Marcel100 Napisano 22 Wrzesień 2006 Napisano 22 Wrzesień 2006 Oglądając przenośną konsole Nintendo DS. Postanowiłem że postram się ja stworzyć. Jednak chciałem dodać coś do slotu gier no i wpadłem na ciekawe urzadzenie o nazwie M3(nie bede pisał jak i do czego służy). No i zacząłem od niego modelowanie. Na poczatek zrobiłem karte pamięci CF i wyszła całkiem nieźle(wg. mnie a jestem jeszcze słaby :)) jak możecie to oceńcie ale nie ma bardzo co bo to tylko kilka box'ów. Po skończeniu karty wziąłem sie za M3 ale gdy zrobiłem małe wgniecenie na napis i boki wziąłem Chamfer'em to coś sie zepsuło i w rogach tego wgięcia są takie jakies jak dołki jak coś. Zobaczie sami i jak mozecie to pomóżcie bo nie wiem bardzo co zrobić.
Marcel100 Napisano 22 Wrzesień 2006 Autor Napisano 22 Wrzesień 2006 Co sie stało z postami które tu byłe? Chicałem je jeszcze raz przeczytać. Prosze moda lub admina o przywórcenie tych postów.
blood_brother Napisano 22 Wrzesień 2006 Napisano 22 Wrzesień 2006 miales dwa takie same watki zalozone. A swoja droga zapoznaj sie z regulaminem.
Leru Napisano 22 Wrzesień 2006 Napisano 22 Wrzesień 2006 Marcel100 -> zapoznaj się z regulaminem http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=43 i zmień temat wątku
Marcel100 Napisano 23 Wrzesień 2006 Autor Napisano 23 Wrzesień 2006 Przepraszam nie zauwazyłem że założyłem dwa takie same wątki. Nie moge znaleźć opcji którą zmienie nazwe tematu. Prosze o wskazaówki jak to zrobić lub poprawienie tematu przez moderatora. Jeszcze raz przepraszam.
goran Napisano 23 Wrzesień 2006 Napisano 23 Wrzesień 2006 Ok, spróbuję napisać mniej wiecej to samo, co było w tamtych postach. Po pierwsze pokaż siatkę, bo nie pamietam jak wyglądała... Masz błędy siatki spowodowane głównie przez użycie booleana. Jeżeli to wgłąbienie w M3 robiłeś boolem, to najlepiej usunąć całe wgłębienie i stworzyć w jego miejsce poligon, a następnie ekstrudować w głąb i od nowa chamferować. Spróbój poukładać siatkę wokół otworów tak by było jak najmniej trójkątów. Zwelduj nachodzące się vertexy (zaznacz wszystkie wertexy i naciśnij kwadracik przy poleceniu WELD i wpisz jakąś małą wartość, np 0,001) - tyle co pamietam Co do zmiany tematu - zajrzyj do tego wątku http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31155
Marcel100 Napisano 24 Wrzesień 2006 Autor Napisano 24 Wrzesień 2006 Poprawiłem nazwe tematu. A tutaj siatka:
hkropinski Napisano 24 Wrzesień 2006 Napisano 24 Wrzesień 2006 bo takich modeli sie nie tnie buleanem a jak juz tak chcesz nim ciąć to na samym końcu pracy, pozdrawiam
goran Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 Dziurki najlepiej wymodelować. Jedna z metod: W miejscu otworu robisz "gwaizdkę" z np. 8 lini (co 45 stopni) na obydwu płaszczyznach - i potem chamferujesz środkowe vertexy. Potem bridgujesz dwa nowopowstałe polygony i masz otwór. Potem tylko chamferek na krawędziach i ms z 2 iteracjami. To tylko jedna z metod - nauczyłem się jej jeszcze w Wingsie, ale sprawdza się też w Maxie. Na tak prostych bryłach jak twoje powinno zdać egzamin.
grzechv Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 strasznie kańciaste te modele, przez co nierealistyczne, zetnij niekturek krawedzie, camferem na przyklad
Marcel100 Napisano 25 Wrzesień 2006 Autor Napisano 25 Wrzesień 2006 M3 dopiero zaczynam dlatego takie kańciaste. A karta pamięci to jest po prostu kwadratowa i tam już nic nie bede zcinał bo taka jest na prawde. Goran napisz to troche prościej jeśli możesz ja dopiero zaczynam.
goran Napisano 25 Wrzesień 2006 Napisano 25 Wrzesień 2006 OK, szybki kurs robienia dziur :-) Tu masz narysowane: Opisuje na szescianie, bo to najszybciej. Wszystkie operacje wykonujesz równocześnie na tej widocznej scianie i na przeciwległej (na spodzie): 1. Masz CUBA 2. Rysujesz dwie linie na krzyż (jezeli masz obiekt jako Editable Poly to najlepiej wykonać to Connectem w trybie Edge) 3. Robisz jeszcze 2 linie na krzyż, teraz masz osiem linii wychodzących z środkowego vertexa co 45 stopni. Ilość lini zależy od Ciebie, ale ważne żeby były rozmieszczone co takie same kąty. 4. Zaznaczasz środkowe vertexy (na wierzchu i pod spodem) 5. Dajesz Chamfer (ręcznie lub numerycznie, zależy jak dokładny chcesz być) 6. Zaznaczasz powstałe w ten sposób polygony (na wierzchu i pod spodem) i wykonujesz polecenie Bridge 7. Powstaje otwór przelotowy 8. Zaznaczasz krawędzie otworu (u góry i na dole) i dajesz barszo mały Chamfer (np. 0,5 mm) 9. Dajesz MeshSmooth z 2 iteracjami i koniec 10. Efekt finalny Jak chcesz zrobić nieprzelotowo to wykonyjesz wszystko na 1 płaszczyźnie, zaznaczasz powstały poligon i Extrudujesz wgłąb, potem chamfer na krawędzi i koniec. Potrenuj, przyda się. Zaznaczam że nie jest to jedyny sposób wykonywania otworów, jednak ja go najczęściej używam.
Bruneq Napisano 27 Wrzesień 2006 Napisano 27 Wrzesień 2006 moze sprooboj dac ujemne wartosci?:> echh...pomyśl...jeśli potrafisz!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się