Skocz do zawartości

[Rendering] Maxwell Interior Rendering (1.0) [3dsmax + maxwell]


Hindus

Rekomendowane odpowiedzi

Maxwell 1.0 Interior Tutorial

 

finish.jpg

 

Witam - robiłem pare screenów dla kumpla z ustawieniami sceny to i tutaj przy okazji wrzucam jako tutorial - może komuś się przyda.

 

Rozpoczynamy od ustawienia sceny jak na przykładzie - jedno okno, 2 emitery - jeden jako słonce drugi jako enviroment.

 

light.jpg

 

ustawienia kamery najlepiej jak na obrazku - brak efekty typu dof.

Zwiększenie natężenia emitera służącego jako słońce spowoduje zaostrzenie cien więc konieczne jes testowanie natężenia i odległości aby uzyskać zadowalający efekt.

 

Przechodzimy do ustawien materiałów

 

materials%20finish.jpg

 

sk.jpg

 

 

zobacz ustawienia materiału nr1

zobacz ustawienia materiału nr2

zobacz ustawienia materiału nr3

zobacz ustawienia materiału nr4

zobacz ustawienia materiału nr5

zobacz ustawienia materiału nr5/2

zobacz ustawienia materiału nr6

zobacz ustawienia materiału nr6/2

zobacz ustawienia materiału nr7

zobacz ustawienia materiału nr7/2

 

Każdy coating dodany do materiału ma standardowe wartości więc nie został uwzględniony w obrazkach.

 

Po skończonym renderingu możemy pobawić się z wersją finalną w celu uzyskania innych efektów np

 

finish%20(variations).jpg

 

Bump w przypadku podłogi wyszedł zbyt duży ale w finalnych ustawieniach jest to uwzględnione i materiał jest poprawiony a natężenie bumpmapy zmniejszone.

 

Piszcie co myślicie.

Pozdrawiam.

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

hindus, pytanko mam:

w tym tutku ustawiałes skale w maxwellu na 1.0?? bo jezeli tak to nie wiem czy przy tych ustawieniach te swiatełka nie są duuzo za słabe, moge sie mylic

PoZdRo!

 

P.S. Uzywasz maxwella 1,0 czy 1,1??

 

Hej - skale mam nie ustawioną ponieważ jak napisałem nie używam dofa to i po co mi poprawna skala ;) ma ona duży wpływ głównie na to i na bumpa a bumpa ustawiłem sobie pod tamtą scenke na miejscu :) nasilenie świateł sprawdziłem za pomocą multilight które potem wyłączyłem po przestawieniu natężenia.

 

sorry mała literka - używam 1.1 - ale całkowicie zapomniałem że to sie nazywa już 1.1. a nie 1.0 ;) dla mnie to bez róznicy - maxwell beta a potem maxwell 1 :) zawsze używam najnowszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.... kombinuje już ze 4 godziny...

Ustawiam wszystko tak, jak pisze Hindus (a czego nie pisze ustawiam po swojemu...wiec nie wykluczam jakiegos podstawowego bledu) i mam nastepujacy problem:

 

Nie moge dobrać wartości świateł - emitera słońca z emiterem tym dużym, tak żeby były widoczne mocne cienie..... Bawie się multilights, tez nie pomaga.... tzn maly sukces jest przy czulosci iso ok 300 shutter 1 i w multilights emiter 1 na 1000 a 2 na 1.... ale nadal slabe cienie....

 

Zmiana natezenia swiatel w maxie nic nie daje.... a f stop mimo ustawienia w maxie na 50, w maxwellu pojazuje standardowe 8....

 

Jak dokładnie to wszystko zestroic... ?

 

 

Tak na marginesie 1000W to maksimum co mozna ustawic? W multilight 1000 odpowiada 1000W ustawionym w maxie?

 

OK...okazalo sie ze na duzy emiter wrzucilem mape hdri.... (tak powinno sie zrobic?) Po wylaczeniu hdri, bez zmiany pozostalych ustawien jest jeszcze gorzej.....caly czarny render i zabawa zadnym z suwakow nawet nic nie daje...... qrde nie wiem co jest grane

 

Please Help

 

Pozdrawiam

 

EDIT: Rendery nadal czarne, tzn prawie czarne przy przesunieciu iso na 1600 widac leciutkie rozjasnienie.....zmiana natezen swiatel w maxie nic nie daje.... a i wylaczylem multilights....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej masz złą skale w scenie co powoduje że dzieje się co się dzieje - multilight rozjaśnia albo przyciemnia światła - tzn dajmy na to masz w scenie emiter 500W i odpalasz render, jak zmienisz ml na 200 co odpowiada procentom to z 500W robi się 1000W itd - poprostu jest to przelicznik procentowy.

 

Odnosnie ciemni tak jak master pisze - zmien w ustawieniach kamery shutterspeed na 0.01 :*

 

wtedy baw się resztą ustawień typu iso itd.

jak uzywasz maxa 7 albo niższego to podeślij scene - oczywiscie zabierz modele - to zrobie ci ustawienia.

 

Pozdrawiam.

 

EDIT:

 

Dzięki Chveti !!!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak.... sama zmiana shutter na 0,01 niewiele dala.... ale zmiana skali na 0,001 juz wiecej zmienila.. Ale to chyba jeszcze nie to bo musze iso wtedy na ok 800 dac i swiatla x6 okolo w multilight... Nizej skali sie nie da.... tzn np 0,0001 nie działa. Zwiekszanie natezenia swiatel w maxie tez nie :(

 

Nie podejzewalem skali bo nawet 2 razy sprawdzalem, no chyba ze ja tu czegos nie rozumiem..... jezeli box w maxie ma 40 x 40 jednostki maxowe to odpowiada to 40 x 40 cm? i w maxwellu powinno być "normalnie" 0,01

 

Hindus - Niestety uzywam Maxa 8, a Maxwell 1,0 Final.... tak ze niestety :(

 

Nie wiem skad takie duze rozbieznosci w ustawieniach.... jakie hindus proponuje a jakie ja musze ustawic :(

 

BTW: moze ktos ma maxa 8 :P?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chveti dzięki :) !!!

 

GramiYoe ciężko cokolwiek powiedzieć - pokaż wszystkie ustawienia tj jak masz ustawioną skale w maxie, i jakie masz ustawianie kamery i dodaj do tego ustawienia :) emiterów. Osobiśie stawiam na skale bo to rasowe objawy :] pewnie i bump nie działa itd....nie pamiętam 1.0 Final...co tam było a co nie ale raczej działał poprawnie....więc pewnie masz skale złą...

 

pokaż pare skrinuf :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj wszytstko ok więc jedziemy ze skalą bo tej nie pokazałes :] tylko maxwellową....

 

Z menu Customize wybieramy Unit setup, następnie wprowadzamy wszystkie ustawienia tak jak mamy na obrazku pod spodem i klikamy System Unit Setup, tam tez wprowadzamy wszystko jak na obrazku. Możemy zamknąc okno.

 

customize.jpg

 

potem skalujemy pokój tak aby w metrach odpowiadało rzeczywistemu czyli ok 15x15 metrów bo wygląda to na jaką sale konferencyjną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maxowa skala ustawiona jak pokazujesz cały czas była.... Pomieszczenie ma oryginalne rozmiary ok 13 x10 m.... jak to zeskalowac? Tzn nie wiem jak sprawdzic jakie to ma wymiary, ale jak zrobie plane na tym to pokazuje mi wielkosc plane cos kolo 1300 cm x 1000 cm..... tak jest ok?

 

Skalowac cala scene ze wszystkim (kamera, emitery)?

 

EDIT: testowalem skalowanie.... i tak przy zeskalowaniu wszystkiego z wymiarów, które podałem do 1% przy zmianie sówaczka iso na ok 400 wyglada w miare ok (światła w ml = 100 mały emiter w maxie 1000W, duzy 600W) tak ze chyba wszystko ok..?

 

Czy moze cos jeszcze nie jest jak powinno byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lglq8.th.jpg

 

chciałem zeby wszystko było ostre..... A tu prosze, pozatym strasznie długo sie renderowało.... ok 5,5h na Core2 Duo @2x2400Mhz, 2GB Geil DDR2 PC800 cl4. Na takiej maszynce to powinno smigac.....chyba

 

Szyby z przodu tez kiepskie - to miały być szklane gabloty (mxm ags standard)

 

Ocencie sami.... prosze o jakies wskazowki, bo kombinuje a i tak nie wychodzi (juz lepsze mi exteriory wychodza...)

 

Jak to poprawic, zeby jakos wygladalo... i nie renderowalo sie tak dlugo...bo taki rezultat po 5,5 h to chyba nie za dobry... Bede bardzo wdzieczny.

 

Ps. co do skali to mam w maxwellu na 0,01, a wielkośc tego pomieszczenia teraz jest ok. (zeskalowalem x 0,01 wszystko) 13 x 9 cm czyli dobrze mam ustawione?

 

Jak byście mogli, na pewno inni też z tego skorzystają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka

z tego co widze to za ten efekt rozmazany(DOF) odpowiadaja złe ustawienia kamery

spróbuj powrócić do standardowych dlakamery : fStop 8 , Shutter speed 125

i przełacz system jednostek w maxwellu na 0,01 a pózniej na 1.(we wczesniejszych postach Hindus pisął o tym)

W maxie musisz miec ustawione jednostki tak jak Hindus podał. Jezeli ustawisz w Maxwellu na 1.0 to musisz wtedy baardzo wzmocnić siłę emiterów.

A tak na marginesie, spróbuj tego rendera z Phisycal Sun i Sky moze bedzie ok,napewno ziarno zniknie szybciej :)

Pozdro!!!

 

Edit: nie rozjasniaj scenki jak jest za ciemna ftopami i shutterami tylko filmem iso :) (tez o tym wczesniej było)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hindus - czy bylaby taka mozliwosc, zebys wrzucil scene z tego tutoriala w pliku 3ds(albo najlepiej mxs) tak zeby kazdy mogl sobie ja wyrenderowac, sprawdzic czas i ustawienia. Zeby miala gotowe parametry i tekstury. Mysle, ze to jest najlepsza forma nauki.

 

Czy te okna to AGS czy prawdziwe glass?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności