Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Oglądając przenośną konsole Nintendo DS. Postanowiłem że postram się ja stworzyć. Jednak chciałem dodać coś do slotu gier no i wpadłem na ciekawe urzadzenie o nazwie M3(nie bede pisał jak i do czego służy). No i zacząłem od niego modelowanie. Na poczatek zrobiłem karte pamięci CF i wyszła całkiem nieźle(wg. mnie a jestem jeszcze słaby :)) jak możecie to oceńcie ale nie ma bardzo co bo to tylko kilka box'ów.

kartapamiecixh7.png

Po skończeniu karty wziąłem sie za M3 ale gdy zrobiłem małe wgniecenie na napis i boki wziąłem Chamfer'em to coś sie zepsuło i w rogach tego wgięcia są takie jakies jak dołki jak coś. Zobaczie sami i jak mozecie to pomóżcie bo nie wiem bardzo co zrobić.

 

m3mq6.png

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Co sie stało z postami które tu byłe? Chicałem je jeszcze raz przeczytać. Prosze moda lub admina o przywórcenie tych postów.

Napisano
  • Autor

Przepraszam nie zauwazyłem że założyłem dwa takie same wątki. Nie moge znaleźć opcji którą zmienie nazwe tematu. Prosze o wskazaówki jak to zrobić lub poprawienie tematu przez moderatora. Jeszcze raz przepraszam.

Napisano

Ok, spróbuję napisać mniej wiecej to samo, co było w tamtych postach.

Po pierwsze pokaż siatkę, bo nie pamietam jak wyglądała...

Masz błędy siatki spowodowane głównie przez użycie booleana. Jeżeli to wgłąbienie w M3 robiłeś boolem, to najlepiej usunąć całe wgłębienie i stworzyć w jego miejsce poligon, a następnie ekstrudować w głąb i od nowa chamferować. Spróbój poukładać siatkę wokół otworów tak by było jak najmniej trójkątów. Zwelduj nachodzące się vertexy (zaznacz wszystkie wertexy i naciśnij kwadracik przy poleceniu WELD i wpisz jakąś małą wartość, np 0,001) - tyle co pamietam

 

Co do zmiany tematu - zajrzyj do tego wątku http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=31155

Napisano

bo takich modeli sie nie tnie buleanem a jak juz tak chcesz nim ciąć to na samym końcu pracy, pozdrawiam

Napisano

Dziurki najlepiej wymodelować.

Jedna z metod:

W miejscu otworu robisz "gwaizdkę" z np. 8 lini (co 45 stopni) na obydwu płaszczyznach - i potem chamferujesz środkowe vertexy. Potem bridgujesz dwa nowopowstałe polygony i masz otwór. Potem tylko chamferek na krawędziach i ms z 2 iteracjami. To tylko jedna z metod - nauczyłem się jej jeszcze w Wingsie, ale sprawdza się też w Maxie. Na tak prostych bryłach jak twoje powinno zdać egzamin.

Napisano

strasznie kańciaste te modele, przez co nierealistyczne, zetnij niekturek krawedzie, camferem na przyklad

Napisano
  • Autor

M3 dopiero zaczynam dlatego takie kańciaste. A karta pamięci to jest po prostu kwadratowa i tam już nic nie bede zcinał bo taka jest na prawde.

 

Goran napisz to troche prościej jeśli możesz ja dopiero zaczynam.

Napisano

OK, szybki kurs robienia dziur :-)

Tu masz narysowane:

otworxh4.th.jpg

Opisuje na szescianie, bo to najszybciej. Wszystkie operacje wykonujesz równocześnie na tej widocznej scianie i na przeciwległej (na spodzie):

1. Masz CUBA

2. Rysujesz dwie linie na krzyż (jezeli masz obiekt jako Editable Poly to najlepiej wykonać to Connectem w trybie Edge)

3. Robisz jeszcze 2 linie na krzyż, teraz masz osiem linii wychodzących z środkowego vertexa co 45 stopni. Ilość lini zależy od Ciebie, ale ważne żeby były rozmieszczone co takie same kąty.

4. Zaznaczasz środkowe vertexy (na wierzchu i pod spodem)

5. Dajesz Chamfer (ręcznie lub numerycznie, zależy jak dokładny chcesz być)

6. Zaznaczasz powstałe w ten sposób polygony (na wierzchu i pod spodem) i wykonujesz polecenie Bridge

7. Powstaje otwór przelotowy

8. Zaznaczasz krawędzie otworu (u góry i na dole) i dajesz barszo mały Chamfer (np. 0,5 mm)

9. Dajesz MeshSmooth z 2 iteracjami i koniec

10. Efekt finalny

Jak chcesz zrobić nieprzelotowo to wykonyjesz wszystko na 1 płaszczyźnie, zaznaczasz powstały poligon i Extrudujesz wgłąb, potem chamfer na krawędzi i koniec.

Potrenuj, przyda się.

Zaznaczam że nie jest to jedyny sposób wykonywania otworów, jednak ja go najczęściej używam.

Napisano

moze sprooboj dac ujemne wartosci?:> echh...pomyśl...jeśli potrafisz!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.