Skocz do zawartości

problem z normalmapą


Ardeni

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to jest że w trakcie render to texture widze takie coś:

http://img175.imageshack.us/my.php?image=08152006151701dg4.png

 

a normalka wygląda następująco:

http://img133.imageshack.us/my.php?image=08152006151417kx7.png

 

Chodzi mi o te pomarańczowe kolory, skąd się one biorą?

w tych miejscach nie ma zadnych wielkich różnicy w siatce high

 

Gdyby to była wina złej projekcji to były by tam czerwone plamy chyba tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Zrobiłem jeszcze jedną próbę i dalej to samo, projekcje poprawiłem i nie ma czerwonych plam a w niektórych miejscach dalej jest normalka odwrócona, w photoshopie ręczne jej poprawianie mija się całkowicie z celem, można jakoś to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to pomoże, ale może dodaj do "stack'a" w max'ie modyfikator STL check - można nim sprawdzić czy nie masz jakichś podwójnych faców, czy kształt jest zamknięty itp. na dole wyskakują errory jeśli coś jest nie tak.

 

pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem jeszcze raz spróbować zbakować te normalke w samym mudzie, i imo wyszło całkiem ok jak na mojego skilla.. nie ma już bugów itp, a co do bakowania w maxie to popróbuje na następnym modelu bo to chyba uvw miało jakieś problemy, nie wiem już.

08162006173020fw9.th.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeźbiłeś w mudbox'ie? co możesz o nim powiedzieć? możesz go porównać do Zbrusha? Ja początkowo nie znosiłem tego drugiego i nie mogłem sie przyzwyczaić do interface'u, ale teraz uważam, że to genialne narzędzie - ciekawe co nowego dodadzą w wersji 2.5 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te czerwone elementy to miejsca gdzie markuje ci na czerwono jak cage (klatka) jest źle ustawiona,(np. przcina sie z modelem low) sprubuj naciagnać verty klatki w modyfikatorze projection, mozna sobie to wyłączyc w opcjach ale wtededy bedziesz mial dziure w normalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mudbox jak dla mnie jest ok, być może dlatego że nie wymagam od niego narzędzi które posiada zbrush. Posiada imo łatwiejszy interfejs i łatwiej jest się go samemu we własnym domowym zaciszu nauczyć.

Zauważyłem że mud chodzi różnie na różnych sprzętach, i na przykład u mnie na gf2 (6200 jest w serwisie) 1giga procek i tylko 256mb ddr chodzi przyzwoicie na prawdę, aż się zdziwiłem że dopiero na 4rtym poziomie zagęszczenia zaczyna się dławić, ale tylko w momencie gdy zaczynam szaleć i obracać/przemieszczać kamerę. Dziwne to ale cóż... Z innego źródła wiem ze na 6800 giga ramu i super jakiś procek się dławi już na starcie, po prostu jest to jeszcze beta i trzeba trafić, a jeśli będzie chodził dobrze to imo warto go przynajmniej sprawdzić.

Mnie się osobiście podoba i fajnie się w nim dłubie.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym pobawil sie na tewoim miejscu cage'm (chodzi o zakresy jak wysoko ma byc punkt z ktorego wystrzeliwany promien od plaszczyzny low poly, by zlapac kontury hi poly)

 

te inne kolory to wydaje sie ray miss, czyli ze albo nie trafiles w hi poly bo miales promien zamaly by otoczyc hi i tym zlapac, lub odleglosc byla za duza i promien byl za maly by trafic w hi

 

zalozye sie ze kestia to ustawien bakera, ja niestety pracuje na Mayi i mam innego bakera niz ten w maxie wiec co do cyferek, lub miejsc w ktore je wpisywac nie pomoge

 

pozdro 69 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności