Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam !

 

zastanawiam sie tak na zdrowy rozum, jezeli mam wnetrze, do ktorego swiatlo dostaje sie przez okna i jest to np. swiatlo sloneczne jako direct light, to jak zrobic zeby wnetrze bylo oswietlone mapa HDRI, z tego co mi sie wydaje, to jezeli dam ja do enviroment, to oswietli mi moj pokoj, ale n ascianach zewnetrznych, a teg obym nie chcial...

 

Wybaczcie jezeli pytanie jest glupie, ale po prostu wszedzie [pokazuje sie jak oswieetlic scene hdri, a mi chodzi o wnetrze. pozdrawiam

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli masz wnętrze wymodelowane, to przy włączonym raytracingu przedmioty przecież będą odbijać otoczenie. Realizm jest tu kwestią oświetlenia, materiałów i tekstur, mapa HDRI dużo nie pomoże. HDRI jest sens wykorzystywać do: prezentacji modeli, testowania materiałów, oświetlania scen będących na otwartym powietrzu i do compositingu - dopasowywanie oświetlenia modelu do tego jakie jest w rzeczywistości.

Napisano

Użyj materiału DGS na większość ogiektów jeśli robisz w metalu i odbici będą w pożądku bo ten materiał interpretuje każde inny shader jako źrudło światła.

Napisano
A jesli robi w V rayu?:P

Ja brałem pod uwage vraya, no i jeszcze mozesz zrobic render zapisac do hdri pozniej dac na reflecta i masz piękne realistyczne refleksy sceny :]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności