Napisano 20 Wrzesień 200618 l Jak to jest że w trakcie render to texture widze takie coś: http://img175.imageshack.us/my.php?image=08152006151701dg4.png a normalka wygląda następująco: http://img133.imageshack.us/my.php?image=08152006151417kx7.png Chodzi mi o te pomarańczowe kolory, skąd się one biorą? w tych miejscach nie ma zadnych wielkich różnicy w siatce high Gdyby to była wina złej projekcji to były by tam czerwone plamy chyba tak?
Napisano 20 Wrzesień 200618 l ardeni masz pewnie flipnieta w tym miejscu uvmapke, albo wektory normal face'ow. wtedy przy generowaniu normalmapki program rejestruje w tych miejscach wartosci na minusie. stad inny kolor.
Napisano 20 Wrzesień 200618 l Raycage'a popraw bo to są miejsca gdzie promienie renderujące chybiły mesha
Napisano 20 Wrzesień 200618 l lub sproboj zaznaczyc te fragmenty w psie i daj invert kolorow :) Obawiam się, że na dłuższą mete to nie jest śczęśliwe rozwiązanie
Napisano 20 Wrzesień 200618 l Autor Zrobiłem jeszcze jedną próbę i dalej to samo, projekcje poprawiłem i nie ma czerwonych plam a w niektórych miejscach dalej jest normalka odwrócona, w photoshopie ręczne jej poprawianie mija się całkowicie z celem, można jakoś to naprawić?
Napisano 20 Wrzesień 200618 l nie wiem czy to pomoże, ale może dodaj do "stack'a" w max'ie modyfikator STL check - można nim sprawdzić czy nie masz jakichś podwójnych faców, czy kształt jest zamknięty itp. na dole wyskakują errory jeśli coś jest nie tak. pozdrawiam !
Napisano 21 Wrzesień 200618 l Autor Postanowiłem jeszcze raz spróbować zbakować te normalke w samym mudzie, i imo wyszło całkiem ok jak na mojego skilla.. nie ma już bugów itp, a co do bakowania w maxie to popróbuje na następnym modelu bo to chyba uvw miało jakieś problemy, nie wiem już.
Napisano 22 Wrzesień 200618 l rzeźbiłeś w mudbox'ie? co możesz o nim powiedzieć? możesz go porównać do Zbrusha? Ja początkowo nie znosiłem tego drugiego i nie mogłem sie przyzwyczaić do interface'u, ale teraz uważam, że to genialne narzędzie - ciekawe co nowego dodadzą w wersji 2.5 :)
Napisano 22 Wrzesień 200618 l dla mnie mudbox jest latwieszy w obsludze ale mi nie pasuje, przynajmniej na moim kompie zbrush jest wydajniejszy a juz sie go nauczylem bo poogladlem troche video od Digital tutora
Napisano 22 Wrzesień 200618 l Te czerwone elementy to miejsca gdzie markuje ci na czerwono jak cage (klatka) jest źle ustawiona,(np. przcina sie z modelem low) sprubuj naciagnać verty klatki w modyfikatorze projection, mozna sobie to wyłączyc w opcjach ale wtededy bedziesz mial dziure w normalu.
Napisano 22 Wrzesień 200618 l Autor Mudbox jak dla mnie jest ok, być może dlatego że nie wymagam od niego narzędzi które posiada zbrush. Posiada imo łatwiejszy interfejs i łatwiej jest się go samemu we własnym domowym zaciszu nauczyć. Zauważyłem że mud chodzi różnie na różnych sprzętach, i na przykład u mnie na gf2 (6200 jest w serwisie) 1giga procek i tylko 256mb ddr chodzi przyzwoicie na prawdę, aż się zdziwiłem że dopiero na 4rtym poziomie zagęszczenia zaczyna się dławić, ale tylko w momencie gdy zaczynam szaleć i obracać/przemieszczać kamerę. Dziwne to ale cóż... Z innego źródła wiem ze na 6800 giga ramu i super jakiś procek się dławi już na starcie, po prostu jest to jeszcze beta i trzeba trafić, a jeśli będzie chodził dobrze to imo warto go przynajmniej sprawdzić. Mnie się osobiście podoba i fajnie się w nim dłubie. pzdr
Napisano 24 Wrzesień 200618 l To co widzisz w okienku Renderu, w render to texture, to jest Complete map. Aby znaleźć wypalaną mapke musisz znaleźć plik .tga w którym się zapisała (tam gdzie chciałeś żeby sie zapisała;))
Napisano 25 Wrzesień 200618 l Autor To wiem i wiedziałem, miałem po prostu problem z dziwnymi odwróconymi kolorami :]
Napisano 27 Wrzesień 200618 l ja bym pobawil sie na tewoim miejscu cage'm (chodzi o zakresy jak wysoko ma byc punkt z ktorego wystrzeliwany promien od plaszczyzny low poly, by zlapac kontury hi poly) te inne kolory to wydaje sie ray miss, czyli ze albo nie trafiles w hi poly bo miales promien zamaly by otoczyc hi i tym zlapac, lub odleglosc byla za duza i promien byl za maly by trafic w hi zalozye sie ze kestia to ustawien bakera, ja niestety pracuje na Mayi i mam innego bakera niz ten w maxie wiec co do cyferek, lub miejsc w ktore je wpisywac nie pomoge pozdro 69 :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto