Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie, mam problem . Mianowicie mam scenke, ustawiam na nia kamere i jest git. renderuje sie. ale jak nakladam na kamere modyfikator : apply correction camera modifier to w czasi erenderowania mam error "material overbright.. " nie wiem dlaczego, ktos wie jak to obejsc?

Pozdrawiam

Ajrisz

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Za mocne świtała, lub materiał z wartością R, G lub B równą 255

 

Więcej sobie nie przypomne.

Napisano

jak na obrazie nie widać różnicy to się nie przejmuj. Pewnie masz jedną z poprzednich wersji vraya one tak miały (polecam rc2)

Napisano
  \ napisał:
polecam rc2

Bacry, taka mała dygresja, bo wraziłes się nie jasno. Każda oficjalna wersja przed wyjściem na rynek miała jakieś RC1, RC2 itd - oznacza to Release Candidate, czyli Kandydat do wydania, więc mogłbyć sprecyzować, że chodzi o 1.5 RC2 ;)

Napisano

Jeśli ta kamera to Vrayowska Physical Camera, to nie można na nią nałożyć tego modyfkatora. W jej opcjach jest spinner który odpowiada za ten efekt.

Choć nie wiem czy to może generować ten błąd.

Napisano

Karrade - nie bo wogóle nie ma takiej możliwości. mod camera correction wogóle nie jest aktywny dla vraopwej kamery.

 

ajrisz - sprawdź czy nie masz w scenie jakichś standardowych materiałów a szególnie typu raytrace. to najczęstrzy powód tego błedu

 

pozdrawiam :)

Napisano
  • Autor

hmm no wlansie mam materialy raytrace. tzn mam raytrace w reflection czy refraction - juz nie pamietam . ale na pewno sa;)

i niestety sam blad powoduje ze wychodzi mi przeswietlony render..:(

Napisano

ajrisz - No i problem rozwiązany. :) Zamień wszystkie na vray mtl i bedzie dobrze. :)

 

PS Hmm, coś mnie tknęło że między wierszami pisze tam że wsadziłeś mapke raytrayce do vrayowskiego materialu? Jeśli tak, to gratuluje pomysłowości. ;)

 

--edit

 

Jeszcze tak sobie przypomniałem - vray ogólnie nie lubi camera correction, a już zupełnie się gryzie, jesli w opcjach włączysz mu funkcjonowanie w world space. Inaczej - upewnij się że w rolecie "system" masz zaznaczonego ptaka przy "max-compatible-cos-tam-camera-space-yada-yada-yada". Albo na odwrót. Whatever. :D

Napisano

tylko, że te materiały (mapy) powodują błędy też bez camera correction więc wcześniej pewnie też pojawiał się materiał overbright

a w camerze vraya to nie jest redukcja 3 zbiegu tylko wyginanie obrazu jak przy 'rybim oku'.

Napisano

Bacry -> Eee... to jest redukcja 3 zbiegu. Za "rybie oko" inny spinner odpowiada.

Napisano

inny ? ja myślałem o distortion :D teraz poczytałem więcej o kamerze w Vray1.5RC2 i jest spiner vertical shift o niego pewnie ci chodziło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności