Napisano 27 Październik 200618 l LoL znowu mam problem :( Siedzę nad nim już prawię godzinę i postanowiłem w końcu znów poprosić o pomoc... Otóż robię pokój wg. tego tutka - http://www.tutorialized.com/tutorial/Basic-Room/17038 - i jestem przy teksturowaniu podłogi, ścian i sufitu, gdzie mam użyć metody "Multi/Sub-Object". Robię dokładnie jak jest napisane, ale oto co mi wychodzi: więc jak widać tylko podłoga jest dobrze oteksturowana (chyba?), a ściany to już nie wiem skąd takie wyszły. Próbuje analizować krok po kroku gdzie mogłem zrobić błąd ale wszystko wygląda dobrze. Co mam zrobić? :(
Napisano 27 Październik 200618 l dziwne, a może masz dwa objekty jeden na drógim? spróbuj kliknąć (nie ciągnąć ramki) tą ścianę i skasować, czy pod nią jest druga?
Napisano 27 Październik 200618 l Przyznam się, że nie chciało mi się czytać tego tutoriala, ale wygląda na to, że po prostu ściany nie mają lub mają złe mapowanie UVW. Musiałbyś dać modyfikator UVW map na cały ten pokój, żeby 3dsmax 'wiedział' w jaki sposób ma nałożyć textury. Swoją drogą, chyba jednak coś pomyliłeś przy dawaniu materiału - wygląda na to, że ściany mają ten sam materiał co podłoga, a z tego co szybko zerknąłem w tutorialu, to chyba nie tak miało być. Pozdrawiam. Edit:Ania wyprzedziła mnie z dość słuszną tezą:)
Napisano 27 Październik 200618 l Autor Wiem, ściany są do połowy teksturowane jak podłoga ale sprawdzałem ID tych polygonów i wszystkie mają ten sam co ściany (2). W ogóle nie wiem o co chodzi i jak to naprawić... :( Zaraz zastosuje się do porad i sprawdze czy się uda...
Napisano 27 Październik 200618 l Jak całemu obiektomi dasz mapowanie UVW typu 'Box', to powinno wystarczyć.
Napisano 27 Październik 200618 l Autor No więc tak... sprawozdanie... Dzięki Ania, rzeczywiście tam gdzie była tekstura podłogi na ścianie były podwójne polygony, nie wiem skąd się tam wzięły, ale już ich nie ma :) Drugi problem to tekstura na ścianie... dałem UVW mapping jak radził Lucas, najlepiej to wygląda właśnie na 'Box', ale ściany nie wyglądają zbyt realistycznie... może zła tekstura... a może da się to jakoś zmniejszyć? żeby tekstura nie była taka rozlazła mam na myśli... image: aha, i dlaczego nie widzę sufitu? :/ dzięki z góry ^_^
Napisano 27 Październik 200618 l sufitu nie widzisz bo pewnie musisz albo zmirrorować wokół osi z, albo w opcjach renderera dać force 2-sided. (bo oglądasz sufit od niewidocznej strony poligona) co do mapowania ściany, poczytaj w helpie o uvw map modifier.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto