Ardeni Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 Jak to jest że w trakcie render to texture widze takie coś: http://img175.imageshack.us/my.php?image=08152006151701dg4.png a normalka wygląda następująco: http://img133.imageshack.us/my.php?image=08152006151417kx7.png Chodzi mi o te pomarańczowe kolory, skąd się one biorą? w tych miejscach nie ma zadnych wielkich różnicy w siatce high Gdyby to była wina złej projekcji to były by tam czerwone plamy chyba tak?
kengi Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 ardeni masz pewnie flipnieta w tym miejscu uvmapke, albo wektory normal face'ow. wtedy przy generowaniu normalmapki program rejestruje w tych miejscach wartosci na minusie. stad inny kolor.
Ardeni Napisano 20 Wrzesień 2006 Autor Napisano 20 Wrzesień 2006 Face'y są ok ale z uvw możliwe, jak mogę szybko to poprawić?
PAINbringer Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 Raycage'a popraw bo to są miejsca gdzie promienie renderujące chybiły mesha
ognisty Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 lub sproboj zaznaczyc te fragmenty w psie i daj invert kolorow :)
PAINbringer Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 lub sproboj zaznaczyc te fragmenty w psie i daj invert kolorow :) Obawiam się, że na dłuższą mete to nie jest śczęśliwe rozwiązanie
Ardeni Napisano 20 Wrzesień 2006 Autor Napisano 20 Wrzesień 2006 Zrobiłem jeszcze jedną próbę i dalej to samo, projekcje poprawiłem i nie ma czerwonych plam a w niektórych miejscach dalej jest normalka odwrócona, w photoshopie ręczne jej poprawianie mija się całkowicie z celem, można jakoś to naprawić?
zaki79 Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 nie wiem czy to pomoże, ale może dodaj do "stack'a" w max'ie modyfikator STL check - można nim sprawdzić czy nie masz jakichś podwójnych faców, czy kształt jest zamknięty itp. na dole wyskakują errory jeśli coś jest nie tak. pozdrawiam !
Ardeni Napisano 21 Wrzesień 2006 Autor Napisano 21 Wrzesień 2006 Postanowiłem jeszcze raz spróbować zbakować te normalke w samym mudzie, i imo wyszło całkiem ok jak na mojego skilla.. nie ma już bugów itp, a co do bakowania w maxie to popróbuje na następnym modelu bo to chyba uvw miało jakieś problemy, nie wiem już.
zaki79 Napisano 22 Wrzesień 2006 Napisano 22 Wrzesień 2006 rzeźbiłeś w mudbox'ie? co możesz o nim powiedzieć? możesz go porównać do Zbrusha? Ja początkowo nie znosiłem tego drugiego i nie mogłem sie przyzwyczaić do interface'u, ale teraz uważam, że to genialne narzędzie - ciekawe co nowego dodadzą w wersji 2.5 :)
Grimor Napisano 22 Wrzesień 2006 Napisano 22 Wrzesień 2006 dla mnie mudbox jest latwieszy w obsludze ale mi nie pasuje, przynajmniej na moim kompie zbrush jest wydajniejszy a juz sie go nauczylem bo poogladlem troche video od Digital tutora
Vondagar Napisano 22 Wrzesień 2006 Napisano 22 Wrzesień 2006 Te czerwone elementy to miejsca gdzie markuje ci na czerwono jak cage (klatka) jest źle ustawiona,(np. przcina sie z modelem low) sprubuj naciagnać verty klatki w modyfikatorze projection, mozna sobie to wyłączyc w opcjach ale wtededy bedziesz mial dziure w normalu.
Ardeni Napisano 22 Wrzesień 2006 Autor Napisano 22 Wrzesień 2006 Mudbox jak dla mnie jest ok, być może dlatego że nie wymagam od niego narzędzi które posiada zbrush. Posiada imo łatwiejszy interfejs i łatwiej jest się go samemu we własnym domowym zaciszu nauczyć. Zauważyłem że mud chodzi różnie na różnych sprzętach, i na przykład u mnie na gf2 (6200 jest w serwisie) 1giga procek i tylko 256mb ddr chodzi przyzwoicie na prawdę, aż się zdziwiłem że dopiero na 4rtym poziomie zagęszczenia zaczyna się dławić, ale tylko w momencie gdy zaczynam szaleć i obracać/przemieszczać kamerę. Dziwne to ale cóż... Z innego źródła wiem ze na 6800 giga ramu i super jakiś procek się dławi już na starcie, po prostu jest to jeszcze beta i trzeba trafić, a jeśli będzie chodził dobrze to imo warto go przynajmniej sprawdzić. Mnie się osobiście podoba i fajnie się w nim dłubie. pzdr
Cruzh3r Napisano 24 Wrzesień 2006 Napisano 24 Wrzesień 2006 To co widzisz w okienku Renderu, w render to texture, to jest Complete map. Aby znaleźć wypalaną mapke musisz znaleźć plik .tga w którym się zapisała (tam gdzie chciałeś żeby sie zapisała;))
Ardeni Napisano 25 Wrzesień 2006 Autor Napisano 25 Wrzesień 2006 To wiem i wiedziałem, miałem po prostu problem z dziwnymi odwróconymi kolorami :]
Hatred Napisano 27 Wrzesień 2006 Napisano 27 Wrzesień 2006 ja bym pobawil sie na tewoim miejscu cage'm (chodzi o zakresy jak wysoko ma byc punkt z ktorego wystrzeliwany promien od plaszczyzny low poly, by zlapac kontury hi poly) te inne kolory to wydaje sie ray miss, czyli ze albo nie trafiles w hi poly bo miales promien zamaly by otoczyc hi i tym zlapac, lub odleglosc byla za duza i promien byl za maly by trafic w hi zalozye sie ze kestia to ustawien bakera, ja niestety pracuje na Mayi i mam innego bakera niz ten w maxie wiec co do cyferek, lub miejsc w ktore je wpisywac nie pomoge pozdro 69 :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się