera służącego jako słońce spowoduje zaostrzenie cien więc konieczne jes testowanie natężenia i odległości aby uzyskać zadowalający efekt. Przechodzimy do ustawien materiałów zobacz ustawienia materiału nr1 zobacz ustawienia materiału nr2 zobacz ustawienia materiału nr3 zobacz ustawienia materiału nr4 zobacz ustawienia materiału nr5 zobacz ustawienia materiału nr5/2 zobacz ustawienia materiału nr6 zobacz ustawienia materiału nr6/2 zobacz ustawienia materiału nr7 zobacz ustawienia materiału nr7/2 Każdy coating dodany do materiału ma standardowe wartości więc nie został uwzględniony w obrazkach. Po skończonym renderingu możemy pobawić się z wersją finalną w celu uzyskania innych efektów np Bump w przypadku podłogi wyszedł zbyt duży ale w finalnych ustawieniach jest to uwzględnione i materiał jest poprawiony a natężenie bumpmapy zmniejszone. Piszcie co myślicie. Pozdrawiam. 4
hcpiter Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 ahhh hindus nęcisz tymi renderami mnie :D fajny materiał skina ci wyszedł :D wogole super renderki. Jakie czasy ?
TrojkaT Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 bardzo ladnie :) a co z widokiem za oknem w PS dodane.
mrkrzysiek Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 no bardzo ładnie brawo hindus brawo napewno się przyda :)
Master Kiełbaster Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 Bez tego za oknem było by naturalniej. Renderek 1. klasa :* Czemu na parkiecie nie dałeś sumy wag = 100 ? robi to jakąś różnicę? I w materiale skóry 1 warstwa chyba nie potrzebna jako że jest totalnie czarna :*
Georgas Napisano 27 Sierpień 2006 Napisano 27 Sierpień 2006 Bardzo fajne rendery, dzięki napewno się przyda jaki czas i s.l.??
dyonizoss Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 brawo hindus! ogromny plus dla Ciebie :) dobra robota PoZdRo!!!
streaker Napisano 28 Sierpień 2006 Napisano 28 Sierpień 2006 hindus - cholera jasna, w kompleksy mnie wpędzasz :P dzięki za tutka, kolejny już punkcik dla ciebie :)
Hindus Napisano 28 Sierpień 2006 Autor Napisano 28 Sierpień 2006 Dzięki Panowie za komentsy i reputation - aż tak dobrze to nie jest ;) Rendering - jakieś 8 godzin - z tym że szło w wysokiej rozdziałce i jest zskalowane o połowe. Sample 17.6 Więcej tutków wkrótce. Pozdro. 1
dyonizoss Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 hindus, pytanko mam: w tym tutku ustawiałes skale w maxwellu na 1.0?? bo jezeli tak to nie wiem czy przy tych ustawieniach te swiatełka nie są duuzo za słabe, moge sie mylic PoZdRo! P.S. Uzywasz maxwella 1,0 czy 1,1??
Hindus Napisano 29 Sierpień 2006 Autor Napisano 29 Sierpień 2006 hindus, pytanko mam: w tym tutku ustawiałes skale w maxwellu na 1.0?? bo jezeli tak to nie wiem czy przy tych ustawieniach te swiatełka nie są duuzo za słabe, moge sie mylic PoZdRo! P.S. Uzywasz maxwella 1,0 czy 1,1?? Hej - skale mam nie ustawioną ponieważ jak napisałem nie używam dofa to i po co mi poprawna skala ;) ma ona duży wpływ głównie na to i na bumpa a bumpa ustawiłem sobie pod tamtą scenke na miejscu :) nasilenie świateł sprawdziłem za pomocą multilight które potem wyłączyłem po przestawieniu natężenia. sorry mała literka - używam 1.1 - ale całkowicie zapomniałem że to sie nazywa już 1.1. a nie 1.0 ;) dla mnie to bez róznicy - maxwell beta a potem maxwell 1 :) zawsze używam najnowszego.
GramiYoe Napisano 11 Październik 2006 Napisano 11 Październik 2006 Witam.... kombinuje już ze 4 godziny... Ustawiam wszystko tak, jak pisze Hindus (a czego nie pisze ustawiam po swojemu...wiec nie wykluczam jakiegos podstawowego bledu) i mam nastepujacy problem: Nie moge dobrać wartości świateł - emitera słońca z emiterem tym dużym, tak żeby były widoczne mocne cienie..... Bawie się multilights, tez nie pomaga.... tzn maly sukces jest przy czulosci iso ok 300 shutter 1 i w multilights emiter 1 na 1000 a 2 na 1.... ale nadal slabe cienie.... Zmiana natezenia swiatel w maxie nic nie daje.... a f stop mimo ustawienia w maxie na 50, w maxwellu pojazuje standardowe 8.... Jak dokładnie to wszystko zestroic... ? Tak na marginesie 1000W to maksimum co mozna ustawic? W multilight 1000 odpowiada 1000W ustawionym w maxie? OK...okazalo sie ze na duzy emiter wrzucilem mape hdri.... (tak powinno sie zrobic?) Po wylaczeniu hdri, bez zmiany pozostalych ustawien jest jeszcze gorzej.....caly czarny render i zabawa zadnym z suwakow nawet nic nie daje...... qrde nie wiem co jest grane Please Help Pozdrawiam EDIT: Rendery nadal czarne, tzn prawie czarne przy przesunieciu iso na 1600 widac leciutkie rozjasnienie.....zmiana natezen swiatel w maxie nic nie daje.... a i wylaczylem multilights....
Master Kiełbaster Napisano 12 Październik 2006 Napisano 12 Październik 2006 wipsz w shutter w oknie rendera 0.01 :*
Hindus Napisano 12 Październik 2006 Autor Napisano 12 Październik 2006 najprawdopodobniej masz złą skale w scenie co powoduje że dzieje się co się dzieje - multilight rozjaśnia albo przyciemnia światła - tzn dajmy na to masz w scenie emiter 500W i odpalasz render, jak zmienisz ml na 200 co odpowiada procentom to z 500W robi się 1000W itd - poprostu jest to przelicznik procentowy. Odnosnie ciemni tak jak master pisze - zmien w ustawieniach kamery shutterspeed na 0.01 :* wtedy baw się resztą ustawień typu iso itd. jak uzywasz maxa 7 albo niższego to podeślij scene - oczywiscie zabierz modele - to zrobie ci ustawienia. Pozdrawiam. EDIT: Dzięki Chveti !!!! :)
GramiYoe Napisano 12 Październik 2006 Napisano 12 Październik 2006 wiec tak.... sama zmiana shutter na 0,01 niewiele dala.... ale zmiana skali na 0,001 juz wiecej zmienila.. Ale to chyba jeszcze nie to bo musze iso wtedy na ok 800 dac i swiatla x6 okolo w multilight... Nizej skali sie nie da.... tzn np 0,0001 nie działa. Zwiekszanie natezenia swiatel w maxie tez nie :( Nie podejzewalem skali bo nawet 2 razy sprawdzalem, no chyba ze ja tu czegos nie rozumiem..... jezeli box w maxie ma 40 x 40 jednostki maxowe to odpowiada to 40 x 40 cm? i w maxwellu powinno być "normalnie" 0,01 Hindus - Niestety uzywam Maxa 8, a Maxwell 1,0 Final.... tak ze niestety :( Nie wiem skad takie duze rozbieznosci w ustawieniach.... jakie hindus proponuje a jakie ja musze ustawic :( BTW: moze ktos ma maxa 8 :P?
Hindus Napisano 12 Październik 2006 Autor Napisano 12 Październik 2006 chveti dzięki :) !!! GramiYoe ciężko cokolwiek powiedzieć - pokaż wszystkie ustawienia tj jak masz ustawioną skale w maxie, i jakie masz ustawianie kamery i dodaj do tego ustawienia :) emiterów. Osobiśie stawiam na skale bo to rasowe objawy :] pewnie i bump nie działa itd....nie pamiętam 1.0 Final...co tam było a co nie ale raczej działał poprawnie....więc pewnie masz skale złą... pokaż pare skrinuf :D
Hindus Napisano 12 Październik 2006 Autor Napisano 12 Październik 2006 tutaj wszytstko ok więc jedziemy ze skalą bo tej nie pokazałes :] tylko maxwellową.... Z menu Customize wybieramy Unit setup, następnie wprowadzamy wszystkie ustawienia tak jak mamy na obrazku pod spodem i klikamy System Unit Setup, tam tez wprowadzamy wszystko jak na obrazku. Możemy zamknąc okno. potem skalujemy pokój tak aby w metrach odpowiadało rzeczywistemu czyli ok 15x15 metrów bo wygląda to na jaką sale konferencyjną...
GramiYoe Napisano 12 Październik 2006 Napisano 12 Październik 2006 maxowa skala ustawiona jak pokazujesz cały czas była.... Pomieszczenie ma oryginalne rozmiary ok 13 x10 m.... jak to zeskalowac? Tzn nie wiem jak sprawdzic jakie to ma wymiary, ale jak zrobie plane na tym to pokazuje mi wielkosc plane cos kolo 1300 cm x 1000 cm..... tak jest ok? Skalowac cala scene ze wszystkim (kamera, emitery)? EDIT: testowalem skalowanie.... i tak przy zeskalowaniu wszystkiego z wymiarów, które podałem do 1% przy zmianie sówaczka iso na ok 400 wyglada w miare ok (światła w ml = 100 mały emiter w maxie 1000W, duzy 600W) tak ze chyba wszystko ok..? Czy moze cos jeszcze nie jest jak powinno byc?
Master Kiełbaster Napisano 12 Październik 2006 Napisano 12 Październik 2006 jesli masz cm to ustaw skalę w opcjach maxwella na 0.01 :*
GramiYoe Napisano 12 Październik 2006 Napisano 12 Październik 2006 chciałem zeby wszystko było ostre..... A tu prosze, pozatym strasznie długo sie renderowało.... ok 5,5h na Core2 Duo @2x2400Mhz, 2GB Geil DDR2 PC800 cl4. Na takiej maszynce to powinno smigac.....chyba Szyby z przodu tez kiepskie - to miały być szklane gabloty (mxm ags standard) Ocencie sami.... prosze o jakies wskazowki, bo kombinuje a i tak nie wychodzi (juz lepsze mi exteriory wychodza...) Jak to poprawic, zeby jakos wygladalo... i nie renderowalo sie tak dlugo...bo taki rezultat po 5,5 h to chyba nie za dobry... Bede bardzo wdzieczny. Ps. co do skali to mam w maxwellu na 0,01, a wielkośc tego pomieszczenia teraz jest ok. (zeskalowalem x 0,01 wszystko) 13 x 9 cm czyli dobrze mam ustawione? Jak byście mogli, na pewno inni też z tego skorzystają :)
dyonizoss Napisano 12 Październik 2006 Napisano 12 Październik 2006 hejka z tego co widze to za ten efekt rozmazany(DOF) odpowiadaja złe ustawienia kamery spróbuj powrócić do standardowych dlakamery : fStop 8 , Shutter speed 125 i przełacz system jednostek w maxwellu na 0,01 a pózniej na 1.(we wczesniejszych postach Hindus pisął o tym) W maxie musisz miec ustawione jednostki tak jak Hindus podał. Jezeli ustawisz w Maxwellu na 1.0 to musisz wtedy baardzo wzmocnić siłę emiterów. A tak na marginesie, spróbuj tego rendera z Phisycal Sun i Sky moze bedzie ok,napewno ziarno zniknie szybciej :) Pozdro!!! Edit: nie rozjasniaj scenki jak jest za ciemna ftopami i shutterami tylko filmem iso :) (tez o tym wczesniej było)
Master Kiełbaster Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Po pierwsze ustaw target kamery tam gdzie ma być ostro. fstop daj 50 i powinno być git. no i zainwestuj w najnowszego maxella.
GramiYoe Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Witam, ostatnio wyszlo cos takiego... mysle ze troche lepiej :P Zainwestuje w Maxwella 1.1 i zobaczymy wtedy.... Generalnie dzieki wielkie dla hindusa, Master Kiełbastera i innych... Pozdrawiam Ps. Jeszcze tu wróce :P
Kubaswielgus Napisano 12 Grudzień 2006 Napisano 12 Grudzień 2006 Hindus - czy bylaby taka mozliwosc, zebys wrzucil scene z tego tutoriala w pliku 3ds(albo najlepiej mxs) tak zeby kazdy mogl sobie ja wyrenderowac, sprawdzic czas i ustawienia. Zeby miala gotowe parametry i tekstury. Mysle, ze to jest najlepsza forma nauki. Czy te okna to AGS czy prawdziwe glass?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się