Jump to content

brzydkie tekstury


Lodox

Recommended Posts

LoL znowu mam problem :( Siedzę nad nim już prawię godzinę i postanowiłem w końcu znów poprosić o pomoc... Otóż robię pokój wg. tego tutka - http://www.tutorialized.com/tutorial/Basic-Room/17038 - i jestem przy teksturowaniu podłogi, ścian i sufitu, gdzie mam użyć metody "Multi/Sub-Object". Robię dokładnie jak jest napisane, ale oto co mi wychodzi:

 

pokojzw7.png

 

więc jak widać tylko podłoga jest dobrze oteksturowana (chyba?), a ściany to już nie wiem skąd takie wyszły. Próbuje analizować krok po kroku gdzie mogłem zrobić błąd ale wszystko wygląda dobrze. Co mam zrobić? :(

Link to comment
Share on other sites

Przyznam się, że nie chciało mi się czytać tego tutoriala, ale wygląda na to, że po prostu ściany nie mają lub mają złe mapowanie UVW. Musiałbyś dać modyfikator UVW map na cały ten pokój, żeby 3dsmax 'wiedział' w jaki sposób ma nałożyć textury. Swoją drogą, chyba jednak coś pomyliłeś przy dawaniu materiału - wygląda na to, że ściany mają ten sam materiał co podłoga, a z tego co szybko zerknąłem w tutorialu, to chyba nie tak miało być.

Pozdrawiam.

 

Edit:Ania wyprzedziła mnie z dość słuszną tezą:)

Link to comment
Share on other sites

Wiem, ściany są do połowy teksturowane jak podłoga ale sprawdzałem ID tych polygonów i wszystkie mają ten sam co ściany (2). W ogóle nie wiem o co chodzi i jak to naprawić... :( Zaraz zastosuje się do porad i sprawdze czy się uda...

Link to comment
Share on other sites

No więc tak... sprawozdanie...

 

Dzięki Ania, rzeczywiście tam gdzie była tekstura podłogi na ścianie były podwójne polygony, nie wiem skąd się tam wzięły, ale już ich nie ma :)

 

Drugi problem to tekstura na ścianie... dałem UVW mapping jak radził Lucas, najlepiej to wygląda właśnie na 'Box', ale ściany nie wyglądają zbyt realistycznie... może zła tekstura... a może da się to jakoś zmniejszyć? żeby tekstura nie była taka rozlazła mam na myśli... image:

 

pokojqx4.png

 

aha, i dlaczego nie widzę sufitu? :/

 

dzięki z góry ^_^

Link to comment
Share on other sites

sufitu nie widzisz bo pewnie musisz albo zmirrorować wokół osi z, albo w opcjach renderera dać force 2-sided. (bo oglądasz sufit od niewidocznej strony poligona)

 

co do mapowania ściany, poczytaj w helpie o uvw map modifier.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy