miriam Napisano 25 Październik 2006 Napisano 25 Październik 2006 Ale jesteście! ja tu czekam i czekam, myślałem że będzie więcej komentarzy, Nie lubicie wódki? Szczerze to ja jej nie cierpię na samą myśl wypicia takiego kielonka mnie skręca. Ale inne trunki to lubię (piwko jest super i winko też ) Tak naprawdę to w kieliszku była woda (dużo tu młodzieży więc nie chciałbym demoralizować ) Napiszcie swoje uwagi, cokolwiek bym wiedział czy chcecie moje prace oglądać czy nie. Za niedługo wracam do innego wątku na vipie. Pozdrawiam! I się spóźniłem ;), a ja lubię wódeczkę, ponieważ ze bliskiego wschodu jestem . . . (od czasu do czasu ;) ) co do komentu niewypowiem się tym razem bo chopaki powiedzieli prawie wszystko. Poczkam sobie na następne pracki ;) Lubię pracki foto realistyczne - aczkolwiek nie z życia wzięte ;) . . . mimo wszystko Git'ka . . . Pozdrawiam
WWWoj Napisano 25 Październik 2006 Napisano 25 Październik 2006 też lubię wode :D człowiek aparat z Ciebie Proponuje zebys narysował swoj monitor w trakcie rysowania :D to by było jak niekończąca sie opowiesc :)
tymko Napisano 26 Październik 2006 Autor Napisano 26 Październik 2006 Dzięki za posty! Podziwiam fantazje grafików komputerowych i ten świat niezwykłych stworów, alianów i innych dziwactw. Natomiast sam wolę rysować czy malować to co widzę. W swoich pracach zazwyczaj poruszam inny problem niż tylko wierne odtworzenie rzeczywistości, czasem jest to oddanie samego nastroju, chwili, światła. Niektóre moje prace są jedynie zapisem dźwięku i emocji. Jak zechcecie to kiedyś mogę umieścić tu swoją pracę magisterską (fragmenty) poświęconą właśnie temu problemowi. Ale to już inna bajka. Prace które tu umieszczałem te grafiki komputerowe to taka forma szkicu, próba doskonalenia warsztatu, jak i poznanie techniki cyfrowej. I nawet mi się taka forma cyfrowego malowania spodobała i nie zamierzam z niej rezygnować. A co do perspektywy to macie rację troszkę się wierciłem podczas rysowania i lekki ruch głowy mógł spowodować że ta perspektywa się zmieniła, a później jakoś tak zapomniałem skorygować i poprawić. Troszkę kieliszek był brudny stąd to wrażenie plastiku. WWWoj-miałem już taki pomysł he he może kiedyś zrobię tak.
miriam Napisano 26 Październik 2006 Napisano 26 Październik 2006 Hmm, ale nikt tu nie mówił o rezygnacji ;), także głowa do góry i działaj dalej . . . Pozdrawiam
tymko Napisano 26 Październik 2006 Autor Napisano 26 Październik 2006 Właśnie zaczynam nowy portret narazie taki temat mi się spodobał. Pozdrawiam i zapraszam! wrzucam jeszcze parę olejków. Martwa natura Okno Ciche życie
tymko Napisano 26 Październik 2006 Autor Napisano 26 Październik 2006 dorzuce jeszcze rysunek: "partytura-podróż" jest to swego rodzaju zapis dźwięków z podróży pociągiem - konkretnej podróży, która maiła miejsce kilka lat temu. Może kiedyś o niej opowiem. Na temat włąśnie tej podróży powstał mój dyplom na ASP.
mant-raz Napisano 26 Październik 2006 Napisano 26 Październik 2006 ja sie na razie nie wypowiem konkretniej, obserwuje co robisz i czekam na wiecej :]
leszek_lenia Napisano 26 Październik 2006 Napisano 26 Październik 2006 super te oleje :) długo juz malujesz?
tymko Napisano 26 Październik 2006 Autor Napisano 26 Październik 2006 Od kąd pamiętam, - całe dzieciństwo + 5 lat liceum + 5 lat ASP i trochę po. no to jeszcze dorzucam dwa;
miriam Napisano 26 Październik 2006 Napisano 26 Październik 2006 o i to mi się bardzo podoba . . . ja też chcę swoje farbki, ale wyschły ;). Panie Kolego z całym szcunkiem tak bogatego stażu to pozazdrościć :) Pozdrawiam /I chcę więcej + jeden na ściankę . . . PS. Olej??
tymko Napisano 26 Październik 2006 Autor Napisano 26 Październik 2006 Te dwa wiszą w Lublinie w galerii Nokturn na ul. Chopina, można je tam na żywo oglądnąć no i oczywiście kupić.
tymko Napisano 27 Październik 2006 Autor Napisano 27 Październik 2006 Postanowiłem podzielić się z wami moim dyplomem, zacznę więc od opisu, który nieco wyjaśni kilka spraw. Prace dyplomową pokażę na końcu. II.OPIS I DOKUMENTACJA PRACY DYPLOMOWEJ KOMPOZYCJA: W swojej pracy wykorzystuję różne media: malarstwo olejne, rysunek węglem, rysunek ołówkiem oraz instalację. Każde z tych mediów odgrywa swoją rolę i ma określony cel. W technice malarstwa olejnego wyrażam ciepło i jasność dnia. Noc z jej mrokiem kontrastem świateł i cieni, chłodem pokazuję za pomocą rysunku węglem. Zmierzch jako łącznik dnia z nocą wyrażam za pomocą kompozycji literniczej w technice rysunku ołówkiem. W tym celu wykorzystałem płaszczyznę litery jako plamę, oraz kreskę i kontur, które łączę razem scalając kompozycję w jedną całość. Na głównej kompozycji wyświetlone zostaną abstrakcyjne obrazy wyrażające emocje, wrażenia oraz ślady dźwięków podróży. Slajdy będą pokazane w 3 odstępach czasowych dodając kompozycji ruch optyczny. Narzucony obraz będzie przysłaniał i odsłaniał niektóre partie kompozycji przez co za każdym razem będzie ona inna. Zestawiam obok siebie fragmenty rzeczywistości zastanej w wagonie. Ukazuję to co zobaczyłem, formy, przedmioty, wręcz wyrwane z rzeczywistości takie jak drzwi, klamki, szyby. Świat realny łączę ze światem abstrakcji, świat widziany łączę ze światem emocji –światem który słyszę, który odczuwam, przeżywam. Wszystkie te światy chciałem połączyć w jedność. Świat dźwięków i emocji przedstawiam za pomocą instalacji. Jest ona pewnego rodzaju mechanizmem – mobilem, który wprawiony w ruch sprężyną porusza tryby, obracające kołem z przeźroczami. Do instalacji użyłem metalu, aluminium oraz pleksi by nadać formie lekkość i świetlistość obrazującą niematerialność ruchu. Elementy mechanizmu są umieszczone pomiędzy płytami z pleksi jakby zawieszone w powietrzu. Kręcą się w różne strony rytmicznie wydając ciche dźwięki. Wprawione w ruch koło z przeźroczami na chwilę zatrzymuje się, po czym znów poruszone obraca się zmieniając wyświetlone przeźrocze na kolejne. Ruch ten chciałem uchwycić w coś materialnego, rzeczywistego, stąd wybrany materiał. Elementy miedziane metalowe poruszające się ruchem kinetycznym są równie materialne jak aluminiowa rama. Stanowią kontrast ruchu i statyki. Rysunki umieszczone w instalacji to swego rodzaju, graficzna partytura dźwięków z podróży. Każdy jej fragment nawiązuje zarówno do przebytej trasy od stacji do stacji jak i do obrazów głównej kompozycji. Na rysunkach tych umieszczone są zapisy graficzne mniej lub bardziej ważnych dźwięków, od gwizdu poprzez skrzypienia, stukoty, huki, szumy, głos dziewczynki czytającej wiersz, do pisku hamujących stalowych kół. Abstrakcyjne rysunki tworzą również graficzny zapis wrażeń, od ruchu pierwszego szarpnięcia wagonów, poprzez otwieranie skrzypiących drzwi, recytację wiersza Tuwima, do zatrzymania pociągu na stacji. Całość kompozycji jest subiektywnym obrazem świata widzianego, odczuwanego i słyszanego.
tymko Napisano 27 Październik 2006 Autor Napisano 27 Październik 2006 nie bijcie za posty jeden po drugim, ale tak będzie lepiej, są to różne zagadnienia więc wstawiam je osobno. PRZEDMIOT Jednym z ważnych zadań jakie sobie postawiłem, tworząc moją pracę, było opanowanie przedmiotu, złapanie go i za jego pomocą przekazanie interesujących mnie treści. Przedmiot pokazuję w konwencji realistycznej ponieważ chcę ukazać jego realność. Wybieram przedmioty banalne, zwyczajne, lekceważone przez ludzi. Próbuję je „odnaleźć”, opisać, nadać im konkretne znaczenie, nie jakieś nowe lecz oczywiste. Przedmioty łączę ze zdarzeniami i dźwiękami równie zwyczajnymi i banalnymi jak one. Słowo „podróż” -widzę tuzin elementów trybików, nagą klamkę, stal, szkło, aluminium, brudne ściany z laminatu. albo zresztą żeby się nikt nie czepiał. PRZESTRZEŃ - RUCH Celem mojej kompozycji nie jest ukazanie przedmiotu w statycznej przestrzeni, ale poddanie statycznych przedmiotów „działaniu” dynamicznej przestrzeni aby uzyskać efekt ruchu całości. Działanie to obrazuję przez rytm w całości kompozycji zróżnicowany poziomami i skosami, ale najczęściej występujący w układach pionowych. Przestrzeń jest dla mnie ruchem pionowym, raz kurczącym się a raz rozszerzającym. Chciałem aby kompozycja przestrzeni mojej pracy choć w poszczególnych obrazach otwarta, była całością zamkniętą. Przez ten kontrast zamknięcia i otwarcia chciałem wywołać wrażenie ruchu. Przestrzeń ta ma być raz ciężka, realna, przedmiotowa jak przestrzeń wnętrza wagonu, innym razem lekka, atmosferyczna jak ta widziana zza szyb pędzącego pociągu. Jeszcze innym razem ma być gwałtowna, napięta, jakby pęknięta. Chciałem przez nią pokazać pustkę bez dna dziurę. CZAS Problemem z którym chciałem się zmierzyć jest czas. Obrazuję go „rzucając” zdarzenia, przedmioty, graficzne symbole, w określonej kolejności, od momentu ruszenia pociągu poprzez otwieranie drzwi korytarza, aż do ostatniego ruchu pociągu po koniec podróży. Inspiracją dla mnie jest film, w którym wykadrowane obrazy nie są zamknięte i czytelne, a dopiero wszystkie razem tworzą całość dziejącą się w czasie. Ważnym jest aby tę kompozycję czytać w całości a nie poszczególne jej części. Należy ją widzieć jako całość dynamiczną, gdzie pierwsze obrazy są widziane z ostatnimi. BARWA I ŚWIATŁO Ponieważ barwa w malarstwie jest dla mnie najważniejszym środkiem artystycznego wyrazu, nie mogłem jej pominąć. Barwą i światłem chcę wydobywać przedmioty z mroku, określać ich kształty, potęgować działanie przedmiotów, ruchu i przestrzeni, budować nastrój. Inaczej traktuję barwę w malarstwie, gdzie przestrzeń budowana jest kolorem, wzajemnymi ich oddziaływaniami, a inaczej w rysunku gdzie barwa jest walorem, kontrastem światła i cienia budowanym kreską. Chciałem aby istotny wpływ na barwę miało światło, którego intensywność określa dzień, zmierzch i noc. W silnym oświetleniu światła dziennego barwy są szczególnie jaskrawe i te mają na nas działać swym ciepłem. A te jaskrawo świecące w mroku nocy sztuczne światła wywoływać mają niepokój. Kiedy barwy zmieniają się, szarzeją, zmienia się także ekspresja. Chciałbym aby w mojej kompozycji kontrasty barwne, ciepłe i zimne, czerń i biel, współgrały z zamierzoną dynamiką całości. FAKTURA Fakturą chciałem sprawić aby przedmiot stał się cięższy, bardziej realny, rzeczywisty. Stąd realnie widziane przedmioty, malowane są ciężej fakturalnie grubo, inne wchłonięte przez przestrzeń namalowałem lżej, swobodniej, laserunkowo. Zastosowane różnice mają współgrać z kontrastowością całości kompozycji.
tymko Napisano 27 Październik 2006 Autor Napisano 27 Październik 2006 dla wytłumaczenia jest to podróż pociągiem ze stacji Lublin do stacji Kraków. Umieszczam pierwszą część pracy pisemnej, która jest notatką z podróży. LUBLIN: Dane: 1. Liczba ludności: 355000 2. Powierzchnia: 147 km2 3. Wyjazd: 16:13 Obraz: 1. Technika: olej na płótnie 2. Format: 220cm x 60cm 3. Ikonografia: Drzwi wejściowe do wagonu. 4. Warstwa formalna: Dominantą obrazu jest poręcz o dużym kontraście wyłaniająca się ku wsiadającemu. Kompozycja ma na celu wyrazić dźwięk gwizdka sygnalizującego gotowość do podróży. 5. Treści ideowe: Początek podróży Wrażenia z podróży: 1. Sfera dźwiękowa Dookoła słyszę szum krzątających się ludzi. Chodzą to tu to tam stukając obcasami o kamienne płyty posadzki. Echo roznosi się po wnętrzu wysokiego holu stacji. Rozmawiają półgłosem. Nie wiadomo skąd dolatuje krótka melodyjka powtarzająca się co jakiś czas. Jakiś głos zapowiada przyjazd pociągu. Teraz parę słów pożegnania. Przenikliwy gwizd. 2. Sfera wizualna Pociąg stoi gotowy do odjazdu. Idę w stronę wagonu do którego będę wsiadał. Zatrzymuję się przed otwartymi drzwiami, które zapraszają do wnętrza. Odwracam się do niej, spoglądam na jej twarz i oczy które zwilgotniały, łza spłynęła w dół po policzku rozmazując lekko, przed chwilą położony makijaż. Odwracam się w kierunku drzwi wagonu, widzę przed sobą schody. Po prawej nieco wyżej uchwyt z metalową rurką, w głębi przedsionek i korytarz prowadzący do przedziałów. Wdrapuję się na małe metalowe schodki. Zamykam za sobą drzwi, patrzę przez lekko zmatowioną szybę. 3. Sfera uczuciowa (sfera uczuciowa ma charakter zbyt osobliwy więc wykasowałem) NAŁĘCZÓW: Dane: 1. Liczba ludności: 5100 2. Powierzchnia: 62 km2 3. Wyjazd: 16:33 Obraz: 1. Technika: olej na płótnie 2. Format: 200cm x 20cm 3. Ikonografia: Drzwi prowadzące na korytarz wagonu, z lewej strony od dołu ku górze rysuje się kształt uchwytu. Za szybą wyłania się korytarz. 4. Warstwa formalna: Kompozycja pionowa o dużym kontraście kolorystycznym. 5. Treści ideowe: Kompozycja ma wyrażać pierwszy ruch i pierwsze szarpnięcia pociągu- mocne i gwałtowne. Wrażenia z podróży: 1. Sfera dźwiękowa Lokomotywa szarpie wagonami. Koła zaczynają toczyć się po szynach. Stal o stal trze wydając piskliwe dźwięki. Piski, stukoty, szarpnięcia towarzyszą poruszaniu się pociągu. Wagony wprawione w ruch przemieszczają się po szynach raz szybciej raz wolniej nabierając rozpędu. Szarpiąc wagonami, lokomotywa przyśpiesza. Otwieram skrzypiące drzwi, stukam obcasem. Kroczę do przodu. 2. Sfera wizualna Ostatnie spojrzenia w jej kierunku, sylwetka staje się niewyraźna, prawie nie do rozpoznania. Odwracam się w kierunku drzwi prowadzących na korytarz. Drzwi te oszklone są dużą szybą. Z lewej strony znajduje się aluminiowy uchwyt. Na szybie naklejono cyfrę dwa informującą o klasie wagonu, którym pasażerowie podróżują. Otwieram wahadłowe drzwi i wchodzę w podłużny korytarz. PUŁAWY MIASTO: Dane: 1. Liczba ludności: 54200 2. Powierzchnia: 50 km2 3. Wyjazd: 16:47 Obraz: 1. Technika: olej na płótnie 2. Format: 210cm x 48cm 3. Ikonografia: Korytarz wagonu 4. Warstwa formalna: Kompozycja dynamiczna organizowana światłem i przestrzenią. 5. Treści ideowe: Obraz ma wyrażać ruch wagonów przy zmianie toru. Wrażenia z podróży: 1. Sfera dźwiękowa Rozpędzone wagony przesuwają się względem siebie zmieniając tor. Wydają wrzaskliwe dźwięki, jakby zaraz miały pęknąć na pół. Koła piszczą dźwiękiem trąc o wyprofilowaną stal, przetaczając się z toru na tor. Wahadłowe drzwi skrzypią, wyciszając się stopniowo. Otwieram przedział szurając suwanymi drzwiami. 2. Sfera wizualna Długi korytarz rozświetlony oknami umieszczonymi po prawej stronie, ciągnie się jak tunel. Rozglądając się za wolnym miejscem widzę twarze różnych ludzi. Ubrani w przeróżną odzież, jedni urzędowo, inni swobodnie. Spoglądam na wolne miejsce tuż obok okna, otwieram przedział i wchodzę. PIONKI ZACHODNIE: Dane: 1. Liczba ludności: 22000 2. Powierzchnia: 18 km2 3. Wyjazd: 17:43 Obraz: 1. Technika: olej na płótnie 2. Format obrazu: 210cm x 40cm 3. Ikonografia: Widok zza okna przedziału. 4. Warstwa formalna: Kompozycja horyzontalna statyczna, rytmiczna. 5. Treści ideowe: Obraz wyraża dynamiczny ruch i przestrzeń. Wrażenia z podróży: 1. Sfera dźwiękowa Szamotam się z plecakiem, z hukiem rzucam go na aluminiową półkę. Siadając uginam sprężyny w siedzeniu, które wydają dźwięki giętego stalowego drutu. Rozpędzony pociąg stuka rytmicznie kołami o złącza szyn. „Stuk Stuk , stuk stuk” powtarzając swój rytm. 2. Sfera wizualna Wchodzę do przedziału, ściągam swój granatowy plecak z ortalionu i wrzucam go na półkę znajdującą się nad siedzeniem. Ściągam letnią kurtkę i wieszam ją na wieszaku. Spoglądam na okno. Rama okienna i okno w przedziale wyświetla ruchomy obraz niczym ekran kinowy. Najbliższy plan rozmazany zupełnie, na dalszym jawią się przeróżne sylwety zabudowań i zieleni. Plan daleki jakby nieruchomy. Wysokie drzewa co chwilę przysłaniają słońce tworząc wrażenia włączonego stroboskopu. RADOM: Dane: 1. Liczba ludności: 232600 2. Powierzchnia: 111 km2 3. Wyjazd: 18:11 Obraz: 1. Technika: olej na płótnie 2. Format obrazu: 220cm x 56cm 3. Ikonografia: Stolik oblany blaskiem zachodzącego słońca. 4. Warstwa formalna: Róże i czerwienie u góry, powtarzające się rytmy, dynamika, multiplikacja form. 5. Treści ideowe: Obraz wyraża ekspresję przestrzeni, kołysanie wagonów. Wrażenia z podróży: 1. Sfera dźwiękowa Koła nie przestają stukać, od czasu do czasu kołyszący wagon wydaje przeróżne dźwięki. Z oddali słychać nadchodzącą, przeszła stukając szpilkami o podłogę. Jakiś mężczyzna z naprzeciwka szeleści gazetą. Komuś dzwoni telefon i zaczyna się długa rozmowa. Niewiadomo skąd słychać znajomą melodię. Ktoś dostał wiadomość i szura przeszukując torbę. Komuś w oddali pieniądze rozsypały się na podłogę dźwięcząc głośno. 2. Sfera wizualna Za oknem słońce zmierza ku zachodowi. Zerkam na małą półkę koło okna na której zaraz położę kanapkę, którą przygotowała mi Ona. Wszystko się rusza, wagon kołysze się jak statek na wzburzonym morzu. Po chwili kołysanie ustaje. Stawiam na stoliku sok i kanapkę. 3. Sfera uczuciowa (tu zastawię) Ostatnia wędrówka po starówce Lublina oblana była blaskiem właśnie takiego słońca. SKARŻYSKO KAMIENNA: Dane: 1. Liczba ludności: 53000 2. Powierzchnia: 45 km2 3. Wyjazd: 18:59 Obraz: 1. Technika: olej na płótnie 2. Format obrazu: 210cm x 44cm 3. Ikonografia: Rama okienna przedziału, ostatnie promyki słońca. 4. Warstwa formalna: Kompozycja pionowa, przedmiot rozbity, odmaterializowany. 5. Treści ideowe: Obraz wyraża lekkość i złożoność myśli. Wrażenia z podróży: 1. Sfera dźwiękowa Słychać otwieranie drzwi i trzask kasownika do biletów, dźwięki te są coraz głośniejsze. Z oddali coraz bliżej i głośniej rozbrzmiewa z przeraźliwym piskiem, syrena przejeżdżającego z przeciwka pociągu. Szum pędzącego powietrza po chwili ustaje. Pani z boku otwiera z impetem okno głośno trzaskając metalową materią. 2. Sfera wizualna Słońce kryje się za horyzontem, widać jeszcze ostatki blasku. Wpatruję się z zaciekawieniem na nieco zbrudzoną i rdzawą ramę okna. SUCHEDNIÓW: Dane: 1. Liczba ludności: 9400 2. Powierzchnia: 74 km2 3. Wyjazd: 19:09 Obraz: 1. Technika: rysunek ołówkiem na papierze 2. Format obrazu: 200cm x 28cm 3. Ikonografia: Litery wiersza Juliana Tuwima pt. „Lokomotywa” 4. Warstwa formalna: Abstrakcyjna płaska kompozycja liternicza 5. Treści ideowe: Kompozycja jest zmierzchem, łączy dzień z nocą, realizm z abstrakcją. Wrażenia z podróży: 1. Sfera dźwiękowa „Stoi na stacji Lokomotywa..” 2. Sfera wizualna Za oknem nastaje zmrok. W przedziałach zapalają się światła. Pani z naprzeciwka wyciąga dziecku kolorowo ilustrowane wiersze Juliana Tuwima. Dostałem wiadomość, czytam tekst składający się ze 169 znaków. KIELCE: Dane: 1. Liczba ludności: 212600 2. Powierzchnia: 109 km2 3. Wyjazd: 19:39 Obraz: 1. Technika: rysunek węglem na papierze 2. Format obrazu: 220cm x 52cm 3. Ikonografia: Szyba zamieniająca się w lustro i odbijająca wnętrze. 4. Warstwa formalna: Kompozycja statyczna walorowa. 5. Treści ideowe: Obraz wyraża spokój i harmonijne rytmy. Wrażenia z podróży: 1. Sfera dźwiękowa Zaczyna kropić deszcz. Zdezelowane okno samoistnie się otworzyło. Krople deszczu wpadają do środka cicho stukając o szybę i blat małego stolika. Powietrze głośno szumiąc wpada do środka. Mijane słupy trakcyjne świszczą, jeden po drugim w jednostajnym rytmie. Kobieta z pod okna zapala papierosa od zapalniczki wydającej dźwięki tarcia metalu o kamień. Wydmuchuje dym z ust. 2. Sfera wizualna Na zewnątrz jest coraz ciemniej. Wpatruję się w szyby, które nabrały lustrzanych właściwości. W nich odbija się wnętrze przedziału. Od czasu do czasu odbity obraz przerwany jest światłem mijanych latarni. JĘDRZEJÓW: Dane: 1. Liczba ludności: 17700 2. Powierzchnia: 1256 km2 3. Wyjazd: 20:14 Obraz: 1. Technika: rysunek węglem na papierze 2. Format obrazu: 210cm x 36cm 3. Ikonografia: Otwarte drzwi i okno 4. Warstwa formalna: Kompozycja statyczna harmonijna. Rytmika pionów i poziomów 5. Treści ideowe: Obraz wyraża ruch pociągu zbliżającego się do stacji. Wrażenia z podróży: 1. Sfera dźwiękowa Słyszę rozmowy i śmiech. Pan o lasce wzdycha łapiąc głęboko powietrze. Pociąg szumi, zbliża się do stacji, zwalnia. Wychodzę z przedziału szurając drzwiami. 2. Sfera wizualna Otwieram drzwi przedziału. Zakładam plecak i wychodzę. SĘDZISZÓW: Dane: 1. Liczba ludności: 6800 2. Powierzchnia: 145 km2 3. Wyjazd: 20:29 Obraz: 1. Technika: rysunek węglem na papierze 2. Format obrazu: 200cm x 24cm 3. Ikonografia: Fragment korytarza wagonu 4. Warstwa formalna: Kompozycja dynamiczna, mocne kontrasty światła i cienia, ekspresyjna kreska. 5. Treści ideowe: Obraz wyraża piski hamujących kół. Wrażenia z podróży: 1. Sfera dźwiękowa Ludzie przygotowują się do wysiadania, krzątając się i szurając swoimi bagażami. Dookoła słychać trzaskanie drzwiami. Pociąg piszcząc hamuje. Przeraźliwy pisk przeszywa na wskroś. 2. Sfera wizualna Podążam korytarzem do wyjścia, otwieram wahadłowe drzwi. MIECHÓW: Dane: 1. Liczba ludności: 11700 2. Powierzchnia: 676 km2 3. Wyjazd: 20:51 Obraz: 1. Technika: rysunek węglem na papierze 2. Format obrazu: 210cm x 32cm 3. Ikonografia: Pochlapane okno. 4. Warstwa formalna: Kompozycja dynamiczna, pełna kontrastów światła i cienia. 5. Treści ideowe: Obraz wyraża ostatnie szarpnięcia wagonami, ostatni ruch. Wrażenia z podróży: 1. Sfera dźwiękowa Ostatnie szarpnięcie wagonami. Pociąg staje, pisk ustał. 2. Sfera wizualna Patrzę na ochlapaną szybę. Pociąg zatrzymuje się na stacji. Rozświetlony peron mnóstwem halogenowych lamp rozjaśnia korytarz. KRAKÓW: Dane: 1. Liczba ludności: 740500 2. Powierzchnia: 1229 km2 3. Przyjazd: 21:25 Obraz: 1. Technika: rysunek węglem na papierze 2. Format obrazu: 210cm x 64cm 3. Ikonografia: Otwarte drzwi wagonu 4. Warstwa formalna: Kompozycja pionowa i diagonalna, potraktowana realistycznie. 5. Treści ideowe: Obraz wyraża koniec podróży. Wrażenia z podróży: 1. Sfera dźwiękowa Otwieram z hukiem nienaoliwione drzwi i wysiadam. 2. Sfera wizualna Otwarte drzwi wagonu, dookoła jasność. 3. Sfera uczuciowa (tu też zostawię) Wychodzę w jakąś nieznaną przestrzeń. Nie ma o czym mówić...
miriam Napisano 27 Październik 2006 Napisano 27 Październik 2006 u bracie ;), zastanawiający aspekt. Szczególnie wszystkie podane przez Ciebie dane :] . . . ... fr. pozwolę sobie zacytować: Zaczyna kropić deszcz. Zdezelowane okno samoistnie się otworzyło. Krople deszczu wpadają do środka cicho stukając o szybę i blat małego stolika. Powietrze głośno szumiąc wpada do środka. Mijane słupy trakcyjne świszczą, jeden po drugim w jednostajnym rytmie. Kobieta z pod okna zapala papierosa od zapalniczki wydającej dźwięki tarcia metalu o kamień. Wydmuchuje dym z ust. Rytm'Blues ;] Pozdrawiam
tymko Napisano 27 Październik 2006 Autor Napisano 27 Październik 2006 he he Rytm'Blues powiadasz - ok zaraz wrzuce obrazki ( niestety słaba jakość ) Na początek obrazy całość wysokość ok 4m szerokość ok 6m. ją to fotki obrazów połączone później w Photoshopie. ( jak znajde zdjęcie z wystawy to wrzuce, troche inaczej to wygląda, ale podobnie) instalacja-mobil i jszcze slajdy:(wydruki na folii)
tymko Napisano 28 Październik 2006 Autor Napisano 28 Październik 2006 To moja następna praca z serii autoportret. Na razie tylko fragment. Za niedługo wrzucę, tylko jeszcze dokończę!
kipalol Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 Tymko czy tu tez zobacze twoje prace ??
tymko Napisano 29 Październik 2006 Autor Napisano 29 Październik 2006 nie znałem tego portalu, hm ciekawy. No może i tam coś wrzucę, ale to później. Jak znasz takich więcej to podaj bo ja dopiero od niedawna mam internet i jeszcze nie znam tych portali dla grafików.
remanent Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 Tymko ja robiłem coś podobnego do Twojej instalacji tylko slajdy były w wielkim czarnym pudle i patrzyłeś na nie przez judsze jak w fotoplastikonie. Fajny zrobiłeś patent
tymko Napisano 29 Październik 2006 Autor Napisano 29 Październik 2006 Jako mały chłopiec gdy byłem w domu u babci fascynowałem się takim dużym kluczem plastikowym, tam był mały przycisk i wizjer (taki mały judasz) Jak się przycisnęło ten przycisk slajd zmieniał się na kolejny, ale fascynowało mnie nie to co jest na slajdach a sam mechanizm. Oj długo się na pstrykałem.
WWWoj Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 Moja praca dyplomowa miała tytuł "dynamika pościgu" i obroniłem ją w instytucie mechaniki technicznej na polibudzie, dlatego zdanie "Elementy miedziane metalowe poruszające się ruchem kinetycznym są równie materialne jak aluminiowa rama." ujęło mnie szczególnie :) Ogolnie fajna jazda :) ten poćiąg
kipalol Napisano 29 Październik 2006 Napisano 29 Październik 2006 Tymko nie wiem czy zauwazyłes ale w wc w przedziale tez jest fajnie :p Mowie to powaznie bez zadnego podtekstu.Moze troche specyficzny zapach ale w porownaniu do przedziałow Bardzo cichtko.Fajne mydła funduje PKP o zapachu cytrynowym ;P jedno zwinęłem do kieszonki.To pomieszczenie tez ma jakias atmosfere. i jeszcze jedno mogłbys w jakiejs pracy umiescic jakies instrukcje ktore zawsze sa w pociagach :P
tymko Napisano 29 Październik 2006 Autor Napisano 29 Październik 2006 he he raz nagrywałem sobie dźwięki z pociągu i właśnie tam sobie wszedłem i spędziłem kilka stacji. Jeszcze dodam efekt jaki miał powstać po rzuceniu slajdów na obrazy. Był trochę inny ale cóż. Nie było źle. no toteraz z grafiki digital. Już zaraz dorzucę!
tymko Napisano 30 Październik 2006 Autor Napisano 30 Październik 2006 Praca ta powstała w Photoshopie. Jest to studium głowy wykonane za pomocą lusterka i tabletu (nie używałem zdjęć, tekstur, ani żadnych referek, tylko obserwacja z oka). Jest to wersja walorowa (grayscale), kolorową jeszcze poprawiam, niebawem dołączę. Pozdrawiam i życzę miłego oglądania!
miriam Napisano 30 Październik 2006 Napisano 30 Październik 2006 Praca ta powstała w Photoshopie. Jest to studium głowy wykonane za pomocą lusterka i tabletu (nie używałem zdjęć, tekstur, ani żadnych referek, tylko obserwacja z oka). Jest to wersja walorowa (grayscale), kolorową jeszcze poprawiam, niebawem dołączę. Pozdrawiam i życzę miłego oglądania! Nice One ;), może trochę za mocno blur'em pociągnołeś . . . groźna twarz. ;) Pozdrawiam
tymko Napisano 30 Październik 2006 Autor Napisano 30 Październik 2006 ale ja taki graźny nie jestem, tak wyszło. Chciałem trochę zrobić efekt głębi ostrości ale przesadziłem.
tymko Napisano 31 Październik 2006 Autor Napisano 31 Październik 2006 Dodaję poprawioną wersję autoportretu. Filter Liquify bardzo się przydał. Teraz jest trochę bardziej podobny. Mam też wersję kolorową ale poczekam jak coś napiszecie bo tak nabijam sobie sam te posty, jeden po drugim.
damusTo Napisano 31 Październik 2006 Napisano 31 Październik 2006 Aaaaaaaaaaa ja walcze z animką później doczytam, ten mi cos drentwo wyglada, nie ma tej em, tego artyzmy co wszcześniejsze prace jakos mi to nie płynie....
nicponim Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 Kurde ciezka sprawa bo na malym obrazku ta twarz wyglada troche nie naturalnie:/ niewiem w czym problem- za bardzo skupiasz sie na tym by ta twarz byla jak najbardziej reality. Przypomina miejscami jakby byla zrobiona w 3dmaxie. Jako chlop po ASP powinienes walic artystyczne pracki- plama plama, troche kreski i finito. Taka dopieszczona praca nie robi takiego wrazenia jaki robic powinna- same oko jest powalajace, same usta sa fajne, sam nochal wymiata,ale to wszystko zlozone w jedna calosc jest po prostu nudne:/ Wiem ze moja opinia jest beznadziejna bo nie znam jakis tam fachowych sloganow panujacych wsrod artystow i nie operuje zadna wiedza artystyczna;p
tymko Napisano 1 Listopad 2006 Autor Napisano 1 Listopad 2006 Zgadzam się z wami, chciałem jednak spróbować również w ten sposób. Spróbowałem i wcale nie żałuję, przynajmniej potrenowałem oko. Sam wolę prace niedopowiedziane, takie które budowane są wyrazem a nie ilustracją, które przemawiają charakterem czy klimatem. Dziękuję za komentarze, Pozdrawiam! A to kolorowa wersja- i taka zabawa "wyścigi"
Łukasz Misztela Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 hmm straszny ten kolor:) zero cielistosci:(chyba wyskoczyles spod solary:)
yookeer Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 Jakis polamany masz ten palec :) jak chyba tez bede musial wiecej speedow bo cos mi ludziska nie komentuja :P JoKeR
tymko Napisano 2 Listopad 2006 Autor Napisano 2 Listopad 2006 dodam jeszcze szkic format A5 –ołówek + delikatny retusz w Photoshopie
WWWoj Napisano 2 Listopad 2006 Napisano 2 Listopad 2006 kurcze ta reka speedowa jest wypasiona ta z łyżką tez byla wypas. Twoje rece robią spore wrazenie :p. inne prace tez fajne ten foto portret jes swietnie zrobiony, ale troche nieciekawie wygląda troche jak niezbyt udane zdiecie do dowodu :], ale to chyba tez mozna jakos wykorzystac :)
yookeer Napisano 2 Listopad 2006 Napisano 2 Listopad 2006 No mi tez sie jakos twoje ostatnie prace sredio podobaja... po co ich tyle plodzisz? na zaliczenie potrzebujesz :D? ja bym poczekal chwile i robil jedna prace na brystolu dziennie .. no alebo dwie! JoKeR
tymko Napisano 2 Listopad 2006 Autor Napisano 2 Listopad 2006 Kiedyś wykorzystam, zrobiłem go na próbę chciałem również spróbować wierniejszego odwzorowania. Portret ten może nie ma wyrazu ani charakteru, ale przyjemnie się go rysowało i jestem bogatszy o kolejne doświadczenie. yookeer - e tam znowu na zaliczenie, po prostu tak sobie bazgram bo lubię. Ja traktuję te prace jako szkice, zabawę. Jak mam coś malować konkretnego to wolę olejami na płótnie.
yookeer Napisano 2 Listopad 2006 Napisano 2 Listopad 2006 Heheh wiesz na oleje to musi stac :) ja jestem z tych studentow co nie wyrabiaja z czasem bo lapia sie wszystkiego co mozliwe by za farbki zaplacic :D wiec maluje akrylami :D a zamiast gessa uzywam sniezki z castoramy :D JoKeR
nicponim Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 Kurcze no dziwne- twoje prace ida w kolejnosci od najlepszych do najgorszych:/ Na ostatnim portrecie nie podoba mi sie dobor kolorow- zielony i czerwony na dloni-arghhh, ten czerak na prawym policzku:/ Ostatni szkic to wogole- za amatorski jak na twoje mozliwosc- nie naturalny mocny cien na glowie, lewa dlon jakas za szeroka, prawa kolano tez za wysoko troche wzgledem lewego:/ rzuc te portrety w piz*u,dawaj oleje !;]
misiekhc Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 noooo, te spidy to juz zaczynaja konkretnie wygladac
leszek_lenia Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 hey mam prosbe... a mianowicie wrzuc jakies rysnki postaci cos w stylu http://images3.fotosik.pl/229/36b6e928389a863d.jpg tyle ze na wiekszym formacie ;) ps.przygotowuje sie do egzaminu w ASP i z checią bym zobaczył jak wygląda rysunek zawodowca ;) Pzdr.
tymko Napisano 3 Listopad 2006 Autor Napisano 3 Listopad 2006 dużych nie mam w domu, znalazłem jeden, trochę pobrudzony.
tymko Napisano 6 Listopad 2006 Autor Napisano 6 Listopad 2006 jeszcze dodam taki obraz: olej na płótnie format 160x120
tymko Napisano 9 Listopad 2006 Autor Napisano 9 Listopad 2006 kiedyś Profesor zadał nam taki temat "jak namalować miłość"
tymko Napisano 11 Listopad 2006 Autor Napisano 11 Listopad 2006 A to mój autoportret wewnętrzny. Photoshop + tablet
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się