Skocz do zawartości

Obiekt 3D: M3 i DS


Marcel100

Rekomendowane odpowiedzi

Oglądając przenośną konsole Nintendo DS. Postanowiłem że postram się ja stworzyć. Jednak chciałem dodać coś do slotu gier no i wpadłem na ciekawe urzadzenie o nazwie M3(nie bede pisał jak i do czego służy). No i zacząłem od niego modelowanie. Na poczatek zrobiłem karte pamięci CF i wyszła całkiem nieźle(wg. mnie a jestem jeszcze słaby :)) jak możecie to oceńcie ale nie ma bardzo co bo to tylko kilka box'ów.

kartapamiecixh7.png

Po skończeniu karty wziąłem sie za M3 ale gdy zrobiłem małe wgniecenie na napis i boki wziąłem Chamfer'em to coś sie zepsuło i w rogach tego wgięcia są takie jakies jak dołki jak coś. Zobaczie sami i jak mozecie to pomóżcie bo nie wiem bardzo co zrobić.

 

m3mq6.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ok, spróbuję napisać mniej wiecej to samo, co było w tamtych postach.

Po pierwsze pokaż siatkę, bo nie pamietam jak wyglądała...

Masz błędy siatki spowodowane głównie przez użycie booleana. Jeżeli to wgłąbienie w M3 robiłeś boolem, to najlepiej usunąć całe wgłębienie i stworzyć w jego miejsce poligon, a następnie ekstrudować w głąb i od nowa chamferować. Spróbój poukładać siatkę wokół otworów tak by było jak najmniej trójkątów. Zwelduj nachodzące się vertexy (zaznacz wszystkie wertexy i naciśnij kwadracik przy poleceniu WELD i wpisz jakąś małą wartość, np 0,001) - tyle co pamietam

 

Co do zmiany tematu - zajrzyj do tego wątku http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31155

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziurki najlepiej wymodelować.

Jedna z metod:

W miejscu otworu robisz "gwaizdkę" z np. 8 lini (co 45 stopni) na obydwu płaszczyznach - i potem chamferujesz środkowe vertexy. Potem bridgujesz dwa nowopowstałe polygony i masz otwór. Potem tylko chamferek na krawędziach i ms z 2 iteracjami. To tylko jedna z metod - nauczyłem się jej jeszcze w Wingsie, ale sprawdza się też w Maxie. Na tak prostych bryłach jak twoje powinno zdać egzamin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, szybki kurs robienia dziur :-)

Tu masz narysowane:

otworxh4.th.jpg

Opisuje na szescianie, bo to najszybciej. Wszystkie operacje wykonujesz równocześnie na tej widocznej scianie i na przeciwległej (na spodzie):

1. Masz CUBA

2. Rysujesz dwie linie na krzyż (jezeli masz obiekt jako Editable Poly to najlepiej wykonać to Connectem w trybie Edge)

3. Robisz jeszcze 2 linie na krzyż, teraz masz osiem linii wychodzących z środkowego vertexa co 45 stopni. Ilość lini zależy od Ciebie, ale ważne żeby były rozmieszczone co takie same kąty.

4. Zaznaczasz środkowe vertexy (na wierzchu i pod spodem)

5. Dajesz Chamfer (ręcznie lub numerycznie, zależy jak dokładny chcesz być)

6. Zaznaczasz powstałe w ten sposób polygony (na wierzchu i pod spodem) i wykonujesz polecenie Bridge

7. Powstaje otwór przelotowy

8. Zaznaczasz krawędzie otworu (u góry i na dole) i dajesz barszo mały Chamfer (np. 0,5 mm)

9. Dajesz MeshSmooth z 2 iteracjami i koniec

10. Efekt finalny

Jak chcesz zrobić nieprzelotowo to wykonyjesz wszystko na 1 płaszczyźnie, zaznaczasz powstały poligon i Extrudujesz wgłąb, potem chamfer na krawędzi i koniec.

Potrenuj, przyda się.

Zaznaczam że nie jest to jedyny sposób wykonywania otworów, jednak ja go najczęściej używam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności