Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

w związku z tym że sie ucze tego całego maxa postanowiłem zrobić w miare prostą scenke na której będzie wejście do domu...jak widać drzwi taborecik[może zrobie pufa?] szafka na buty itp ,wieszak ,dywan, dywanik,lustro ..może jeszcze zrobie jakąś szmate[:P] ,jakiegoś clotha [ale to jest coś czego tygryski nie lubią za bardzo]..

Acha, drzwi są tymczasowe [bo nie są moje ] a wolałbym wymodelować jednak wszystko:)

Renderer 3 min..:

bardzo duży szum...

img.php?image=17684_lol3_122_596lo.jpg

Będe potrzebował pomocy przy teksturowaniu pewnie i optymalnych ustawieniach teksturek i rendera[vray] ,bo na celeronie 1.2ghz nie renderuje sie zabójczo szybko ..

Jakby ktoś podał swoje ustawienia renderu do testów teksturek np. to byłbym wdzięczny:)

X_X

Prosze o komentarze i pomoc.

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 37
  • Wyświetleń 3,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

proporcyje

 

+

daj na początek światło vrayowe pod sufitem i włącz GI w ustawieniach renderera

coś będzie widać

Napisano
  • Autor

th_67032_lol3_123_548lo.jpg

troche przesunąłem ściane ,zeskalowałem szafke..coś jeszcze?

Napisano

proporcje lezza igantycna klaka i pzelacznik i kolorowe swiato :/ daj zwyklego vryja light i zostaw kolor bialy

Napisano

Może przetłumaczę na polski wypowiedź ozzyslipa - jeśli mogę

1. proporcje rzeczywiście leżą - spróbuj wziąść linijkę i pomierzyć pokazane tu rzeczy u siebie w domu, a potem narysować je od nowa w mniejwięcej takich wymiarach jak pomierzyłeś

2. Próbne rendery dawaj z viewporta perspectivr, nie z kamery, nie będzie takich problemów z perspektywą.

3. WIELKA klama i przełącznik - nie wiem jak u Ciebie w mieszkaniu, ale zwykle przełączniki są nieco powyżej klamek, nie na ich poziomie. Poza tym przełącznik chyba powinien być kwadratowy a u ciebie wygląda na równeległobok.

To tyle na razie

Napisano

krzywy przełącznik.

klamka ma 1m długości, popracuj nad proporcjami, bo leżą.

dywan chyba możesz zostawić, choć wygląda na zmutowaną stonogę... ;)

jeśli klamki zwykle są tuż nad pasem, to twoja szafa sięga mniejwięcej do piersi.

w porównaniu z resztą pokoiku, uchwyty drzwiczek szafy są mikroskopijne - mniejwiecej jak na dwa palce.

co to jest, ta rzecz na podłodze, pomiędzy szafąa taborecikiem?

z tego co widzę przez szparę między drzwiami szafy (swoją drogą szpara nieco za duża), półki w niej sąstrasznie grube, nie trzeba aż takich.

jako lampkę proponuję coś takiego (w paincie, nie śmiać się):

http://img509.imageshack.us/img509/7778/lampkauz7.png

tylko, że wtedy musiałbyś ją powiesić nieco wyżej.

popracuj też nad światłem.

zobaczymy jak będzie z teksturkami...

jak już pisali poprzednicy - miarka w dłoń i idź na obchód swojego domu.

Napisano
  • Autor

Dzięki za komentarze:) na pewno sie przydały:P

Małe poprawki...

zmieniłem wielkość gigant klamki:) przycisk ,stołek...chyba proporcje są już lepsze...

th_51243_lol3_122_504lo.jpg

acha ,nie wymierze niczego linijką bo to nie jest wejście do mnie do domu ,tylko wymyślone....

 

klamka do przesunięcia :/

co do materiałów..chyba nie będe sia bawił w UVW i malowanie w PS..większość tekstur ma wyglądać ładnie , schludnie,czysto a nie jakaś rdza,zużyty materiał itd..? myśle też o obiciu ścian korkiem :)

Napisano

Teraz lepiej, ale jeszcze coś mi nie pasuje...

Mówiąc o pomiarach w domu miałem na myśli pomiary przybliżone - np drzwi 200cm, szafa 215cm, taboret 30 itd, tak żeby złapać proporcje, przybliżone wymiary. Ale po kolei:

1. Szafa

Strasznie toporna, ale może taką chcesz. Wg mnie za duża szpara między zamkniętymi drzwiami, powinna mieć najwyżej milimetr. W środku rzeczywiście wygląda jakby półka miała z 10cm geubości... Uchwyty od dolnych drzwiczek powinny być chyba na górze a nie na dole.

2. Szpara między tylnią ścianą pokoju a podłogą jest niepotrzebna.

3. Jakoś dziwnie ustawiona kamera, bardzo zniekształca perspektywę.

 

Nie bież tych uwag jako czepianie się, po prostu mówię co wg mnie można by zmienić. Pamiętaj że to ty jesteś autorem i rób tak aby było zgodne z twoim konceptem...

 

Pozdrawiam

Napisano

1. dziwnie mi wyglądają listwy przy ścianach - tu są, tu ich nie ma :\ zrób coś z tym. dziwnie się kończą.

2. włącznik nadal za nisko. drzwi zlepione na dole z podłogą, zobacz jak to wygląda w twoim domu.

3. te haczyki od wieszaka - tam gdzie są połączone z podstawą są za cienkie.

4. taboret wygląda tak jakbyś w kwadratową poduszkę wbił cztery nogi - bez urazy.

5. lampka!

poza tym to co mówił goran...

Napisano
  • Autor

Dzięki:) pamiętam ,ale z chęcią poprubuje innych wizji:)

szafa jest jaka miała być..myślałem o jeszcze innej,ale niech ta zostanie:)

szkoda że robie tak wolno te updat'y ,ale niestety jestem zmuszony zostawiać renderowanie na noc...3-4h na dobrych ustawieniach:/

pozdrawiam

Napisano

to się robi 3-4 h? ojej, to wiesz co... podaj dane swojego kompa.

Napisano

wiesz co... ja rozumiem, że taka jest twoja koncepcja, ale na twoim miejscu darowałbym sobie ten korek na ścianach i suficie, a zastąpił go po prostu jakąś miłą dla oka kremową farbą. na serio. bo z korkiem będziesz musiał bawić sie bumpem, coś ci nie wyjdzie itd. a to jest proste i ładne, ja bym tak zrobił. i jak dasz te kremowe ściany, to sufit zrób biały.

 

no wiec wszystko to wygląda jakby było w jakiejś obskurnej piwnicy, ściany wogóle nie wyglądają jak korek. nie wiadomo skąd, w szafie świeci jakieś światło (widać to przez otwarte drzwiczki). światło z lampy pada na ścianę, a pownno na sufit. co to jest to czarne na suficie?! naoglądałeś się horrorów... ;) rama lustra nienaturalna. dywan wisi nad ziemią, napraw go (tzn. połóż na ziemi i zrób, żeby wyglądał jak dywan a nie jak plane). tuż przy suficie po prawej szafa jest krzywa. nieoteksturowany wieszak. czemu sufit jest w paski? jedna noga szafy jest metalowa, druga drewniana? tekstury na szafie się powtarzają, pobaw się z UVW Mappingiem. ja bym zrobił albo inny kształt lampki (taki jak ci już kiedyś pokazałem) abo lampę sufitową. ogólnie same tekstruki mogą być, ale ich materiały gdzieniegdzie leżą.

 

To tylko konstruktywna krytyka.

Napisano

To wszystko co kolega + pytanie: dlaczego az 25 min renderingu? Jakie masz ustawienia Vryja? a poza tym pierwszy raz widzę szary korek :-)

Napisano
  • Autor

Więc tak, korek szary to mam w domu :P sufit przez przypadek dostał materiał korka ,materiały już sporo poprawiłem ,ale max sie wychrzanił [error] 3 razy dzisiaj więc nie ma update'a..wieczorem będzie fota 1.6k pixeli...

dlaczego tak długo ? hmm to chyba przez celeron 1.2ghz 384 sdramu i ustawienia AA:)

edit+ to czarne na suficie to cień rzucany przez źle ustawione nie wykasowane point light:/

dywan obniżyłem i dałem bardziej kolorowy:)

korkowi zmniejszyłem bumpa, teksture szafy też..no i dałem tekstury na wieszak i przycisk..renderuje sie:/

Napisano
  • Autor

Witam,

update i to niepełny dopiero teraz ,bo zostawiałem rendering 3 razy i 3 razy był error maxa:/ teraz na małej rozdzielce[tj800x600] renderowałem i zapisywałem co chwile...

th_47866_lol3_copy_122_466lo.jpg

Błąd jest przy renderowaniu jednego point lighta..wywale go;/

Napisano

No, materiały o wiele lepsze. Co to jest to zielone coś koło dywanu?

Idziesz w dobrą stronę ale nadal troszkę za ciemno jak dla mnie.

Napisano

bardzo fajny dywanik (Vray displace?) i niezly material szafy i drzwi, o wiele lepszy niz ostatnio! jednak uparcie trzymasz sie tego korka na scianach... to wyglada troszke jakby surowa sciana, jakbys mi nie powiedzial ze to korek to bym sie nie domyslil :(

Napisano
  • Autor

dywanik - zwykła mapa + bump,

to co niby mam zmienic w tym korku na ścianie żeby wyglądał bardziej korkowato jeżeli to tak naprawde wygląda:/

Napisano

nie wiem, co ci doradzic z tym korkiem... po prostu mapka wyglada jakby ktos na scianie tynk położył, albo gladz. lustro dziwnie odbija, chyab przesadziles z blurem odbicia. drzwi daja nieprzyjemny cien, dgs (chyba) material ma mocny szum (parkiet). reszta fajna

Napisano

lampka się nie świeci. albo wzmocnij trochę światło, bo za ciemno, albo włącz lampkę. DARUJ SOBIE TEN KOREK! nikt nie domyśliłby się, że to korek. A nawet jeśli musisz go już zostawić, to zrób coś z UVW Mappingiem, bo jest za duży. Ja cię nie ochrzaniam, ja ci tylko wytykam błędy...

Napisano
  • Autor

Wzmocniłem troche światło ,wywaliłem korek,źle coś parkietu stawiłem i teraz miał mało glossa:P ,mniejszy blur lustra ,troche inne ujecie.

Więcej subdivs w vraylight -z 4 na 12 [jedyne światło a i tak długo sie renderuje..jak daje jakieś drugie to max sie wysypuje:|]

zmieniłem korek na ciepły kolor ściany [bo zimno:)]

Arxis dobrze że wytykasz:)

Napisano
  • Autor

Ok ,a oto końcowy efekt . jestem zadowolony [chociaż oczywiście światło jest marne...].

Niedługo kolejny Work in progress:)

th_37003_lol3_copy_122_402lo.jpg

th_37008_lol3_copy2_122_555lo.jpg

edit: eh dam jeszcze na noc z lepszym światłem bo te czarne ściany syfnie wyglądają:[

Napisano

czy to ostateczny kolor przełącznika światła? nie widziałem takiego, dałbym biały z lekkim glossem. ściany zbyt żółte, powinny być bardziej jasno kremowe. światło.

Napisano

ten kadr powoduje, ze w lustrze nic nie widac, no ale nic sie juz teraz nie zmieni :* moze troszke slabsze odbicia w parkiecie? wyglada to troszke nienaturalnie :D brawa za prawie-ukonczenie WIP-a XD

Napisano

czy efekt lampy błyskowej umieszczonej nad obiektywem był zamierzony ? bo wygląda koszmarnie.

Napisano

to prawda. zamiast sztucznego oświetlania sceny włączyłbym tą lampkę i dał jakieś światlo sufitowe. albo przynajmniej rozłożył to oświetlenie równomiernie po całym pokoju. jeśli używasz VRayLightów, to możesz chyba włączyć "Invisible", wtedy nie będzie takiego brzydkiego odbicia w szafie, bo wygląda to rzeczywiście, jak zrobienie zdjęcia z niezbyt ładnie doświetlającą lampą błyskową. nie kończ tego wipa! dopracuj go!

Napisano
  • Autor

dopracowuje ziomki:) staram sie zrobić to światło jako areaomni..zobaczymy co z tego wyjdzie:P

Napisano
  • Autor

Ok ,ostatecznie ,po wielu walkach z maxem [GI = crash] ,udało sie zrobić oświetlenie lampką + niby GI [ale minimalny efekt lampy błyskowej pozostał:/]

th_00942_lol3_copy_122_493lo.jpg

Brzydkie cienie :[ musze przeinstalować Vray'a i może sie uda włączyć GI:(

Koniec:P

Napisano

Rzeczywiście coś masz nie tak - 2 gzodziny 40 minut to za dużo jak na tak proste bryły w takiej małej rozdziałce...

Materiały już o wiele lepsze tylko teraz wyszło prześwietlone trochę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności