Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

LOL, to mnie rozwalileś:) Praca od początku do końca robiona przeze mnie.. Jak nie wierzysz mogę wrzucić Ci wszystkie postępy pracy od A do Z, screeny siatkę i inne bajery. Na przyszłość proszę lepiej się przyjrzeć i powstrzymywać z oskarżeniami, bo naprawdę czasami nie wypada...

 

PS. nie wiem czy to był odwet za mój post: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=34191, bo jeżeli tak to było to naprawdę niesmaczne z Twojej strony..

  • Odpowiedzi 83
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie zmartwiłem się tym strasznie, ale jakoś tak niesmacznie się zrobiło..Istna prowokacja:P Upik niedługo będzie, już oteksturowany kadłubik, jeszcze może nie tak jak bym chciał (pewnie nigdy tak nie będzie), ale zapewniam, że nie śpię tylko coś się dzieje...:)

Żeby nie być gołosłownym mały scrinik z któregoś etapu prac:) :

zdje6fp8.jpg

Napisano

Model bardzo ładny!Gratuluje!Ale...no właśnie...nie wiem od czego zacząć...wiem że jestem nowy na tym forum i może nie powinienem sie mocno w kwestii samego modelowania wypowiadać ale...mam wrażenie, że nie bardzo się orientujesz dlaczego samolot lata itd.I nie chodzi tu o to żebys zgłębial tą wiedzę...bo uprrzedzam-niełatwe to jest...ale ten samolot nigdy by nie poleciał!! Chodzi o to że twoje skrzydła, ster pionowy i poziomy powinny być zrobione wg ścisłych kształtów (przekroi) czyli profili lotniczych. W skrócie to wygląda mniej więcej tak że u Ciebie skrzydła są jakby spłacszczone od góry a faktycznie powinny być bardziej wypukłe na krawędzi natarcia i ostre na krawędzi spływu. Znalezienie profilu takiego jaki zastosował producent to 2min na googlach a naprawde sprawi że model bedzie dużo bardziej realistyczny.Niby to szczegół ale naprawde baaardzo istotny. Poza tym całość prezentuje się naprawdę ekstra, fajnie widać rozmiar i ciężar maszyny ale te skrzydła naprawdę powinieneś poprawić...oczywiście IMO!Co z tym zrobisz to juz Twoja decyzja!Powodzenia i na pewno będę obserwował postępy. :)

P.S.Profil tego Boeinga to BAC 449/450/451 :) nietypowy bo opracowany dla tego samolotu. :)

Napisano

Po pierwsze, jak najbardziej powinieneś się wypowiadać:) Po drugie, wiem o co Ci chodzi..:) Trochę się swojego czasu interesowałem samolotami:P, z tym, że jak modelowałem maszynę, to nie bardzo byłem jeszcze świadomym użytkownikiem maxa i wszystko to była metoda prób i błędów, więc wymodelowałem, po prostu tak jak tylko potrafiłem:P. Masz w 100% racje co do tego wszystkiego.. Jak tylko dam radę i uda mi się poprawić siateczkę to to zrobię. Dzięki za komentsy:)

PS. spore masz info o samolotach:)

Napisano

blagam! tylko nie centralwings! to juz moze lepiej ten nieszczesny ryanair... chociaz ladniej wyglada logo airlingusa

 

a tak poza tym to bardzo mi sie podoba twoja praca, wydaje mi sie tylko, ze te "plywaki" (nie wiem jak to sie nazywa - to pod skrzydlami, po 2 na skrzydlo) chyba sa wieksze w rzeczywistosci niz w twoim modelu (przynajmniej tak to wyglada z okna samolotu)

 

pozdro

Napisano

tak sobie siedzę i dumam:P i doszedłem do wniosku, że chyba poprawie te skrzydła, albo wezmę wogóle od nowa je wymodeluję, bo do mnie też nie przemawiają..

Napisano

Hm...info mam, bo to studiuję...i to jest ciężki kawałek chleba. Oczywiście nie wiem takich danych z głowy jak nazwa profilu czy coś. Ale ostatnio projektowałem z kumplem samolot i potrzebowaliśmy profil więc trochę się naszukałem:) ten do swojego Boeinga znajdziesz tutaj http://www.airlineempires.net/index.php?option=com_content&task=view&id=79&Itemid=79&limit=1&limitstart=0

 

nie czytałem bo jeszcze nie otworzyłem drugiego oka ale zdaje sie że ponieważ panowie z Boeinga chcieli zakozaczyć to zrobili profil o 2 albo nawet trzech podprofilach zmieniających się wzdłuż rozpiętości.Na potrzebe Twojego mogelu użyłbym dwóch-pierwszego(tego przy kadłubie) i końcowego. Tak sobie myśle...że chyba najłatwiej by to było zrobić splajnami i surface'm...czytalem tutka że tak sie da i tak to sie mniej wiecej robi w rzeczywistości więc brzmi nieźle!Powodzenia i będę miał na oku dalszy progres :)

P.S. co do tych dwóch wystających rzeczy to :) http://www.mythicalireland.com/other/planes/lufthansa-737-300.jpg

Napisano

Całkiem ładnie choć z tym cieniem wygląda jak model (taki mały platikowy:P). No i te płaskie skrzydła. Ale czemu je chcesz modelować od nowa to nie wiem jak to wystarczy przesunąć kilka werteksów.

Napisano

No wiem Freedom trochę się zapędziłem, ale to było późno i mnie poniosła trochę ułańska fantazja:P A tak na marginesie,ogólnie mówiąc, to żeby się nie nakierowywać tym renderem, bo zupełnie inaczej to wszystko chcę zrobić, ten render to tak w ramach treningu na oświetlenie i teksturowanie, bo co by nie kłamać nie teksturowałem nigdy, więc uczę się na tym modelu, cień dziadowy to wiem..:P Jeszcze tona testów, pozycji i kombinacji, co i jak. Pierwsze takie nurtujące pytanie to czy zrobić go w ruchu, to znaczy na przykład jak ląduje, albo właśnie co oderwał się od ziemi i startuje, czy też stojącego na płycie lotniska, wokół bagaże ludzi, samochodziki, latarnie, drogi kołowania i takie tam bajery:P I o to jest pytanie....:P

Gość _Kreska_
Napisano

no ladnie ladnie, coraz ciekawiej sie robi. Tylko te linie... moze zrób brytyjczyka albo lot ;)??

a i te kola jakies takie prostokatne krawedzie maja, nie powinny byc bardziej okrągłe?

Napisano

jeśli chodzi o te koła to jeśli stoi na lotnisku to też ciekawy sposob żeby pokazać ciężar to nadanie kołom płaskiego kształtu na dole i zaokrąglonego na górze.znaczy bez przesady oczywiście choć trzeba powiedzieć że żeczywiście te kółka przy lądowaniu(kiedy nie ma na nie żadnego nacisku) lub przy starcie to powinny być takie dętki:) co do rendera to...hmmm...najfajniej by było jakbyś zrobił lądowanie ale moment w którym samolot dotyka płyty lotniska tylnymi kołami i widać za nimi wesoły dymek :)

Napisano

Ładnie:). Co do opcji malowania - mi tam w sumie Central Wings nie przeszkadza, ale wydaje się raczej nudne, a przecież na całym świecie jest tyle ciekawych wersji: http://www.airliners.net/search/photo.search, polecam tę stronę w ogóle.

Co do ujęcia, fajne by było ujęcie z dużym zoomem, tuż przy przyziemieniu, jak sugerował Swinger, żeby jeszcze dać efekt rozgrzanego asfaltu i w ogóle, tylko, że wtedy raczej mało by się pokazało z samej maszyny (tzn. właściwie sam dziób).

 

Edit: nie wiem jak dla was, ale te są moim zdaniem super:)

http://www.airliners.net/open.file/1162315/M/

http://www.airliners.net/open.file/1162303/M/

http://www.airliners.net/open.file/1162117/M/ ;)

http://www.airliners.net/open.file/1161606/M/

  • Like 1
Napisano

Dzięki za komentsy!

Co do linii to raczej nie będe już zmieniał, sporo się nasiedziałem, żeby te wszystkie znaczki koślawe porysować:P Wiem, że bym dostał ataku agresji jakbym miał to jeszcze raz smarować, no ale jeszcze się zastanowie:) Bo faktycznie, kolorostycznie to bóstwo nie jest:P Po Waszych komentarzach chyba się skuszę jednak na dynamikę, pewnie będzie trochę walki z tym, ale mam nadzieję, że się opłaci.. Co do zoom'u na dziób, to dobry pomysł, ale obawiam się, że bedę musiał wtedy modelować pilotów, bądź wsadzić nieprzezroczyste szkło, bądź teksturke jakąs wsadzić:P Pokombinuje, to wyjdzie w praniu..:P

 

PS. No nie powiem, Lucas fajne malowania znalazłeś, kurczę, może jeszcze zmienie:)

Podoba mi się Avolar i Jet2, bo ten trzeci to coś czuję ze zamęczyłby mnie:P

Pozdrawiam Oczek!

Napisano

No, widzę znaczne postępy od ostatniego czasu jak tu zaglądałem, świetny model, jedyna rzecz która mi się narazie rzuciła w oczy to materiał silnika - ten metal wygląda dość syntetycznie, wydaje mi się, że powinieneś zwiększyć nieco Reflection glosiness. Wogóle to ten samolot stoi na jakimś plane czy to jest postprodukcja? Jakoś sztucznie ten spód wygląda - zbyt ciemny cień a zbyt jasny spód samolotu - np. koła. Używasz V-RAYa?

Napisano

sharq nic się nie da przed Tobą ukryć:P Hihi, a tak poważnie, to zauważyłem to samo, czyli że materiał tego silnika, jest dziadowy, taki syntetyczny własnie.. Ale juz nad tym pracuję. Rendering na v-ray'u. Co do tła to plane, tylko, że taka mega prowizora.. Masz rację spód wyszedł jasny, bo.. bo wrzuciłem światło od spodu i przesadziłem trochę z jego multipkiem:P Ogólnie jak wspomniałem to render poszedł, bo testowałem oświetlenie exteriorów, jak narazie nadal idzie mi to jak krew z nosa:/ Więc mogę obiecać, że podłoże i tło zmienią się na 100% Wyszukałem wcześniejsze screeny.. To były początki teksturowania i wspomniana walka z oświetleniem..

my.php?image=zdje3obrobsq8.jpg

Tu nie podobało mi się, to, że te kreski są tak wyraziste, dlatego zmniejszyłem ich widoczność i zastosowałem bump. W niedługim czasie wrzucę najnowszy render, z którym usilnie walcze.. Te wcześniejsze to znak, że nie spię:P

Napisano

powiem że naprawde rośnie ta maszyna w siłę!Bardzo mi sie podoba.Co do tych renderów to wziąłbym z każdego z nich coś i połączył, wtdy byłoby kozacko!Ten ostatni render taki jasny bezpodwozia i podłoża to już by fajnie wyglądało na lecący samolocik:) na pewno jeszcze tu wpadne:)

  • Like 1
Gość _Kreska_
Napisano

1 i 2 , na 3 nie podoba mi sie ten czerwony-fluorescencyjny. Czy łaczenia blch nie sa za bardzo widoczne?

Ogolnie robi sie wypasik :)

Napisano

no 3 tez mi się nie podobał.. a co do łączeń blach to jak napisałem że zmniejszyłem ich widoczność i zastosowałem bump. W niedługim czasie wrzucę najnowszy render, z którym usilnie walcze.. Te wcześniejsze to znak, że nie spię:P

Napisano

Postanowiłem coś dokończyć z samolotem, nie lubię zostawiać niedokończonych projektów (dzięki Swinger za mobilizacje). Na samolot szczerze już czasu nie mam:/ To był pierwszy model, więc zawiera sporo błędów i niedociągnięć. Żeby to wszystko naprawić pewnie musiałbym wszystko robić od początku, więc nie ma sensu. Zatem co się da wykrzesać jeszcze spróbuje i zakończe. Myślę, że taki koncept zostanie..(Reszta to testy, oświetlenie, hdri no mi może niebo zmienie..)

scenkath4.jpg

Napisano
(dzięki Swinger za mobilizacje)

 

Zawsze do usług!:) Fajny render ale coś w nim troszke nie gra...nie wiem co...może jakiś taki żeby z góry model było widać?Pozdrawiam

Napisano

Dzięki za komentsy.

dzięki Kub@!

Swinger chciałem uniknąć robienia z góry bo i ziemię muszę pokazać:P

3D Xtreme takie właśnie były wstępne założenia i chyba coś w tym kierunku jeszcze pokombinuje:)

Freedom Fighter poniosło mnie lekko z tym bumpem, masz rację:)

Napisano
Swinger chciałem uniknąć robienia z góry bo i ziemię muszę pokazać:P

Niekoniecznie!~Mógłbyś pokazać go z góry lekko i z boku na przykład!Poza tym to odrzutowiec wiec lata na takich wysokościach że ziemia to tylko rozmazane tło!A jeśli już to raczej bym namawiał do lądowania:)No i nie zapomnij przy tym o gorących gazach za samolotem:)Pozdrawiam i czekam na kolejne upy:)

Napisano

kolejny upik, bardziej może próba znalezienia odpowiednie konspektu. Mam kilka wersji ustawienia kamery. Nie sugerujcie się jakością rendera, ani swiatłem, tłem i takimi innymi, bo to będzie zmieniane. Chodzi tylko, by dobrać odpowiedni ułożenie. Ja osobiście jestem za ostatnim, czyli tuż nad pasem do lądowania, w tle jakieś górki, płot.

 

scenka2ut4.th.jpgscenka3je9.th.jpg

scenka4gd4.th.jpgscenka5xs8.th.jpg

scenka6jc1.th.jpgscenka7zt4.th.jpg

 

Pozdrówki!

Napisano

Ładnie:). Co do tego bumpa, to owszem jest za mocny, jednak możesz też spróbować go zrobić trochę inaczej - tzn. stworzyć mapę nie tylko rusyjąc linie ale również zróżnicować poziom sąsiadujących paneli, bo tak na dobrą sprawę, to właśnie fakt, że one nie są idealnie dopasowane sprawia, że te podziały widać. Chodzi mi o coś takiego jak na załączniku. Pokombinuj:)

Napisano

Cały ten rząd po prawej jest super!Najlepszy ostatni i ten nad nim. Jednak jesli chodzi o ten ostatni to musiałby być z nieco większym kątem natarcia moim zdaniem...Ale ogólnie czekam na nową tapetkę na pulpit:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności