3dsmaxman Napisano 17 Wrzesień 2006 Napisano 17 Wrzesień 2006 Witam! Dawno niczego nie robiłem, trochę się uczyłem, trochę obijałem. Trzy tygodnie temu postanowiłem zrobić zapommiany przez wszystkich pojazd - pierwszy niemiecki czołg (z czasów I WŚ) - Sturmpanzerwagen A7V. Oto ukończona (wg. mnie ;) wieżyczka tegoż czołgu. Następnym razem postaram się wrzucić układ jezdny. PS. Powiedzcie mi, w jaki sposób zrobić siatkę modelu? Kiedyś miałem tutka, ale gdzieś zgubiłem linka.
sysol Napisano 17 Wrzesień 2006 Napisano 17 Wrzesień 2006 Witaj jak narazie nie jest źle. Co do siatki to chcesz ją wrzucić na forum ?? mój sposób jest taki, że wciskasz sobie f4 i wtedy robisz screena z viewportu i wrzucasz:] Najłatwiejszy sposób chyba !! POZDRAWIAM !!:] i pracuj dalej....
goran Napisano 18 Wrzesień 2006 Napisano 18 Wrzesień 2006 Jeżeli używasz Vraya to robisz materiał VRayMtl i na difuse wrzucasz VrayEdgMtl (lub cos takiego, ale na pewno w nazwie ma egd lub edge), potem ustawiasz kolorek i grubość siatki i render. Troszkę więcej roboty niż opisał sysol, ale wydaje mi się że efekt końcowy jest lepszy, sam wybierz.
3dsmaxman Napisano 18 Wrzesień 2006 Autor Napisano 18 Wrzesień 2006 Referki: http://www.wwi-models.org/Photos/Ger/A7V/index.html http://www.panzer.punkt.pl/artykuly/panzer_A7V/a7v.htm http://www.qm.qld.gov.au/features/mephisto/index.asp http://www.tanxheaven.com/ljs/ww1/ww1.htm + trochę modeli innych ludzi, ale to tylko mały dodatek + jedo forum (chyba holenderskie), ale adresu nie pamiętam Ogólnie muszę sporo wytężać wzrok i wyobrażać sobie, jak poszczególne elementy mogły wyglądać...
goran Napisano 18 Wrzesień 2006 Napisano 18 Wrzesień 2006 Widzę że referek masz sporo, nie narzekaj :-) Jak popatrzyłem na samą wieżyczkę to wydała mi się wielka, ale jak zobaczyłem jaka jest mała w porównaniu do reszty to... pozostaje pogratulować szczegółowości. Fajnie idzie.
3dsmaxman Napisano 19 Wrzesień 2006 Autor Napisano 19 Wrzesień 2006 Dobra, żeby nie było, że się obijam - zamieszczam efekt mojej [właściwie] dzisiejszej pracy. Poza tym następnym razem popracuję nad GI... Trochę przesadziłem z Poly w rolce i nie wiem, czy to dobrze wygląda ale cóż... Nie uprzedzajmy faktów :)
brumugun Napisano 19 Wrzesień 2006 Napisano 19 Wrzesień 2006 Heheh, jeżdżąca trumna zagłady, kształt wydaje się nieskomplikowany, najwięcej roboty będzie z gąsiennicami, chociaż nie, można po krzywej pociągnąć parę części. Narazie dobrze idzie, nie zaprzątaj sobie głowy renderami z GI, wrzucaj screeny z viewporta.
Homa Napisano 19 Wrzesień 2006 Napisano 19 Wrzesień 2006 Nio zapowiada się bardzo interesująco... Czekamy na kolejne rendery! Powodzenia :)
3dsmaxman Napisano 20 Wrzesień 2006 Autor Napisano 20 Wrzesień 2006 Wrzucam wstępnie ukończony fragment kół i rolek prowadzących. EDIT: Jednak nie - przegapiłem jedno zdjęcie i.. muszę przerabiać cały środek i dół ;) Renderków nie będzie. goran -> zainstalowałem V-Raya (FREE), ustawiłem go w polu Material ditor (F10) i lipa - nie widzę żadnego materiału podanego przez ciebie typu..
blood_brother Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 Zle zrobiles dobrze wszystko robiac:P
zaki79 Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 ten "czołg" to ślepy zaułek ewolucji broni pancernej :), ale zobaczymy, jak "to to" wyjdzie :)
3dsmaxman Napisano 21 Wrzesień 2006 Autor Napisano 21 Wrzesień 2006 Ok, poracowałem i oto efekty: PolyCount: 70 tys. Mój referek: http://www.wwi-models.org/Photos/Ger/A7V/sw_a7v_13.jpg :) zaki79: nie powiedziałbym, że to ślepy zaułek. Wręcz przeciwnie - według mnie w tym czołgu zastosowano wiele rozwiązań wykorzystywanych w późniejszych czołgach (kilka par rolek, koło naciągające i jedno koło zębate, wieżyczka z kierowcą...). Już prędzej brytyjski MarkV był ślepą uliczką - czołg z dwoma działami po bokach, o romboidalnym kształcie... Dobry był tylko do pokonywania rowów i okopów. Dzięki badaniom nad A7V oraz przeróbkach brytyjskich Marków Niemcy byli w stanie stworzyć w okresie międzywojennym arsenał czołgów lekkich - Pz.Kpfw. I i Pz.Kpfw. II.
3dsmaxman Napisano 17 Grudzień 2006 Autor Napisano 17 Grudzień 2006 Temat przeżył śmierć kliniczną, ale myślę, że uda się go uratować. Przez ostatniemiesiące miałem trochę mniej czasu itp. itd. Wrzucam dwa renderki (wiem, powinno być Skyline i szare teksturki, ale nie mogłem się już dłużej hamować...) :) Oto one (zostało mi do zrobienia trochę podwozia, gąsienice i oczywiście lepsze teksturki - trochę poprawić kanały Diffuse, dodać Glosinnes, Bump etc.): Oczywiście pełne 3D (nity,zawiasy, śruby itd.) :D A do tego Wire Parameters dla klapek wizjerów, Pivoty dla drzwi itd. Muszę jeszcze tylko oczaić reaktor Hinge.
opor Napisano 17 Grudzień 2006 Napisano 17 Grudzień 2006 Mi sie podoba ;) Kolejne "cudo" niemieckiej mysli konstrukcyjnej :D To cholerstwo potrzebowalo 18 chlopa do obslugi O_o Szykujesz jakas scenke dla niego?
3dsmaxman Napisano 17 Grudzień 2006 Autor Napisano 17 Grudzień 2006 Tak - krajobraz frontu zachodniego (Somma, Verdun): jałowa ziemia, wypełnione brudną wodą na dnie leje po pociskach, kikuty drzew i "pędzący" (4km/h ;) w tumanach kurzu A7V miażdżący gąsienicami zasieki z drutu kolczstego... Do tego jakieś krwistego koloru niebo. Plany mam ambitne, finalną wersję alfa planuję ukończyć na początku stycznia.
satanicus1991 Napisano 18 Grudzień 2006 Napisano 18 Grudzień 2006 Sam model fajny... toporny trn czołg ;) , jak to czołg.
3dsmaxman Napisano 31 Grudzień 2006 Autor Napisano 31 Grudzień 2006 Po tygodniu pracy twórczej i modelarskiej mam wstępną wersję otoczenia. Obecnie pracuję nad materiałami, bo modeling raczej uznaję za skończony. No, chyba że ktoś ma zastrzeżenia. W przyszłości na drutach będą rozmieszczone małe kolce (jak w prawdziwych drutach). Czołg miażdżący zasieki musicie zobaczyć oczyma wyobraźni.... :) Mam pytanie do każdego odwiedziająego: jak zrobić dobre podłoże (z grudami ziemi itp.)? I jeszcze cały czołg [a raczej jego połowa], gdzie koła naciągające i jezdne to jeszcze wersja alfa...
M4rcus Napisano 6 Styczeń 2007 Napisano 6 Styczeń 2007 bardzo ciekawie i pomyslec ze od takiego wielkiego blaszanego kloca doszli do tygrysa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się