Skocz do zawartości

Scena 3D: Moja pierwsza scena w V-Ray


Maceo

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka. Patrząc na te mega-wypasione rendery w tej galerii, aż głupio mi wrzucać swojej amatorki. Ale wychodząc z założenia, że tak będzie mi łatwiej się nauczyć vizek prezentruje moje 3 dniowe wypociny.

 

Z vraya korzystałem tylko kilka razy, aby oświetlić sześcian przy użyciu GI i jasnego tła :D To jest moja pierwsza scenka z materiałami, oświetleniem i wogóle taka przemyślana.

 

Próbowałem robić to z tutoriala: http://www.evermotion.org/tutorials/mich/ , ale oczywiście modelowałem po swojemu i kiedy doszedłem do oświetlenia to poległem, bo uzyskiwałem inne rezultaty niż na obrazku. Co śmieszne, scena załączona do tutka, też mi jakieś syfy generowała. Nie pozostało nic innego jak uderzyć od strony światła i ustawień vraya samemu. Jak wyszło - każdy widzi.

 

Natrafiłem na kilka pytań. Najpierw pokażę prackę, potem się zapytam:

 

 

wersja z postem w PS:

 

scena_1_ujecie_1.jpg

 

 

 

bez postprodukcji:

 

scena_1_ujecie_1_nopost.jpg

 

 

 

ustawienia:

 

vray.jpg

 

 

 

scenki do pytań:

 

ciemne.jpgprzebarwienia.jpg

 

 

 

Wszystkie materiały ustawiłem na 45 subdivs w refl i refract.

 

Kamera jest ustawiona na najbardziej niebieską, wysoki Z, turbidity, ozone... jest ustawione, żeby nie było tego je-nego pomarańcza.

 

światła są białe. multi vray suna jest nastawiony na gubo poniżej 1. to po to, żeby physical camera nie wycinała balkonu za oknem i zeby nie było dużej różnicy w natężeniu światła.

 

niemogę wkleić ustawień, bo się nei da.. niewiem czemu.

 

 

 

Pytania: jak zrobić, żeby bez dodawania dodatkowych świateł uzyskać równomierny rozkład światła w pomieszczeniu. Chodzi mi po pierwsze jak to zrobić używając tylko suna, a po drugie jak to zrobić, żeby np. w szafce było jasno.

 

Inne pytanie to jest jak wywalić to irytujące przebarwienie. Ten pomarańcz obleśny, żeby mi to na ściany i wszędzie nie wyłaziło.

 

Inna sprawa to jak uzystać fajne kontrasty na cieniach własnych, żęby mi się nei zlewały krzesła z podłogą.

 

Proszę o kommentsy. Może ktoś wie, jak zrobić, żeby renderowało się szybciej. Renderek ten trwał u mnie jakieś 2h na Ath3000+/WinXP/2GBRam

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

mnie sie wydaje ze HDph subdis za wysokie 40 wysttarcyz, oprocz tego medium wystarczy, hogh nie ma poco, lepiej rqmc sampler daj jeszcze jedno 0 po przecinku w noise threshold czyli 0,001 45 do za duzo!!! o dyuzo za duzo!!! 16 to max!! zeby w szface bylo jasno : pobaw sie wartosciami dar i bright multiplier w

color mappingu, co do przebarwienia zmniejsz gl saturation do 0,5 w rolecie gl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie materiały ustawiłem na 45 subdivs w refl i refract.

Ale po co, żeby rendera niepotrzebnie wydłużyć ?

Kamera jest ustawiona na najbardziej niebieską, wysoki Z, turbidity, ozone... jest ustawione, żeby nie było tego je-nego pomarańcza.

No chyba zapomniałeś sky dać, bo wtedy niebieski sky redukuje pomarańcza z sun'a, albo mogłeś white balance zmienić, ozone i turbidity nie tylko zmieniają kolor światła, ale mają też wpływ na kontrast, saturacje itp

 

jak zrobić, żeby bez dodawania dodatkowych świateł uzyskać równomierny rozkład światła w pomieszczeniu. Chodzi mi po pierwsze jak to zrobić używając tylko suna, a po drugie jak to zrobić, żeby np. w szafce było jasno.

Nie wiem, zemu zależy ci, żeby zrobić to jednym światłem, rób klasycznie, z dodatkowymi światłami w oknach i będzie dobrze. Co do szafek to ozzyslip już napisał

 

Inne pytanie to jest jak wywalić to irytujące przebarwienie. Ten pomarańcz obleśny, żeby mi to na ściany i wszędzie nie wyłaziło.

Patrz na wcześniejszą część posta

 

Inna sprawa to jak uzystać fajne kontrasty na cieniach własnych, żęby mi się nei zlewały krzesła z podłogą.

No to już zależy od tego jakich świateł użyjesz w scenie, jeśli dasz vray lighty w oknach, to musisz pamiętać, że większy emiter = bardziej rozmyte cienie, czyli nie musisz koniecznie całego okna wypełniać vraylightem, albo możesz dać dodatkowe światło, żeby dawało ostrzejszy cień na krzesłach itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak: z tymi materiałami to rzeczywiście musiałem przegiąć. fakt jest, że obczaiłem te subdivsy wlaśnie z tego tutka, gdzie gość czasem ustawił chyba i więcej. co dziwniejsze jak odpaliłem sciągniętą jego scenkę to renderowała mi się 12h i była dopiero połowa. Moja renderowała się 2h.

 

Zmieniłem całe światło. Vray Sky'a podłączyłem raczej dobrze. Zrobiłem to z tutka z max3d.pl ;) Wrzuciłem Sky'a do material editora nawet, itd.. W kazdym razie tełko zmieniało się w zależności od zmian położenia słońca.

 

Zależności z ozone i turbidity obczajałem w manualu do vraya. Bardzo fajne i przystępnie skonstruowane czynniki.

 

Jak starczy mi sił to wyrenderuje to z tymi poprawkami, które proponujecie.

 

Aha, a ile świateł w pomiesczeniu jest ok?! na oknach i w śreodku?! (wiem głupie pyt. ale może orientacyjnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie też render bez photoshopa lepiej podchodzi (ten inny taki chłodny nieprzyjemny)

ile świateł to zależy od sceny, jak gdzieś jest za ciemno to niekiedy trzeba doświetlić, a niekiedy wystarczy samo słońce i światło w oknie.

jeśli ty teraz dałeś tylko słońce i w oknie, to moim zdaniem starczy (nie wydaje mi się żeby w tej szafie było o wiele za ciemno)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łeee cieplutko to wyglada jak fotka z zwalonym bilansem bieli - w przypadku mojej pracki. fajne ciepło robi czesto sans - chyba moj role-model pod wzgledem wizek.

 

ja wole te zimniejsze. ale generalnie to docelowo chce sie nauczyc bardziej swiadimie nad tym panować.

 

nizła tez była ostatnio ta wizka zielonego pokoju z futrzastymi materiałami. bomba klimat.

 

zaciemnosc w szafie jest pokazana niżej. na finalnym dałem przednia swiatło. jeszcze jest jedno na scianie przeciwległej do okna.

 

 

zarzucam na nockę renderka z poprawionymi ustawieniami wg. tego co polecacie. Obczaję róznicę i rezultaty i dam sobie spokój z tym tutkiem.

 

Oczywiście uczę się v-raya po to, żeby tworzyć samemu. Nadszedł czas gdzie zwykłe odpalenie GI w mentalu, czy v-rayu nie wystarcza :D W tym semestrze chałupa jednorodzinna, więc trzeba przygotować się do podania. No i będą testy. Następny w planie jest Farnsworth house Miesa (bo na razie tylko tego printy obczaiłem) no i pewnie jakieś wnętrzka będą po drodze. Ale też exteriora trzeba się pouczyć.

 

Tak więc stay tuned :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Zrobiłem tak jak mówiliscie. Nie bawiłem się tylko tymi "dark multiplierami".

 

Dałem mniej Hsph subdivs. Zmniejszyłem subdivsy materiałów do 16. Oczywiście saturation zmniejszyłem w GI do 0,5 (dzięki - to dokładnie dało efekt jaki chciałem uzyskać). No i zwiększyłem ten noise treshold tak jak polecaliście.

 

Rezultat mnie zadowolił. Całkiem całkiem. Renderowało się tylko jakieś pół godziny dłużej - czyli 2,5h. Mimo zdjęcia tylu parametrów. Pewnie ten noise treshold tak poleciał po czasie.

 

Wyniki:

 

 

Levelsy w PS:

 

scena_1_poprawki_post.jpg

 

 

Bez posta w PS:

 

scena_1_poprawki_nopost.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności