Napisano 19 Październik 200618 l Moja znajomość aplikacji 3D jest raczej marna. O teksturowaniu, normal mapach i renderingu mam blade pojęcie. Jednak podoba mi się idea mini-bitwy, dlatego postanowiłem "spróbować" w niej swoich sił. Piszę to słowo w cudzysłowie, gdyż zdaję sobie sprawę z tego, iż startuję w odrębnej kategorii wagowej poza główną konkurencją :) Czasu zostało jeszcze sporo, więc są szanse stworzenia czegoś przypominającego choć trochę stację będącą tematem tej Mini-Bitwy. Mam nadzieję, że uporam się z tą pracą przed upływem terminu, w międzyczasie muszę tylko dokończyć mapę do Unbound Forces przed upływem deadline'u w przyszły czwartek, wysłać ostatnie propsy do BFP2 i poczytać trochę co i jak z tym 3DS maxem :D W swojej pracy chciałbym przygotować coś nawiązującego do stylistyki kreskówki. A więc przymknięte oko na kształty, proporcje i kolory. Mam nadzieję, że swoimi poczynaniami nie wywołam u nikogo torsji :) Dzisiaj naskrobałem kilka elementów w celu pokazania ogólnego zarysu stacji. Życzę powodzenia wszystkim uczestnikom Mini-Bitwy i zachęcam wszystkich innych do wzięcia w niej udziału :)
Napisano 19 Październik 200618 l no no ..zapowiada sie smakowicie ..choc nie wiem czy te trójkątne wywieszki ..nie zjadaja zbyt duzo poligonów... Pamietaj ze jest na to limit. powodzenia!
Napisano 19 Październik 200618 l Autor Co do tych trójkątów - może uda mi się je zastąpić zwykłym plane'm z teksturą z alfą? Mam jednak nadzieję, że zmieszczę się w wyznaczonym limicie:)
Napisano 19 Październik 200618 l no mam wrazenie ze te trojkaciki to wlasnie tylko i wylaczenie plane z alfa - ale mozna by go podzielic na np. kilka 'prostokatow' (w sensie w ramach jednego mesha dorzucic pare edgow) zeby poozniej jakby co sie lepiej odksztalcalo (np. przy wietrze :) ooioaia a przy okazji mozna bedzie zaoszczedzic miejeca na texie
Napisano 4 Listopad 200618 l nJedziesz z tym toonem - to jedyna tego typu stacja w tej minibitwie wiec licze na to ze pociagniesz do konca :)
Napisano 4 Listopad 200618 l Autor Uporałem się z większością przydzielonych mi zadań, także mogłem na chwilę wrócić do mini-bitwy. zasadniczo nie planuję jakiejś szczególnej rozbudowy, postaram się dodać kilka elementów w ramach limitu. Myślę że dystrybutory, parasolowa kasa i restauracj na kółkach jak na pierwszy raz wystarczą :) Zostało jeszcze kilka dni, postaram się więc uporać z oteksturowaniem. Jako że ma to być coś a'la kreskówka, tekstury nie będą naśladować realistycznych :). W malowaniu również jestem zielony, więc jakikolwiek efekt przypominający cokolwiek w moim przypadku będzie zadawalający, hehe. Dołączam dwa screeny + reklamówkę, znaczy się siatkę :p
Napisano 8 Listopad 200618 l Autor Mały update. Po raz pierwszy walczyłem z UV :D W związku z nawiązaniem w pracy do stylistyki kreskówek oraz biorąc pod uwagę moje umiejętności tekstury będą raczej "czyste" i mało skomplikowane :p
Napisano 9 Listopad 200618 l Autor Nie jestem pewien czy dam rade skończyć przed upływem terminu, będę więc na bieżąco wrzucał to, co mam. Myślałem że wolnego czasu będzie więcej, a tu mnie gonią z tym i chcą więcej tego :D Zapowiadają się gorące jesienne wieczory, hehe.
Napisano 11 Listopad 200618 l Autor Czas kończyć zabawę. Temat wybrałem jaki wybrałem i nic mądrzejszego już nie wymyślę. Wracam do swoich obowiązków i życzę pozostałym uczestnikom powodzenia.
Napisano 11 Listopad 200618 l mimo ze to kreskowka samochodzik potrzebuej detalu - drzwi jakies ? wycieraczki na przedniej szybie... dopracuj to prosze :D
Napisano 11 Listopad 200618 l ofca dobrze pisze... za proste te tekstury (właściwie to ciężko o teksturach mówić, sam płaski kolor). pozdrawiam
Napisano 11 Listopad 200618 l Autor Nigdy wcześniej, no może za jednym wyjątkiem, nie robiłem tekstury do modelu. Zawsze ograniczałem się do tworzenia bryły i przekazywałem ją dalej. Także z większością problemów/zagadnień, spotkałem się po raz pierwszy. Dla mnie największym osiągnięciem było uzyskanie żadanego koloru w miejscu, którym chciałem :) Co do stylistyki, sam sobie związałem ręce już na starcie. Z założenia miała to być prosta kreskówka, czyli kształt plus plama koloru. Z czasem stwierdziłem, że jest to mało ekscytujące, jednak rzadko zdarza mi się rezygnować z podjętych wcześniej założeń. Dlatego w najmniej bolesny sposób doprowadziłem moją własną bitwę do końca. Dalszy trening z teksturami planuję w następnej bitwie, która mam nadzieję wkrótce się odbędzie :D. W związku z goniącymi mnie terminami oficjalnie kończę pracę :) Dzięki za komentarze.
Napisano 19 Listopad 200618 l szkoda ze wybrałes kartuny :D bo z detalami o wiele lepiej mogło by to wyglądac i wiecej bys sie nauczył no ale dobrze ze skonczyłeś :)
Napisano 19 Listopad 200618 l Autor :) Z czasem też zacząłem żałować. Chciałem jednak dociągnąć do założonego końca. Postaram się wystartować w kolejnych Mini-bitwach (jeśli takie będą :) ) i popracować nad czymś poważniejszym :p
Napisano 19 Listopad 200618 l Autor :p hehe. Co do tych kartunów, nie chciałem się porywać na coś, czego nie byłbym w stanie skończyć. Jestem dopiero w maxowym żłobku, pierwszy kontakt z programem 3d miałem jakieś 3 miesiące temu, także naukę zacząłem dość późno :) Tak to jest jak 5 lat studiów siedzi się w książkach, potem pół dnia stoi się przy fotelu a komputer to tylko z doskoku w wolnym czasie :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto