havoc Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 heh pierwsza i jak zwykle problemy na samym początku. Problem jest taki. Ten render widoczny w załączniku renderował się ~5h prawie bez textur (jest to wersja bez jeszcze paru modeli które dodałem później. Robię tą wizke poniewaz moja matka sie przeprowadza do domku i potrzebuje pomysłu na łazienkę. (pomysł ten jest jej jakbyco) Moim skromnym zdaniem na P4 2,8G 1gigDDR2 i radeonie 6600 powinno się to szybciej wyrenderować... Oto efekt 17h renderingu na tych dokładnie ustawieniach co są w pliku max: http://img247.imageshack.us/img247/4627/rendse8.jpg Oczywiście max8 render mental ray. To jest link do pliku .max oraz jego textur: http://www.savefile.com/files/117961 Please help :(
siwy Napisano 29 Wrzesień 2006 Napisano 29 Wrzesień 2006 no, czerstwo raczej. ciężko coś doradzić. Może zacznij od nowa, najpierw poćwicz światło i materiały na prostych klockach.
chveti Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 wszystko przez ten mental ray... : P dodaj resztę materiałów i zobaczymy co z tego wyniknie.
hkropinski Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 szyba fajna, czekam na wiecej i reszte materialow, popraw modele bo gdzieniegdzie kanciaste, pozatym ten flakonik wywal bo nie pasuje, pozdr
patry Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 havoc - chciałbym pomóc w ustawieniach światła i renderera ale mam 3dsmaxa 7. Mógłbyś wyeksportować tą scenę do formatu .3ds albo .obj??
havoc Napisano 30 Wrzesień 2006 Autor Napisano 30 Wrzesień 2006 nie jestem taki cierpliwy zeby czekac 24+ godzin na render. Materiały i textury są w tym pliku powyżej, tak jak tez plik do maxa8 Tu jest w formacie 3ds: http://www.savefile.com/files/120228 Miałem nadzieje co by jakiś mentalowiec wyrenderował tą scene na takich średnich ustawieniach albo powiedział mi co mam tak przegięte że mi sie to tak długo renderuje. Razor: Tak , przepraszam. GeForce miałem na myśli 6600gt hkropinski: Wiem na starym renderze były kanciaste modele. Na tej scenie do sciągnięcia już są ładne... obłe :) Chveti: Na vrayu sie nie znam, ani na maxwellu ani innych. A tak jak mówiłem poniżej, nie moge juz renderować tego 2 dni. Mam prace, zamówienia itp... Próbowałem rzucać już direct lighty na okna, próbowałem omni skończyłem na IES Sun & Sky. Wszystko renderuje się długo jak cholera. A najleprze jest to ze czytałem tutorial by SWRSC w którym pisze co by ustawiać po 2 500 000 photonów na światło i 100 samlo na FG. ZAPOMNIJCIE. komputer na 2h zacina się przy "rendering" po czym zaczyna wysyłać fotony. doszedłem do 2%. Pragnę nadmienić również tutaj Iż komputer jest świerzo po formacie bez virusów czy adware'a Help ;(
patry Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 http://www.mytempdir.com/960984 Spróbuj teraz wyrenderować. Na moim słabym sprzęcie fotonki szły 1% co 5sek, a FG nie sprawdzałem bo nie miałem za bardzo czasu.
havoc Napisano 1 Październik 2006 Autor Napisano 1 Październik 2006 Party: wyrenderowałem twój plik. ogólnie nic nie widać poza ogromną ilością malutkich fotonów na kształtach modeli...
SWRSC Napisano 8 Październik 2006 Napisano 8 Październik 2006 Jutro lookne :) Z tego co widze na renderku bez textur to masz za duże radiusy FG, shading GI poległ. Zapraszam: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=31457 . Oczywiście nie opłaca się aż tak szczegółowego jak na końcu tutoriala, ale zobacz na jakiej zasadzie ocenia się test diagnostyczny FG looknij jeszcze na dystrybucje Photonów tak na wszelki wypadek(diagnostyka gęstości photonów): http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=28412 Pozdrawiam
havoc Napisano 12 Październik 2006 Autor Napisano 12 Październik 2006 Dzięki SWRSC. Jestem ciekaw do czego dojdziesz...
damusTo Napisano 12 Październik 2006 Napisano 12 Październik 2006 Scena ma potencjał ciekawie wyjdzie tylk technicznie podciagnij swiatło tak jak we wskazanym tutku no i pokaz efekt na razie tylko swiatło zostaw shadery i mapowanie na potem
Gość Deler Napisano 12 Październik 2006 Napisano 12 Październik 2006 jak niepotrzebujesz to niekorzystaj z fg bo zajebiesz sprzet, uzyj do 500tys fotonow, manipuluj radiusami w opcjach renderera. Pozatym uwazaj na sampling bo on on wciaga 3/4 czasu rendringu, sugerowalbym do testor 1/4;1, a do renderingu 1 na 4. Samymi radiusami w fotonach mozesz efektownie zasymulowac efekty fg. pozdr
Gość Deler Napisano 12 Październik 2006 Napisano 12 Październik 2006 zapomnialbym o bardzo waznej sprawie, sprawdz jaka masz glebie w Raytrace Acceleration jak mozesz to opusc troche, i raytrace tez zrzuc, do takiej sceny wiecej jak 3 do refrakcji raczej niepowinno byc potrzebne. Pozatym przyzwyczaj sie ze mental juz taki jest, jak myslisz ze cos wiesz to pokazuje Ci ze nic niewiesz, i tak jest na okraglo :)
damusTo Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Z tym oczym pisze Deler ostrożnie, to nie sa ruchy bez konsekwencji, troche to jak z kąpresja jpg pliki faktycznie sa małe ale nie zawsze to dobrze wygląda
Gość Deler Napisano 14 Październik 2006 Napisano 14 Październik 2006 no jak uwazasz, ja tylko proponuje, ze jak uzywasz fg to tylko wtedy kiedy wiesz czego potrzebujesz, i na odwrot. nietraktowalbym fg jakgo zabawki, to powazne narzedzie przy pomocy ktorego mozna bardzo latwo zarabac sprzet (konkretnie maxa bo majka odziwo lyka fg bardzo szybko i do tego fotony :) ) a co do konsekwecji, to bym to raczej nazwal wybieraniem rozsadnej drogi do uzyskania porzadanego efektu, no chyba ze chcemy liczyc przez pare dni, a to przepraszam :) mental to sztuka kompromisu . pozdr
damusTo Napisano 14 Październik 2006 Napisano 14 Październik 2006 No to sie z grubsza rozumiemy czekam na upki nie poddawaj sie tylko nie taki diabeł straszny ;)
Secator Napisano 14 Październik 2006 Napisano 14 Październik 2006 O jakie duże akwarium na środku :D Ten render widoczny w załączniku renderował się ~5h prawie bez textur (jest to wersja bez jeszcze paru modeli które dodałem później. :O Przeciez tam za wiele nie ma na tym renderze :LOL: Mało widać jeszcze... bardzo mało..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się