Jump to content

problem z normalmapą


Ardeni

Recommended Posts

Jak to jest że w trakcie render to texture widze takie coś:

http://img175.imageshack.us/my.php?image=08152006151701dg4.png

 

a normalka wygląda następująco:

http://img133.imageshack.us/my.php?image=08152006151417kx7.png

 

Chodzi mi o te pomarańczowe kolory, skąd się one biorą?

w tych miejscach nie ma zadnych wielkich różnicy w siatce high

 

Gdyby to była wina złej projekcji to były by tam czerwone plamy chyba tak?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 15
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zrobiłem jeszcze jedną próbę i dalej to samo, projekcje poprawiłem i nie ma czerwonych plam a w niektórych miejscach dalej jest normalka odwrócona, w photoshopie ręczne jej poprawianie mija się całkowicie z celem, można jakoś to naprawić?

Link to comment
Share on other sites

nie wiem czy to pomoże, ale może dodaj do "stack'a" w max'ie modyfikator STL check - można nim sprawdzić czy nie masz jakichś podwójnych faców, czy kształt jest zamknięty itp. na dole wyskakują errory jeśli coś jest nie tak.

 

pozdrawiam !

Link to comment
Share on other sites

Postanowiłem jeszcze raz spróbować zbakować te normalke w samym mudzie, i imo wyszło całkiem ok jak na mojego skilla.. nie ma już bugów itp, a co do bakowania w maxie to popróbuje na następnym modelu bo to chyba uvw miało jakieś problemy, nie wiem już.

08162006173020fw9.th.png

Link to comment
Share on other sites

rzeźbiłeś w mudbox'ie? co możesz o nim powiedzieć? możesz go porównać do Zbrusha? Ja początkowo nie znosiłem tego drugiego i nie mogłem sie przyzwyczaić do interface'u, ale teraz uważam, że to genialne narzędzie - ciekawe co nowego dodadzą w wersji 2.5 :)

Link to comment
Share on other sites

Te czerwone elementy to miejsca gdzie markuje ci na czerwono jak cage (klatka) jest źle ustawiona,(np. przcina sie z modelem low) sprubuj naciagnać verty klatki w modyfikatorze projection, mozna sobie to wyłączyc w opcjach ale wtededy bedziesz mial dziure w normalu.

Link to comment
Share on other sites

Mudbox jak dla mnie jest ok, być może dlatego że nie wymagam od niego narzędzi które posiada zbrush. Posiada imo łatwiejszy interfejs i łatwiej jest się go samemu we własnym domowym zaciszu nauczyć.

Zauważyłem że mud chodzi różnie na różnych sprzętach, i na przykład u mnie na gf2 (6200 jest w serwisie) 1giga procek i tylko 256mb ddr chodzi przyzwoicie na prawdę, aż się zdziwiłem że dopiero na 4rtym poziomie zagęszczenia zaczyna się dławić, ale tylko w momencie gdy zaczynam szaleć i obracać/przemieszczać kamerę. Dziwne to ale cóż... Z innego źródła wiem ze na 6800 giga ramu i super jakiś procek się dławi już na starcie, po prostu jest to jeszcze beta i trzeba trafić, a jeśli będzie chodził dobrze to imo warto go przynajmniej sprawdzić.

Mnie się osobiście podoba i fajnie się w nim dłubie.

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

ja bym pobawil sie na tewoim miejscu cage'm (chodzi o zakresy jak wysoko ma byc punkt z ktorego wystrzeliwany promien od plaszczyzny low poly, by zlapac kontury hi poly)

 

te inne kolory to wydaje sie ray miss, czyli ze albo nie trafiles w hi poly bo miales promien zamaly by otoczyc hi i tym zlapac, lub odleglosc byla za duza i promien byl za maly by trafic w hi

 

zalozye sie ze kestia to ustawien bakera, ja niestety pracuje na Mayi i mam innego bakera niz ten w maxie wiec co do cyferek, lub miejsc w ktore je wpisywac nie pomoge

 

pozdro 69 :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy