Napisano 22 Wrzesień 200618 l Oglądając przenośną konsole Nintendo DS. Postanowiłem że postram się ja stworzyć. Jednak chciałem dodać coś do slotu gier no i wpadłem na ciekawe urzadzenie o nazwie M3(nie bede pisał jak i do czego służy). No i zacząłem od niego modelowanie. Na poczatek zrobiłem karte pamięci CF i wyszła całkiem nieźle(wg. mnie a jestem jeszcze słaby :)) jak możecie to oceńcie ale nie ma bardzo co bo to tylko kilka box'ów. Po skończeniu karty wziąłem sie za M3 ale gdy zrobiłem małe wgniecenie na napis i boki wziąłem Chamfer'em to coś sie zepsuło i w rogach tego wgięcia są takie jakies jak dołki jak coś. Zobaczie sami i jak mozecie to pomóżcie bo nie wiem bardzo co zrobić.
Napisano 22 Wrzesień 200618 l Autor Co sie stało z postami które tu byłe? Chicałem je jeszcze raz przeczytać. Prosze moda lub admina o przywórcenie tych postów.
Napisano 22 Wrzesień 200618 l miales dwa takie same watki zalozone. A swoja droga zapoznaj sie z regulaminem.
Napisano 22 Wrzesień 200618 l Marcel100 -> zapoznaj się z regulaminem http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=43 i zmień temat wątku
Napisano 23 Wrzesień 200618 l Autor Przepraszam nie zauwazyłem że założyłem dwa takie same wątki. Nie moge znaleźć opcji którą zmienie nazwe tematu. Prosze o wskazaówki jak to zrobić lub poprawienie tematu przez moderatora. Jeszcze raz przepraszam.
Napisano 23 Wrzesień 200618 l Ok, spróbuję napisać mniej wiecej to samo, co było w tamtych postach. Po pierwsze pokaż siatkę, bo nie pamietam jak wyglądała... Masz błędy siatki spowodowane głównie przez użycie booleana. Jeżeli to wgłąbienie w M3 robiłeś boolem, to najlepiej usunąć całe wgłębienie i stworzyć w jego miejsce poligon, a następnie ekstrudować w głąb i od nowa chamferować. Spróbój poukładać siatkę wokół otworów tak by było jak najmniej trójkątów. Zwelduj nachodzące się vertexy (zaznacz wszystkie wertexy i naciśnij kwadracik przy poleceniu WELD i wpisz jakąś małą wartość, np 0,001) - tyle co pamietam Co do zmiany tematu - zajrzyj do tego wątku http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31155
Napisano 24 Wrzesień 200618 l bo takich modeli sie nie tnie buleanem a jak juz tak chcesz nim ciąć to na samym końcu pracy, pozdrawiam
Napisano 25 Wrzesień 200618 l Dziurki najlepiej wymodelować. Jedna z metod: W miejscu otworu robisz "gwaizdkę" z np. 8 lini (co 45 stopni) na obydwu płaszczyznach - i potem chamferujesz środkowe vertexy. Potem bridgujesz dwa nowopowstałe polygony i masz otwór. Potem tylko chamferek na krawędziach i ms z 2 iteracjami. To tylko jedna z metod - nauczyłem się jej jeszcze w Wingsie, ale sprawdza się też w Maxie. Na tak prostych bryłach jak twoje powinno zdać egzamin.
Napisano 25 Wrzesień 200618 l strasznie kańciaste te modele, przez co nierealistyczne, zetnij niekturek krawedzie, camferem na przyklad
Napisano 25 Wrzesień 200618 l Autor M3 dopiero zaczynam dlatego takie kańciaste. A karta pamięci to jest po prostu kwadratowa i tam już nic nie bede zcinał bo taka jest na prawde. Goran napisz to troche prościej jeśli możesz ja dopiero zaczynam.
Napisano 25 Wrzesień 200618 l OK, szybki kurs robienia dziur :-) Tu masz narysowane: Opisuje na szescianie, bo to najszybciej. Wszystkie operacje wykonujesz równocześnie na tej widocznej scianie i na przeciwległej (na spodzie): 1. Masz CUBA 2. Rysujesz dwie linie na krzyż (jezeli masz obiekt jako Editable Poly to najlepiej wykonać to Connectem w trybie Edge) 3. Robisz jeszcze 2 linie na krzyż, teraz masz osiem linii wychodzących z środkowego vertexa co 45 stopni. Ilość lini zależy od Ciebie, ale ważne żeby były rozmieszczone co takie same kąty. 4. Zaznaczasz środkowe vertexy (na wierzchu i pod spodem) 5. Dajesz Chamfer (ręcznie lub numerycznie, zależy jak dokładny chcesz być) 6. Zaznaczasz powstałe w ten sposób polygony (na wierzchu i pod spodem) i wykonujesz polecenie Bridge 7. Powstaje otwór przelotowy 8. Zaznaczasz krawędzie otworu (u góry i na dole) i dajesz barszo mały Chamfer (np. 0,5 mm) 9. Dajesz MeshSmooth z 2 iteracjami i koniec 10. Efekt finalny Jak chcesz zrobić nieprzelotowo to wykonyjesz wszystko na 1 płaszczyźnie, zaznaczasz powstały poligon i Extrudujesz wgłąb, potem chamfer na krawędzi i koniec. Potrenuj, przyda się. Zaznaczam że nie jest to jedyny sposób wykonywania otworów, jednak ja go najczęściej używam.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto