Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Sturmpanzerwagen A7V


3dsmaxman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Dawno niczego nie robiłem, trochę się uczyłem, trochę obijałem. Trzy tygodnie temu postanowiłem zrobić zapommiany przez wszystkich pojazd - pierwszy niemiecki czołg (z czasów I WŚ) - Sturmpanzerwagen A7V.

 

Oto ukończona (wg. mnie ;) wieżyczka tegoż czołgu. Następnym razem postaram się wrzucić układ jezdny.

 

ec25be16ecdad1e4m.png

 

PS. Powiedzcie mi, w jaki sposób zrobić siatkę modelu? Kiedyś miałem tutka, ale gdzieś zgubiłem linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witaj jak narazie nie jest źle. Co do siatki to chcesz ją wrzucić na forum ?? mój sposób jest taki, że wciskasz sobie f4 i wtedy robisz screena z viewportu i wrzucasz:] Najłatwiejszy sposób chyba !! POZDRAWIAM !!:] i pracuj dalej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli używasz Vraya to robisz materiał VRayMtl i na difuse wrzucasz VrayEdgMtl (lub cos takiego, ale na pewno w nazwie ma egd lub edge), potem ustawiasz kolorek i grubość siatki i render. Troszkę więcej roboty niż opisał sysol, ale wydaje mi się że efekt końcowy jest lepszy, sam wybierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Referki:

 

http://www.wwi-models.org/Photos/Ger/A7V/index.html

http://www.panzer.punkt.pl/artykuly/panzer_A7V/a7v.htm

http://www.qm.qld.gov.au/features/mephisto/index.asp

http://www.tanxheaven.com/ljs/ww1/ww1.htm

 

+ trochę modeli innych ludzi, ale to tylko mały dodatek

+ jedo forum (chyba holenderskie), ale adresu nie pamiętam

 

Ogólnie muszę sporo wytężać wzrok i wyobrażać sobie, jak poszczególne elementy mogły wyglądać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że referek masz sporo, nie narzekaj :-)

Jak popatrzyłem na samą wieżyczkę to wydała mi się wielka, ale jak zobaczyłem jaka jest mała w porównaniu do reszty to... pozostaje pogratulować szczegółowości. Fajnie idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, żeby nie było, że się obijam - zamieszczam efekt mojej [właściwie] dzisiejszej pracy. Poza tym następnym razem popracuję nad GI...

 

Trochę przesadziłem z Poly w rolce i nie wiem, czy to dobrze wygląda ale cóż... Nie uprzedzajmy faktów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheh, jeżdżąca trumna zagłady, kształt wydaje się nieskomplikowany, najwięcej roboty będzie z gąsiennicami, chociaż nie, można po krzywej pociągnąć parę części. Narazie dobrze idzie, nie zaprzątaj sobie głowy renderami z GI, wrzucaj screeny z viewporta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam wstępnie ukończony fragment kół i rolek prowadzących.

EDIT: Jednak nie - przegapiłem jedno zdjęcie i.. muszę przerabiać cały środek i dół ;) Renderków nie będzie.

 

goran -> zainstalowałem V-Raya (FREE), ustawiłem go w polu Material ditor (F10) i lipa - nie widzę żadnego materiału podanego przez ciebie typu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, poracowałem i oto efekty:

 

50833af50340938am.jpg

PolyCount: 70 tys.

 

Mój referek: http://www.wwi-models.org/Photos/Ger/A7V/sw_a7v_13.jpg :)

 

 

zaki79: nie powiedziałbym, że to ślepy zaułek. Wręcz przeciwnie - według mnie w tym czołgu zastosowano wiele rozwiązań wykorzystywanych w późniejszych czołgach (kilka par rolek, koło naciągające i jedno koło zębate, wieżyczka z kierowcą...). Już prędzej brytyjski MarkV był ślepą uliczką - czołg z dwoma działami po bokach, o romboidalnym kształcie... Dobry był tylko do pokonywania rowów i okopów. Dzięki badaniom nad A7V oraz przeróbkach brytyjskich Marków Niemcy byli w stanie stworzyć w okresie międzywojennym arsenał czołgów lekkich - Pz.Kpfw. I i Pz.Kpfw. II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat przeżył śmierć kliniczną, ale myślę, że uda się go uratować.

Przez ostatniemiesiące miałem trochę mniej czasu itp. itd.

 

Wrzucam dwa renderki (wiem, powinno być Skyline i szare teksturki, ale nie mogłem się już dłużej hamować...) :)

 

Oto one (zostało mi do zrobienia trochę podwozia, gąsienice i oczywiście lepsze teksturki - trochę poprawić kanały Diffuse, dodać Glosinnes, Bump etc.):

 

157468c62907382cm.jpg

 

caff89601832d422m.jpg

 

Oczywiście pełne 3D (nity,zawiasy, śruby itd.) :D

A do tego Wire Parameters dla klapek wizjerów, Pivoty dla drzwi itd. Muszę jeszcze tylko oczaić reaktor Hinge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - krajobraz frontu zachodniego (Somma, Verdun): jałowa ziemia, wypełnione brudną wodą na dnie leje po pociskach, kikuty drzew i "pędzący" (4km/h ;) w tumanach kurzu A7V miażdżący gąsienicami zasieki z drutu kolczstego...

Do tego jakieś krwistego koloru niebo.

 

Plany mam ambitne, finalną wersję alfa planuję ukończyć na początku stycznia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tygodniu pracy twórczej i modelarskiej mam wstępną wersję otoczenia.

Obecnie pracuję nad materiałami, bo modeling raczej uznaję za skończony. No, chyba że ktoś ma zastrzeżenia.

 

W przyszłości na drutach będą rozmieszczone małe kolce (jak w prawdziwych drutach). Czołg miażdżący zasieki musicie zobaczyć oczyma wyobraźni.... :)

 

Mam pytanie do każdego odwiedziająego: jak zrobić dobre podłoże (z grudami ziemi itp.)?

 

ccae399fabc55380m.jpg

 

I jeszcze cały czołg [a raczej jego połowa], gdzie koła naciągające i jezdne to jeszcze wersja alfa...

 

30allmf5.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności